Reviews over Holwerd

Mooi ,oud ,rustig maar gezellig dorpje.

w.boersma
    13-7-2015
    Hangt ook van het weer af natuurlijk.

mooi Holwerd

arija
    26-10-2014
    Wij waren in Holwerd (gem.Dongeradeel) en vonden het een boeiend dorp. Een deel van Holwerd is een beschermd dorpsgezicht, een van de beschermde stads- en dorpsgezichten in Friesland. Er zijn in het dorp een aantal rijksmonumenten waaronder de hervormde Sint-Willibrorduskerk uit 1776, de doopsgezinde vermaning en de stellingmolen De Hoop. Ten noorden van Holwerd loopt de Europese wandelroute E9, ook North Sea Trail of Friese Kustpad geheten. En ook de aanlegsteiger van veerdienst naar het eiland Ameland. Moeite waard om een stop in het dorp te maken; er rijdt een bus vanuit Leeuwarden.
Holwerd scoort een 5,9 uit 10, op basis van 6 reviews