Camping It Dreamlân, overnachten in puur Friesland

Meer camping info
Tonen op kaart

57 reviews over Camping It Dreamlân, overnachten in puur Friesland

• 9Dorien14-11-2019

Voor de 5e keer op rij Familiehuis alweer geboekt!

Met een groep vrouwen genieten van de huiselijkheid in het familiehuis - aan de lange keukentafel, bij de kachel of gezellige zitbanken met kussens. Ruimte voor samen en een plekje voor jezelf. Handig dat er 5 slaapkamers zijn, 2 badkamers en nog een apart toilet. De locatie is magisch, aan het eind van een doodlopende weg is het terrein dus mooie vergezichten met zonsopkomsten (in november is half 8 opstaan dan vroeg genoeg :) en ondergangen met de ganzentrek.
    Voor het 5e jaar op rij in november ben ik met een groep naar it Dreamlan geweest - en heb voor 2020 alweer geboekt!

Gereisd met vrienden in november 2019

• 7Familie09-11-2019

Voor ons eenmalig maar wel genoten.

Met onze familie alle huizen en de gezamenlijke ruimte gehuurd. Ideaal dat ieder gezin zich even terug kan trekken in een eigen huisje. In het gezamenlijke gedeelte hebben we gezellig samen gegeten. Echt alles is aanwezig in de huizen spelletjes/speelgoed/in de keuken erg fijn. Voor de kinderen veel fietsjes/ skelters en een veilig afgehekt terrein.

Er zijn ook een aantal dingen die ons tegenvielen: - De huizen waren niet schoon. In alle huizen waren er veel stofragen/spinnenwebben te zien. Aan de plafonds maar ook aan de muren naast het bed. We snappen dat het hoge plafonds zijn maar dit geeft geen frisse indruk. - 7,50 per bed om op te maken maar voor dat geld moet je het bed wel weer zelf afhalen.... - Badkamer in de 4 persoonshuizen klein (bad in slaapkamer daarentegen erg leuk) - In alle huizen is een klein afstapje (2 tredes) maar in een kindvriendelijk huis vonden wij dit niet kindvriendelijk met betonnen vloeren.

• 7Staat v/h sanitair

Minke en Robert, Eigenaar, 15-11-2019

De plafonds zijn inderdaad nogal hoog (5 meter), en het is niet altijd goed te zien. Maar we zijn met de ladder weer even de nok in geklommen en de raggen zijn weer weg hoor!

Gereisd met vrienden in november 2019

• 6Anne22-10-2019

Leuk maar helaas geen succes

Landelijk gelegen camping, helaas wel met drukke weg in de buurt waardoor je toch nog aardig wat verkeer hoort. Helaas ontzettend veel last van buurman-boer die van 's middags 14.00 uur tot 's avond 22.00 uur ( !!) aan het maaien was naast de camping. De volgende ochtend begon hij om 6.00 uur ( !! ) weer verder te maaien. Uiteraard snap ik dat de camping eigenaar hier niets aan kan doen maar voor ons verpeste dit wel het verblijf. We zouden eigenlijk 2 nachten blijven maar zijn helaas vertrokken, van stilte was absoluut geen sprake. Heel jammer, het leek ons een leuke camping.

• 5Staat v/h sanitair

Minke Schouten, Eigenaar, 26-10-2019

Hoi Anne,

Ons terrein ligt op een terp in het weidse Friese land met boerderijen rondom. Dan heb je een paar keer per jaar een dag oogsttijd, dat is ook de charme van het buitengebied. Soms gaan de boeren dan wat langer door omdat de oogst voor de regen binnen moet zijn.

We vinden het jammer dat jullie daar last van hebben gehad. Zoals je al aangaf, kunnen wij daar natuurlijk niets aan doen en hoort het ook een beetje bij het buitengebied. Kom gerust nog eens terug en geniet van de rust en ruimte want de oogsttijd is slechts enkele dagen per jaar.

Gereisd met jonge kinderen in oktober 2019

• 9Jos20-08-2019

Knusse camping met iets voor iedereen

De open instelling van de eigenaren is voelbaar op deze aangename en knusse camping. Kano's, skelters en fietsen worden door iedereen gedeeld en hoeven niet zoals vaak eerst gehuurd of gereserveerd worden. Heerlijk!

Daarnaast is er elke maandag voor degenen die willen gezamenlijk eten, wat naast heel lekker ook erg gezellig is.

De gasten komen uit alle categorieen (gezinnen, stellen, vrienden, ...) en komen in tenten, busjes, caravans en huisjes op het terrein, wat een fijne gevarieerdheid tot gevolg heeft.

Wij waren er tijdens een wat natte week met redelijk wat wind, maar zelf met deze weeromstandigheden een fijne camping met veel te doen in de omgeving.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2019

• 10Paul Oostelbos18-06-2019

De beste terugkom camping van ons land.

Waar vindt je zulke mooie luchten boven een camping? In It Dreamlån. De schoonheid van het leven kun je op deze camping ervaren. Ruik, kijk, luister en geniet. Schiermonnikoog is dichtbij en de beste vis eet je in "it Ailand" te Lauwersoog.

Gereisd met partner in juni 2019

• 7Andy06-05-2019

Weinig stilte voor een natuurkampeerterrein

Deze (soms te) netjes camping heeft schone voorzieningen met warm water en er ligt toilet papier in de wc's. Het biedt een mooie uitzicht en het ligt vlakbij het Lauwersmeer. Er is ook een mogelijkheid om met kano's te varen. Helaas is de rust en de stilte die ik van een natuurkampeerterrein had verwacht ver te zoeken op It Dreamlân. Het is een werkende boerderij, dus je hoort regelmatig tractoren op de weg en aan het werk, schapen en koeien. Verder ligt een deel van de tentplaasten op het pad waar mensen steeds heen en weer lopen naar de kano's, en tenslotte je hoort de hele dag een zeer lawaaierige speeltuin vlakbij. Hierdoor voelde It Dreamlân meer als een gewone onrustige camping dan een natuurkampeerterrein.
    Trouwens, de punten waarop een beoordeling kunt geven hier op zoover geven geen goede beeld van het hele plaatje...

Minke Schouten, Eigenaar, 07-05-2019

Beste Andy,

Op ons terrein komen in de schoolvakanties veel jonge gezinnen. Als je alleenreizend zonder kinderen vooral voor de rust komt, kun je beter buiten deze periodes komen of achter op het tentenveld gaan staan.

Wij zijn overigens zelf geen werkende boerderij maar rondom ons terrein zijn wel boerderijen. Om de 2 maanden oogsten zij en dat was blijkbaar precies de dag dat jij er was.

Voor de echte rust waar je naar op zoek bent, was je hier dus helaas op het verkeerde moment (in de oogsttijd en tijdens de meivakantie). Kom hier eens een keer buiten de oogsttijd en buiten de schoolvakanties en we zijn ervan overtuigd dat je zult genieten van de rust, de ruimte en de weidevogels (in het voorjaar).

Alleen gereisd in april 2019

• 10Marinke Reitsma10-04-2019

Geweldig genoten op een prachtige plek!

Fantastische dagen gehad in het super leuke vakantiehuisje dat van alle gemakken is voorzien. Alles perfect verzorgd en hele aardige en behulpzame eigenaren. De kinderen hebben zich enorm vermaakt op het terrein met fietsjes en skelters en de prachtig aangelegde waterspeeltuin. Dit is absoluut een aanrader, zeker ook voor gezinnen met (jonge) kinderen. Leuke omgeving en lekker gegeten in Dokkum. Wij komen heel graag nog eens terug. Eerder al eens in de trek-in gezeten, ook heel gaaf maar iets meer ruimte/luxe is ook wel fijn ;-)

• 10Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in april 2019

• 2018
    8Bert en Mieke12-11-2018

Een aanrader!

Weekendje genoten van de comfortabele, compacte, gezellige trekkershut. Deze is efficient en praktisch ingericht. Niets op aan te merken! Uitzicht is, ook als het regent, geweldig! Wolkenluchten, vluchten ganzen, zonsondergangen... en nog veel meer prachtigs. Gastvrije ontvangst. Kortom een aanrader!

• 8Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in november 2018

• 10WR25-08-2018

Genoten met 100%!!

Perfecte camping, (bijna) niets op aan te merken. Geweldige ligging met betoverend uitzicht, fijne sociale sfeer, ook ideaal voor kinderen, heerlijk gegeten bij het aanschuifdiner, etc... Wij sluiten ons aan bij alle positieve recensies hieronder. Bijzondere dank ook aan de gastvrije eigenaren! Klein mini-minpuntje: douchemuntjes zijn hopeloos ouderwets (maar eerlijk gezegd ook begrijpelijk uit oogpunt van waterbesparing).

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

• 9Manon23-08-2018

Gemengde droomgevoelens

Goed: - de ligging van het terrein, ruim van opzet

Niet goed: - onvriendelijke gastheer en -vrouw, een lach bij ontvangst kon er niet vanaf, ook niet tussentijds als je broodjes ging bestellen. Niet eens vragen of alles naar wens was. Ook erg krappe openingstijden receptie. - sanitair: 3 toiletten en douches voor de gehele camping is weinig. Rondom toiletgebouw hangt een enorme rioollucht. Waar je water kan tappen, een doorgeknipte slang aan een kraan niet erg hygiënisch. - de beschikbare koelkast en diepvries: veel te klein voor het aantal kampeerplaatsen

Tot slot als je liever geen schreeuwende kinderen om je heen wilt, niet hierheen gaan, kids vinden het fantastisch hier en dat laten ze merken ook.

• 8Staat v/h sanitair

Minke Schouten, Eigenaar, 10-09-2018

Fijn dat je droomgevoelens hebt bij ons terrein, alleen jammer om te lezen dat ze wat gemengd zijn. Wij worden juist altijd geroemd om onze vriendelijkheid en gastvrijheid. Kennelijk is dat er bij jullie in dit drukke en wel hele hete hoogseizoen even bij ingeschoten, onze excuses daarvoor.

Gereisd met vrienden in augustus 2018

5 tips over Camping It Dreamlân, overnachten in puur Friesland

• MartieHermien, 21-01-2014

Kollum is een leuk plaatsje, maar ook Zoutkamp kun je leuk rondlopen. Voor natuurwandelaars is hier oog genoeg te verkennen.

• Maartje, 06-08-2013

Doe Zoo in Leens; een leuk dagje uit voor zowel de kinderen als voor de ouders.

• dbb, 03-05-2012

Voor hondenbezitters: in de buurt mooie wandelgebieden en zelfs losloopgebieden. Dokkum is een aanrader, zowel voor archtiectuurliefhebbers als shoppers.

0 vragen over Camping It Dreamlân, overnachten in puur Friesland

• Aantal campingplaatsenMinder dan 50