Camping It Dreamlân, overnachten in puur Friesland

• 8.4Staat v/h sanitair

Meer camping info

63 reviews over Camping It Dreamlân, overnachten in puur Friesland

• 9Anouk09-08-2020

Heerlijke camping voor een fantastische vakantie!

Gastvrije en hele kindvriendelijke camping! Grote ruime plekken, sanitair netjes, prachtig uitzicht met heerlijke Hollandse wolken, kinderfietsjes en skelters die je gewoon kunt gebruiken, hele fijne camping! Zowel voor mij als mijn dochter van 4 was het een heerlijke vakantie, zij genoot van het gevoel van vrijheid doordat ze de camping goed kon overzien. En als je kind geniet, dan... precies :-)! We komen zeker terug!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2020

• 10Harold Blanken18-07-2020

Natuurcamping van het hoogste niveau

Hele fijne week gehad op It Dreamlan. Accommodatie was heel aangenaam. We zaten in een huisje. Op onze slaapkamer stond een bad. Hierin kon je badderen met een geweldig uitzicht over landschappen en luchten. Het huisje was smaakvol ingericht, nergens was op bezuinigd. Ging je naar buiten, dan liep je via de aangename, ruim opgezette camping de natuur en de weilanden in. Het zomers, hoge gras was op z'n mooist. Net boven de toppen van het wuivende riet zag je de tenten van de andere campinggasten. Het was zomerse vakantieromantiek op een accommodatie van het hoogste niveau. We hebben genoten met ons gezin.

• 10Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juli 2020

• 10Jacqueline13-07-2020

Zalig slapen bij het geluid van een schaapskudde!

Hele mooie luxe natuurcamping, met leuke speelgelegenheid & skelters/fietsjes voor kleine kinderen. En geweldig uitzicht. Echt genoten!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2020

• 8Familie10-05-2020

Ideaal voor kinderen

Prima huisje en ideaal voor kinderen. Leuke speeltuinen en ruim opgezet. Kinderen vermaken zich uitstekend met de trampoline, fietsjes en skelters. Huisje van alle gemakken voorzien (tv wel erg klein). Prima schoon ook bij aankomst. Omgeving is weids. Dat heeft zijn voor- (mooie uitzichten en rust) en nadelen (geen wandelroutes of dorp in de buurt waar je even naar toe loopt). Eigenaren komen wat stug en zakelijk over.

• 8Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in mei 2020

• 9Sonja11-04-2020

We ervaren enorm veel ruimte (zelfs in Coronatijd)

Wij hebben een week gelogeerd in het ruime familiehuis. Even in deze rare Corona-tijd een andere omgeving. Dankzij de Wifi konden we toch prima werken en de kids (11 en 13 jaar) konden in de "schoolpauzes" heerlijk buiten spelen op de trampo en op het voetbalveld. Aanrader als de muren thuis op je af komen. Voor een vakantiehuis heel goed uitgeruste keuken. Goede pannen, voldoende servies en zelfs een staafmixer. Je hoeft dus alleen je kleren in te pakken. Komen zeker terug. Hopelijk in normale tijden, zodat we er ook wat meer op uit kunnen in de prachtige omgeving.

Gereisd met oudere kinderen in april 2020

• 9C en J02-04-2020

Nu al voor volgend jaar, derde keer, geboekt.

Rust, uitzicht, weidsheid, weilanden, vogels, water, sterrenhemel, bijkomen. Wij zaten als mensen, die op duurzaamheid e.d. letten in een Trek in. Alles wat je nodig hebt is aanwezig. Geweldig. Hoe leuk; samen in een bedstee. Minke en Robert, super gastvrij, relaxed en hart voor “de zaak”. Dat voel je en daarin deel en beleef je mee. Bijzonder.

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in maart 2020

• 2019
    9Dorien14-11-2019

Voor de 5e keer op rij Familiehuis alweer geboekt!

Met een groep vrouwen genieten van de huiselijkheid in het familiehuis - aan de lange keukentafel, bij de kachel of gezellige zitbanken met kussens. Ruimte voor samen en een plekje voor jezelf. Handig dat er 5 slaapkamers zijn, 2 badkamers en nog een apart toilet. De locatie is magisch, aan het eind van een doodlopende weg is het terrein dus mooie vergezichten met zonsopkomsten (in november is half 8 opstaan dan vroeg genoeg :) en ondergangen met de ganzentrek.
    Voor het 5e jaar op rij in november ben ik met een groep naar it Dreamlan geweest - en heb voor 2020 alweer geboekt!

Gereisd met vrienden in november 2019

• 7Familie09-11-2019

Voor ons eenmalig maar wel genoten.

Met onze familie alle huizen en de gezamenlijke ruimte gehuurd. Ideaal dat ieder gezin zich even terug kan trekken in een eigen huisje. In het gezamenlijke gedeelte hebben we gezellig samen gegeten. Echt alles is aanwezig in de huizen spelletjes/speelgoed/in de keuken erg fijn. Voor de kinderen veel fietsjes/ skelters en een veilig afgehekt terrein.

Er zijn ook een aantal dingen die ons tegenvielen: - De huizen waren niet schoon. In alle huizen waren er veel stofragen/spinnenwebben te zien. Aan de plafonds maar ook aan de muren naast het bed. We snappen dat het hoge plafonds zijn maar dit geeft geen frisse indruk. - 7,50 per bed om op te maken maar voor dat geld moet je het bed wel weer zelf afhalen.... - Badkamer in de 4 persoonshuizen klein (bad in slaapkamer daarentegen erg leuk) - In alle huizen is een klein afstapje (2 tredes) maar in een kindvriendelijk huis vonden wij dit niet kindvriendelijk met betonnen vloeren.

• 7Staat v/h sanitair

Minke en Robert, Eigenaar, 15-11-2019

De plafonds zijn inderdaad nogal hoog (5 meter), en het is niet altijd goed te zien. Maar we zijn met de ladder weer even de nok in geklommen en de raggen zijn weer weg hoor!

Gereisd met vrienden in november 2019

• 6Anne22-10-2019

Leuk maar helaas geen succes

Landelijk gelegen camping, helaas wel met drukke weg in de buurt waardoor je toch nog aardig wat verkeer hoort. Helaas ontzettend veel last van buurman-boer die van 's middags 14.00 uur tot 's avond 22.00 uur ( !!) aan het maaien was naast de camping. De volgende ochtend begon hij om 6.00 uur ( !! ) weer verder te maaien. Uiteraard snap ik dat de camping eigenaar hier niets aan kan doen maar voor ons verpeste dit wel het verblijf. We zouden eigenlijk 2 nachten blijven maar zijn helaas vertrokken, van stilte was absoluut geen sprake. Heel jammer, het leek ons een leuke camping.

• 5Staat v/h sanitair

Minke Schouten, Eigenaar, 26-10-2019

Hoi Anne,

Ons terrein ligt op een terp in het weidse Friese land met boerderijen rondom. Dan heb je een paar keer per jaar een dag oogsttijd, dat is ook de charme van het buitengebied. Soms gaan de boeren dan wat langer door omdat de oogst voor de regen binnen moet zijn.

We vinden het jammer dat jullie daar last van hebben gehad. Zoals je al aangaf, kunnen wij daar natuurlijk niets aan doen en hoort het ook een beetje bij het buitengebied. Kom gerust nog eens terug en geniet van de rust en ruimte want de oogsttijd is slechts enkele dagen per jaar.

Gereisd met jonge kinderen in oktober 2019

• 9Jos20-08-2019

Knusse camping met iets voor iedereen

De open instelling van de eigenaren is voelbaar op deze aangename en knusse camping. Kano's, skelters en fietsen worden door iedereen gedeeld en hoeven niet zoals vaak eerst gehuurd of gereserveerd worden. Heerlijk!

Daarnaast is er elke maandag voor degenen die willen gezamenlijk eten, wat naast heel lekker ook erg gezellig is.

De gasten komen uit alle categorieen (gezinnen, stellen, vrienden, ...) en komen in tenten, busjes, caravans en huisjes op het terrein, wat een fijne gevarieerdheid tot gevolg heeft.

Wij waren er tijdens een wat natte week met redelijk wat wind, maar zelf met deze weeromstandigheden een fijne camping met veel te doen in de omgeving.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2019

Camping It Dreamlân, overnachten in puur Friesland info