Bataviawerf

7.1Goed

• 5Jan Hoonhout23-09-2019

Tegenvallende ervaring. Boot positiever dan museum

Eerder bezoek was super voor (jonge) kinderen, echter vandaag zeer slechte ervaring en ongeschikt voor kinderen. Gids had geen aandacht/affiniteit voor en met kinderen. Rondleiding daardoor afgebroken. Museum was ook een deceptie, voor kinderen div. attributen en onderwerpen defect en/of (al langere tijd) buiten gebruik. Ruimten donker, somber en niet gastvrij.

september 2019

• 10Mayke Kuijpers04-03-2019

Super dagje uit met de kids!!

Wat een ontzettend leuk museum! Informatief, allerlei doe dingen voor kinderen. Op de werf kan je de Batavia bezoeken. Er zijn vrijwilligers beschikbaar die ons een rondleiding kunnen geven, veel konden vertellen over het schip ed en alle tijd hiervoor namen, Top. Bedankt Hans! Onze kinderen 8,6 en 3 hebben zich super vermaakt. Het was slecht weer, maar dat mocht de pret niet drukken. Een aanrader voor iedereen die van geschiedenis houd!

maart 2019

• 8P Hanssen21-12-2018

Erg interessant

Privé rondleiding met zelfs 2 vrijwilligers. Goede uitleg. Het was erg interessant. En nog lekker gegeten in het restaurant. Al met al heel geslaagd.

Gereisd met partner in december 2018

• 10Annebel08-09-2018

Zeker terug.

Ik ben naar batavialand geweest. Zo bijzonder hoe iedereen met elkaar omgaat. Ik wou eerst even zelf op het schip kijken, maar de touniqet deed het niet. Ik liep terug en zei dat het niet lukte. Meteen liep er al iemand mee die de poort even voor mij open deed. De vrijwilligers kunnen ook heel goed vertellen. Het museum is ook heel leuk voor kinderen heb ik gezien. Ik ben net met vrienden geweest, maar kom zeker nog terug met kinderen. Piratendag lijkt me ook leuk.

Gereisd met vrienden in juni 2018

• 1rob30-05-2018

niet doen veel te duur

entreeprijs a E28 voor 2 personen is echt wel schandalig hoog

Gereisd met partner in mei 2018

• 6dusebout12-12-2016

mooi initiatief uitvoering slecht

Volgens folder en baliemedewerkster zouden er rondleidingen wordenn gegeven. Bijna geen vrijwilliger gezien. Er staat ook weinig uitleg noch op schip noch bij rest.

Dit is gemistekans voor op zich leuke attractie.

december 2016

• 8ivan01-05-2016

leuk

het was er mooi, we waren in 4 groepen verdeeld met allemaal 1 gids rond de 60-80 jaar oud hier liepen er nog meer van rond. ze vinden het leuk om te vertellen hoe het er vroeger er aan toe heeft gegaan. maar als je iets wilt vertellen/vragen dan moet je het goed en duidelijk doen want ze horen je soms niet zo goed.

Gereisd met vrienden in april 2016

• 2Jan van Smeerdijk07-01-2016

Niet meer voor een tweede keer.

Met veel verwachting de Bataviawef bezocht. Moet eerst door een winkel "schoenen en kleding" centrum met mensen die van verveling niet weten waar zij die dag anders moeten doorbrengen. Aangekomen bij de Bataviawerf. Een geraamte van de bouw waar het mos groeit, waar de triestigheid van af druipt. Een paar, met alle respect, simpele mensen die in een soort klederdracht rondlopen. Een meisje van 15, 16 jaar die probeert uit te leggen hoe zeilen worden gemaakt, een vrijwilliger die mij niets kan vertellen. Hoewel er een paar "deskundigen" rondlopen komt het op mij over als een vervallen pretpark(je). De bouw van het schip wordt niet verder afgemaakt uit geld gebrek en de paar enthousiastelingen die er nog zijn, hebben zo iets van, "het zal mijn tijd wel duren maar voor mij hoeft het niet meer! Van de zo gedreven uitstraling van Willem Vos periode vind ik niets meer terug. Met alle respect voor de vrijwilligers die nog de moeite nemen om er nog wat van te maken, voor mij niet meer. Als ik kijk naar Engeland waar de "Cutty Sark", na totaal afgebrand te zijn, in no time weer helemaal ligt te pronken, is hier de geschiedenis van ons land, als zee varende natie, toch wel heel erg pover.

Gereisd met vrienden in januari 2016

• 8Bert16-11-2015

Prachtig en mooi

Wij waren hier op 13 november 2015, we hadden 4 kaarten gewonnen via loterij. Het was zeer rustig. Wij liepen zonder rondleiding door het complex. Wij doen dat het liefs op deze manier. Anders hoor je veel te veel informatie. Groots is de Zeeprovincies. Even de weg oversteken naar de Batavia, jammer het hek zat op slot. Even wachten op iemand van het museum. Indrukwekkend dat is het zeker. Wij hebben genoten.

Gereisd met vrienden in november 2015

• 10Marjo21-10-2015

Indrukwekkend

Ik heb me de dag met mijn kleinkinderen uitstekend vermaakt de kinderen waren ook dol van vreugde.

september 2015

10 van de 42 reviews gezien