Echtenerbrug

Vakantie in Echtenerbrug

• Met wie en wanneer reis je?

Als we dat weten, kunnen we je overal de juiste prijsinformatie laten zien.

2 volwassenen
    Volwassenen

12+

Kinderen

2 tot 12 jaar

Baby's

Jonger dan 2

Leeftijd bij thuiskomst. Min. 1 persoon ouder dan 18.

vakanties Echtenerbrug

Reviews over Echtenerbrug

• 4Boog0106-08-2014

Niet de moeite waard om te stoppen

Echterenbrug is een klein dorp gesitueerd om de ophaalbrug over het Pieter Christiaan kanaal en heeft verder niets te bieden dan een café, gemiddeld hotel en een restaurantje.

• 3Uitgaanslevenn
    • 2Cultuur
    • 9Omgeving
    • 4Sfeer in stad
    • 6Zorg voor natuur

augustus 2014

• 9Pim Böinck22-07-2013

Gemoedelijk en praktisch dorp

Echternerbrug is erg klein maar biedt alle gemakken zeker in het hoogseizoen. Elangrijk voor ons waren hierbij de openingstijden van de plaatselijke Spar. Deze is amelijk dagelijks tot 20:00 uur geopend. Ook op zondag. Verder is er in het dorp een doe het zelfzaak die ons goed uitkwam en is er een soort winkel van Sinkel waar je voor al de rest terecht kunt. Alle op nog geen 5 min rijden vanaf de Hoeve.

De verdere omgeving kent een legio aan oude sfeervolle stadjes waar je als toerist lekker van van een pilsje op het terras kunt genieten met uitzicht op veel water, bootjes en uiteraard andere toeristen.

Paatsjes die wij bezochten zijn Lemmer en Sloten. Geen dagbesteding maar wel lekker even eruit.

Voor mensen die niet een continu rooster willen op vakantie maar gewoon lekker rustig aan echt helemaal goed.

• 6Uitgaanslevenn
    • 5Cultuur
    • 10Sfeer in stad
    • 9Stranden

juli 2013

• 10christianne Moerkens-Kostjens04-01-2009

prachtig

We gaan al jaren naar Friesland met name echten want daar huren wij altijd bij de zelfde mensen het huisje .Ik zou niet anders meer willen Lekker even weg in eigen land. We gaan altijd in de herfst en ook dan is het aan het Tjeukermeer heerlijk.

• 8Uitgaanslevenn
    • 10Cultuur
    • 9Stranden

Gereisd met vrienden in oktober 2008

• 8Familie Kerkhof10-08-2006

Echtenerbrug en tweelingdorp Delfstrahuizen zijn de waterpoort van Fryslân vanuit de richting Overijssel. Het is een klein maar heel gezellig toeristenplaatsje. Je vindt er een mooi hotel (Tjongervallei), twee café-restaurants en diverse winkels (o.a. supermarkt, slager, doe het zelf/warenhuis, kledingzaak, meubelzaak, etc.). Ook is er een snackbar aanwezig. Je vindt er twee verhuurbedrijven voor kruisers en drie kleine maar sfeervolle campings. Tevens is er een klein strand aan het Tjeukemeer. De omgeving is ideaal voor mensen die willen varen, wandelen of fietsen. Grotere plaatsen om te winkelen liggen binnen 15 kilometer, te weten Lemmer, Joure en Heerenveen. Echtenerbrug is zeker de moeite waard om eens te bezoeken!

• 8Uitgaanslevenn
    • 8Cultuur
    • 8Stranden

Gereisd met partner in juli 2006

• 8Marije Beerkens26-06-2006

Echternerbrug in Friesland (heeft geen strand) ligt heerlijk rustig. Weilanden, water, natuur... en 'drukte' vind je in Heerenveen, Joure, Sneek of Leeuwarden. Mooi boerenland! Veel vogels. Wij verbleven bij het boerenbed. Mooie tenten bij de boer, met schapen, koeien, schapen, kippen. Ideaal voor kinderen. Zij mogen de boer helpen, zo leuk! De tent heeft een houtkachel waarop je kookt (ook lekker warm in de avond), een bedstee (leuk voor de kids) en goede bedden. Je hebt snel, leuk contact met de andere 'bewoners'. Een weekend (of langer) Friesland heeft ons (we wonen bij Amsterdam) helemaal tot rust gebracht! Super

• 5Uitgaanslevenn
    • 6Cultuur