Echtenerbrug

Reviews over Echtenerbrug

Gemoedelijk en praktisch dorp

Pim Böinck
    22-7-2013

Echternerbrug is erg klein maar biedt alle gemakken zeker in het hoogseizoen. Elangrijk voor ons waren hierbij de openingstijden van de plaatselijke Spar. Deze is amelijk dagelijks tot 20:00 uur geopend. Ook op zondag. Verder is er in het dorp een doe het zelfzaak die ons goed uitkwam en is er een soort winkel van Sinkel waar je voor al de rest terecht kunt. Alle op nog geen 5 min rijden vanaf de Hoeve.

De verdere omgeving kent een legio aan oude sfeervolle stadjes waar je als toerist lekker van van een pilsje op het terras kunt genieten met uitzicht op veel water, bootjes en uiteraard andere toeristen.

Paatsjes die wij bezochten zijn Lemmer en Sloten. Geen dagbesteding maar wel lekker even eruit.

Voor mensen die niet een continu rooster willen op vakantie maar gewoon lekker rustig aan echt helemaal goed.

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2013

prachtig

christianne Moerkens-Kostjens
    4-1-2009

We gaan al jaren naar Friesland met name echten want daar huren wij altijd bij de zelfde mensen het huisje .Ik zou niet anders meer willen Lekker even weg in eigen land. We gaan altijd in de herfst en ook dan is het aan het Tjeukermeer heerlijk.

Gereisd Met vrienden in Wed Oct 01 2008 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Echtenerbrug en tweelingdorp Delfstrahuizen zijn de van de

Familie Kerkhof
    10-8-2006

Echtenerbrug en tweelingdorp Delfstrahuizen zijn de waterpoort van Fryslân vanuit de richting Overijssel. Het is een klein maar heel gezellig toeristenplaatsje. Je vindt er een mooi hotel (Tjongervallei), twee café-restaurants en diverse winkels (o.a. supermarkt, slager, doe het zelf/warenhuis, kledingzaak, meubelzaak, etc.). Ook is er een snackbar aanwezig. Je vindt er twee verhuurbedrijven voor kruisers en drie kleine maar sfeervolle campings. Tevens is er een klein strand aan het Tjeukemeer. De omgeving is ideaal voor mensen die willen varen, wandelen of fietsen. Grotere plaatsen om te winkelen liggen binnen 15 kilometer, te weten Lemmer, Joure en Heerenveen. Echtenerbrug is zeker de moeite waard om eens te bezoeken!

Gereisd Met partner in juli 2006

Echternerbrug in Friesland (heeft geen strand) ligt water,

Marije Beerkens
    26-6-2006

Echternerbrug in Friesland (heeft geen strand) ligt heerlijk rustig. Weilanden, water, natuur... en 'drukte' vind je in Heerenveen, Joure, Sneek of Leeuwarden. Mooi boerenland! Veel vogels. Wij verbleven bij het boerenbed. Mooie tenten bij de boer, met schapen, koeien, schapen, kippen. Ideaal voor kinderen. Zij mogen de boer helpen, zo leuk! De tent heeft een houtkachel waarop je kookt (ook lekker warm in de avond), een bedstee (leuk voor de kids) en goede bedden. Je hebt snel, leuk contact met de andere 'bewoners'. Een weekend (of langer) Friesland heeft ons (we wonen bij Amsterdam) helemaal tot rust gebracht! Super

Gereisd Anders in juni 2006
Echtenerbrug scoort een 7,8 uit 10, op basis van 5 reviews