De Oostvaardersplassen

2Onvoldoende

• 1Anton23-04-2019

Verknalt gebied, nooit heengaan.

Een jaar of vijf hier niet geweest, ben me rot geschrokken.Wat eens een soort oerbos was lijkt nu op een landschap nadat er een atoombom is gedropt met een groep klierende Konikpaardjes als overlevers.Overal resten van dood wild, plukken haar en borstkassen.Ja, zo moet het volgens Staasbosbeheer ! Jullie hebben er verstand van tenslotte. Er is een grote parkeerplaats aangelegd voor de toeristenziekte die Nederland momenteel teistert en je loopt in optocht,samen richting kijkhut de Zeearend, van waaruit je wederom kan kijken naar een kale vlakte met wat ganzen, geen herten te zien, die zijn allemaal door de kop geschoten. er liep een gids mee met een groep toeristen en deze liep enthousiast te vertellen over deze machtige wildernis, soms was hij even stil als er weer een trein voorbij raaste ! Een bezoek aan dit door God verlaten gebied leidt tot depressie. Ga hier alleen maar heen als je bewust een wantoestand wil aanschouwen.

Gereisd met partner in april 2019

• 2Monika Brouwer06-12-2018

niet snel weer!!

Troosteloos gebied. Ondanks het goede weer. Her en der bezig met aanplant. Vraag me af of deze blijven staan. Zal niet snel weer gaan.

Gereisd met vrienden in december 2018

• 1Beppie02-08-2018

Afschuwelijk

Wat een beschamende toestand , allemaal cadavers en het stinkt er ontzettend. Dat er mensen zijn die dit in stand houden, walgelijk gewoon. Met een hele grote boog omheen gaan als je geen trauma wilt oplopen

Gereisd met vrienden in februari 2018

• 1G02-08-2018

Nooit meer!

Zowel in februari als in juli de Oostvaardersplassen bezocht. Wat van de winter een veld met dode en uitgemergelde dieren was, is nu veranderd is een woestijn vol met giftig onkruid, water met blauwalg met daarin stikkende vissen en de grazers nog steeds niet in goede conditie bij gebrek aan gras, terwijl de winter voor we het weten weer voor de deur staat. Een zeer triest gebied waar men met een grote boog omheen zou moeten gaan.

Alleen gereisd in februari 2018

• 1clautjuh402-08-2018

afschuwelijk

paar keer in de oostvaarderplassen geweest, in de winterperiode zie je heel veel dieren die vermagerd zijn, en niet veel te eten hebben. in de driehoek, zie je dan ook meerdedeels kadavers liggen, die je gewoon ruikt als je op het padje loopt. lente , zomer hetzelfde liedje, amper wat te eten, vooral voor de heckrunderen. door het droge weer, zijn de poelen uitgedroogd, vissen zie je gewoon dood liggen. wordt niet besteed aan verzorging voor de dieren. geen beschutting . ik vind dat de oostvaardersplassen steeds meer achteruit gaat, en heel slecht beleid heeft. SBB doen hun taken niet goed, en laten de beesten creperen. heel jammer dit .

Gereisd met vrienden in augustus 2018

• 10Peter01-08-2018

Geweldig

Prachtig natuurgebied de parel van Flevoland

juli 2018

• 1Sjimmie01-08-2018

Bijzonder

Bezoekerscentrum makkelijk te vinden en goed uitgerust. Voor de rest is het een zeer triest gebied. Er staat alleen nog maar onkruid waarvan veel giftig is en geen gras meer. Dit is door de droogte helemaal verdord. De grazers hebben nauwelijks meer wat te eten. Water is er nog wel maar de vraag is hoe schoon dit nog is. Er hebben veel kadavers van de dieren die verhongerd zijn deze winter, in gelegen. Het is een kale vlakt met geen beschutting voor de grazers. Deze staan dus in de brandende zon. Paarden vertonen veel littekens en sommigen hebben zeer slecht gebit, waarschijnlijk van al het giftige onkruid wat ze moeten eten. Vogels zie je nauwelijks meer, behalve nog ganzen. Was op zoek naar de zeearend maar begreep dat die er ook niet meer is. Al met al een enorme teleurstelling. Zeer droevig gebied en ik ben bang dat veel dieren de winter niet eens gaan halen. Dat dit kan in Nederland........................bijzonder..

Alleen gereisd in juli 2018

• 1Joke01-08-2018

Weerzinwekkend

Wat een vreselijke ervaring! Ik was er met vrienden en totaal in shock verlieten wij de Oostvaardersplassen. We zagen dieren in een zeer slechte staat en zelfs kadavers waren te zien en te ruiken. Wat een doods gebied.. echt nooit meer. Geen aanrader, vooral niet met kinderen.

Gereisd met vrienden in april 2018

• 1An05-05-2018

Nooit meer dit is echt geen reclame voor Nederland

Vreselijk gebied het lijkt wel of er een orkaan overheen is geweest. De dieren die ik gezien heb zien er zeer slecht uit . Het ziet groen maar dat is van het onkruid. Ben zwaar teleur gesteld dacht dat dit een uniek gebied was..... en dat is het ook maar dan in negatieve zin!

Gereisd met partner in mei 2018

• 1Brigitte22-03-2018

Misselijkmakend!1

Schandalig dat dit hier in Nederland gebeurt! Veel te veel dieren op een te klein stuk grond omheind met hekken, waardoor de dieren niet op zoek kunnen naar voedsel. Kale vlaktes, geen beschutting, uitgemergelde en stervende dieren die smachten naar eten.....Misselijkmakend!

Gereisd met partner in maart 2018

10 van de 48 reviews gezien