9,4

54 reviews over Camping It Dreamlân, overnachten in puur Friesland in het Nederlands

Knusse camping met iets voor iedereen

Jos
20-8-2019

De open instelling van de eigenaren is voelbaar op deze aangename en knusse camping. Kano's, skelters en fietsen worden door iedereen gedeeld en hoeven niet zoals vaak eerst gehuurd of gereserveerd worden. Heerlijk!

Daarnaast is er elke maandag voor degenen die willen gezamenlijk eten, wat naast heel lekker ook erg gezellig is.

De gasten komen uit alle categorieen (gezinnen, stellen, vrienden, ...) en komen in tenten, busjes, caravans en huisjes op het terrein, wat een fijne gevarieerdheid tot gevolg heeft.

Wij waren er tijdens een wat natte week met redelijk wat wind, maar zelf met deze weeromstandigheden een fijne camping met veel te doen in de omgeving.

Gereisd Met oudere kinderen in augustus 2019

De beste terugkom camping van ons land.

Paul Oostelbos
18-6-2019

Waar vindt je zulke mooie luchten boven een camping? In It Dreamlån. De schoonheid van het leven kun je op deze camping ervaren. Ruik, kijk, luister en geniet. Schiermonnikoog is dichtbij en de beste vis eet je in "it Ailand" te Lauwersoog.

Gereisd Met partner in juni 2019

Weinig stilte voor een natuurkampeerterrein

Andy
6-5-2019

Deze (soms te) netjes camping heeft schone voorzieningen met warm water en er ligt toilet papier in de wc's. Het biedt een mooie uitzicht en het ligt vlakbij het Lauwersmeer. Er is ook een mogelijkheid om met kano's te varen. Helaas is de rust en de stilte die ik van een natuurkampeerterrein had verwacht ver te zoeken op It Dreamlân. Het is een werkende boerderij, dus je hoort regelmatig tractoren op de weg en aan het werk, schapen en koeien. Verder ligt een deel van de tentplaasten op het pad waar mensen steeds heen en weer lopen naar de kano's, en tenslotte je hoort de hele dag een zeer lawaaierige speeltuin vlakbij. Hierdoor voelde It Dreamlân meer als een gewone onrustige camping dan een natuurkampeerterrein.
Trouwens, de punten waarop een beoordeling kunt geven hier op zoover geven geen goede beeld van het hele plaatje...

Gereisd Alleenreizend in april 2019
Minke Schouten, Eigenaar, 7-5-2019

Beste Andy,

Op ons terrein komen in de schoolvakanties veel jonge gezinnen. Als je alleenreizend zonder kinderen vooral voor de rust komt, kun je beter buiten deze periodes komen of achter op het tentenveld gaan staan.

Wij zijn overigens zelf geen werkende boerderij maar rondom ons terrein zijn wel boerderijen. Om de 2 maanden oogsten zij en dat was blijkbaar precies de dag dat jij er was.

Voor de echte rust waar je naar op zoek bent, was je hier dus helaas op het verkeerde moment (in de oogsttijd en tijdens de meivakantie). Kom hier eens een keer buiten de oogsttijd en buiten de schoolvakanties en we zijn ervan overtuigd dat je zult genieten van de rust, de ruimte en de weidevogels (in het voorjaar).

Geweldig genoten op een prachtige plek!

Marinke Reitsma
10-4-2019

Fantastische dagen gehad in het super leuke vakantiehuisje dat van alle gemakken is voorzien. Alles perfect verzorgd en hele aardige en behulpzame eigenaren. De kinderen hebben zich enorm vermaakt op het terrein met fietsjes en skelters en de prachtig aangelegde waterspeeltuin. Dit is absoluut een aanrader, zeker ook voor gezinnen met (jonge) kinderen. Leuke omgeving en lekker gegeten in Dokkum. Wij komen heel graag nog eens terug. Eerder al eens in de trek-in gezeten, ook heel gaaf maar iets meer ruimte/luxe is ook wel fijn ;-)

Gereisd Met jonge kinderen in april 2019

Een aanrader!

Bert en Mieke
12-11-2018

Weekendje genoten van de comfortabele, compacte, gezellige trekkershut. Deze is efficient en praktisch ingericht. Niets op aan te merken! Uitzicht is, ook als het regent, geweldig! Wolkenluchten, vluchten ganzen, zonsondergangen... en nog veel meer prachtigs. Gastvrije ontvangst. Kortom een aanrader!

Gereisd Met partner in november 2018

Genoten met 100%!!

WR
25-8-2018

Perfecte camping, (bijna) niets op aan te merken. Geweldige ligging met betoverend uitzicht, fijne sociale sfeer, ook ideaal voor kinderen, heerlijk gegeten bij het aanschuifdiner, etc... Wij sluiten ons aan bij alle positieve recensies hieronder. Bijzondere dank ook aan de gastvrije eigenaren! Klein mini-minpuntje: douchemuntjes zijn hopeloos ouderwets (maar eerlijk gezegd ook begrijpelijk uit oogpunt van waterbesparing).

Gemengde droomgevoelens

Manon
23-8-2018

Goed: - de ligging van het terrein, ruim van opzet

Niet goed: - onvriendelijke gastheer en -vrouw, een lach bij ontvangst kon er niet vanaf, ook niet tussentijds als je broodjes ging bestellen. Niet eens vragen of alles naar wens was. Ook erg krappe openingstijden receptie. - sanitair: 3 toiletten en douches voor de gehele camping is weinig. Rondom toiletgebouw hangt een enorme rioollucht. Waar je water kan tappen, een doorgeknipte slang aan een kraan niet erg hygiënisch. - de beschikbare koelkast en diepvries: veel te klein voor het aantal kampeerplaatsen

Tot slot als je liever geen schreeuwende kinderen om je heen wilt, niet hierheen gaan, kids vinden het fantastisch hier en dat laten ze merken ook.

Gereisd Met vrienden in augustus 2018
Minke Schouten, Eigenaar, 10-9-2018

Fijn dat je droomgevoelens hebt bij ons terrein, alleen jammer om te lezen dat ze wat gemengd zijn. Wij worden juist altijd geroemd om onze vriendelijkheid en gastvrijheid. Kennelijk is dat er bij jullie in dit drukke en wel hele hete hoogseizoen even bij ingeschoten, onze excuses daarvoor.

Idyllisch gelegen zeer gastvrije camping

Jos & Wil
20-8-2018

Wij komen graag naar deze camping, samen of met onze kinderen en kleinkinderen. Buiten het seizoen is de camping rustig en stil. Een heerlijke plek als uitvalsbasis voor fantastische kano- of fietstochten. In het hoogseizoen is de camping gezellig in gebruik door vele kindjes, ouders en grootouders. Gastvrij kan gratis gebruik gemaakt worden van de kano's, skelters en fietsjes. De sfeer op de camping is vriendelijk en gemoedelijk. Wij vinden deze camping heel bijzonder en hopen nog vaak op deze heerlijke plek korte en langere vakanties door te brengen.

Gereisd Met jonge kinderen in augustus 2018

Natuurcamping in onze top 3

Gustavo
19-7-2018

Positief: het wijdse uitzicht vanaf de terp, de doorkijkjes tussen de bomen, de schapen in de naburige wei, de vele vogels, de rust 's avonds en 's nachts, het schone sanitair Negatief: niets in te brengen Tips: -de wc's zijn zo laag dat je het gevoel hebt op een basisschool te zijn. Svp 1 seniorentoilet monteren -het watertappunt waar je je jerrycan vult, svp een zwanenhals eronder monteren, je ruikt steeds een rioollucht rondom het sanitairgebouw -waar de skelters staan, een bordje plaatsen met : 'ruimen jullie de speelattributen na gebruik op?' -de toegangsweg over het terrein vertoont al enkele mulle gaten, bij regen gaan deze gaten zich alleenmaar uitbreiden -de douches voorzien van drukknoppen (à 1 minuut) zodat de muntautomaten wegkunnen, is niet meer van deze tijd

Gereisd Met partner in juli 2018

Geweldig!

Caroline en hans
6-7-2018

Dreamlan is in alle opzichten het paradijs van friesland! De plek het uitzicht de gezellige appartementen het comfort! Voor kinderen is aan alles gedacht! Zandbakken kano speelterrein huisjes stoeltjes met een vuurtje skelters enz!

Gereisd Met partner in juli 2018

• Aantal campingplaatsenMinder dan 50
  • SchaduwplaatsenAanwezig
  • BBQToegestaan

• Huishoudelijke apparatuurTV, Wasmachine

• Warme douchesAanwezig

• Autovrij parkJa

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping It Dreamlân, overnachten in puur Friesland in Kollumerpomp, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping It Dreamlân, overnachten in puur Friesland zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Acties

Acties voor Camping It Dreamlân, overnachten in puur Friesland