Vakantiehuis Het Betere BoerenBed De Hoeve Waterschap

Meer vakantiehuisinfo

11 reviews over Vakantiehuis Het Betere BoerenBed De Hoeve Waterschap

• 10Pim Böinck22-07-2013

In een woord geweldig!

Deze vakantie boerderij is echt geweldig in alle opzichten. De boer en boerin staan 24/7 klaar en hebben altijd tijd voor je. De boerderij is erg prettig van omvang. Zeg maar, 'te overzien maar groot geoeg om een serieus boerenbedrijf te zijn'. Achter de boerderij uit 1850 is een flink stuk van het erf ingericht met een weitje met geitjes, er struinen her en der heel gemoedelijk wat konijnen rond, een groot hok met cavia's en nog meer diertjes. Kinderen rapen zelf zo nu en dan een eitje en als je geluk hebt gaat de pizza oven een keer aan om gezamenlijk met alle gasten van een echte steenoverpizza te genieten. De tent waarin we sliepen is echt aardappeleters stijl. Verlichting met olielampen en kaarsen en kokken op een houtkachel. Alles echt oud maar net wel de gemakken erbij die het leuk maken (eigen wc en stromen koud water). En dan het uitzicht. Over een wei van min. 250m. Van oost naar west zagen we de zon opkomen en ondergaan. Hier komen we zeker terug! Bedankt Gert en Christa !

• 9Maaike13-08-2012

Prima verblijf op boerderij

Prima verblijf op de boerderij. Knappe tent, goede bedden en mooie ligging. Niets moet, alles mag. Koeien melken, lammetjes aaien, skelter rijden, slootje springen, met de trekker meerijden, paard borstelen/rijden etc. Wij hadden een hot tub gehuurd wat erg in de smaak viel, ook bij de overige kinderen trouwens. Pannenkoeken gebakken en boerensoep gemaakt op het buitenvuur(te bestellen). Ook het pizza bakken was erg leuk. Voor boer Gert en zijn vrouw Christa was niets te gek.

• 8Hey07-08-2012

Wederom genoten van het Betere Boerenbed

Weer een aantal dagen doorgebracht in een van de mooie safaritenten van het Betere Boerenbed. Dit keer in Friesland. Het terrein ziet er mooi uit, veel faciliteiten voor de kinderen: skelters, speeltuin, kinderboerderij, slootje springen, schapen knuffelen. Het uitzicht op de weilanden en de vaart was schitterend.

Zelf vonden we de slootjes iets te gevaarlijk voor de kinderen, als je erin gleed dan werd je vastgezogen in de modder. Dus, ja, we komen ongetwijfeld weer terug bij Boerenbed, maar dan wel op een andere boerderij vanwege het vele water.

• 10jo cuypers07-07-2011

prachtige kindvriendelijke plek

We kwamen hier terecht en vonden de gezellige tenten heel erg leuk en comfortabel; je hebt er kookgelegenheid in de tent via de houtkachel, comfortabele bedden en de kids vonden de bedstee met dubbele deurtjes de max (slapen in een kast!)

De boer en boerin zijn heel klant- en kindvriendelijk, ook in regenweer hebben de kinderen zich prima vermaakt in de hooizolder.

De omgeving is prachtig; wandelen, fietsen, op het water, een ritje met de wagen...heel mooi in die groene natuur met vele waterlopen...

Een echte aanrader dus...

• 9Italie liefhebbers25-10-2009

Super dagen gehad

We hebben heerlijke dagen gehad in het betere boeren bed te Echtenerbrug. Relatief duur natuurlijk voor een verblijf op een boerenbedrijf waarbij je geen eigen douche hebt en je zelf voor de warmte moet zorgen maar het was het waard. Erg goed doordacht concept en zittend in de hottub met een glaasje wijn (of emaille mok met pruttelkoffie) en uitzicht over het prachtige friese landschap waar een boot door het grasland glijdt, waan je je de boer te rijk! Super aardige familie, alles kan en de kinderen zijn nog nooit zo enthousiast geweest over een (herfst)vakantie. 's Ochtends gewekt door de haan of door een koe dat moet kalveren en 's avonds na een door de boer georganiseerde lantaarntocht en chocolademelk en/of beerenburg moe en tevreden in je bedstee... Kortom, op naar Echtenerbrug.

• 10L. Platte10-08-2009

Geweldig met kinderen!

Topvakantie in Friesland. Naast alle boerderij-activiteiten is er ook veel in de omgeving te doen. Kinderen kunnen zich de gehele dag vermaken met vriendjes, dus loungen voor de ouders bij de tent. Mijn man kreeg niet genoeg van vuurtjes stoken. Pizzabakken erg leuk, lekker en gezellig. Pannekoeken bakken bij eigen tent ook een ervaring op slow cooking gebied. In de zomer wel veel vliegen bij/in de tent, klamboe is een aanrader om mee te nemen.

• 10c spaans31-01-2009

leef het boerenleven.

Ondanks matig weer, hebben we een super week gehad. De kinderen tussen 4 en 9 jaar hebben de boer lekker geholpen, dieren gevoederd, helpen met melken, op de tractor mee gieren. De boer neemt alle tijd voor de kinderen voor uitleg. Met alle gezinnen zelf pizza bakken is ook gezellig. kortom super!!

1 tip over Vakantiehuis Het Betere BoerenBed De Hoeve Waterschap

• Pim Böinck, 22-07-2013

15 Meter achter onze tent begon de wei waar je via een poortje in komt. Aan het einde van deze wei (met soms koeien en dan weer schapen) ligt een kanaaltje waar geregeld zeilboten en plezier jachten doorheen varen. (Ver genoeg om ze niet te horen en dichtbij genoeg om er naartoe te lopen). Ik heb vanaf de steiger die aan de wei ligt met mijn zoontje an 5 een lift genomen naar Echternerbrug. (500m). Een onvergetelijke ervaring. Terug is binnen 15 min te lopen of wie weet krijg je een lift terug

1 vraag over Vakantiehuis Het Betere BoerenBed De Hoeve Waterschap

• Remko, 08-12-2010

Slootjes op terrein

Na het lezen van alle positieve verhalen gaan we in de zomer van 2011 op vakantie naar Hoeve Waterschap. We hebben gehoord dat op het terrein meerdere slootjes aanwezig zijn. Onze dochter van dan 3 jaar oud luistert prima, maar het zou ons gerust stellen als we een accomodatie hebben die wat verder ligt van het water.

Kan iemand hier ons mee helpen?

Alvast bedankt

Vakantiehuis info