Hotel De Jufferen Lunsingh

Kleine hotelsWeer vandaag20°14°
Hotel De Jufferen Lunsingh

17 reviews over Hotel De Jufferen Lunsingh in het Nederlands

Met vrienden

Uiterst warm en vriendelijk personeel, echt goed eten van lokale seizoensproducten, wild dat is geschoten door de eigenaar zelf. beter krijg je het niet. na een stevige wandeling (waterdicht schoeisel mee!) is het heerlijk bijkomen in de cognackamer, waar je bij het haardvuur kan genieten van een lokaal gebrouwen bockbiertje. Na een vorstelijk ontbijt en een heerlijke ochtendwandeling keer je volledig ontspannen huiswaarts!

fantastisch

familie van 10
13-8-2017

behalve dat wij een super weekend hadden, wil ik een groot compliment maken voor zeer hartelijk, bereidwillig, behulpzaam en aardig personeel.

De Jufferen is weliswaar op een fraaie plek in het Drentse landschap gelegen, maar vrij dicht bij een doorgaande weg die nogal druk bereden wordt. De aanblik van het hotel is alleszins idyllisch, er wordt fantastisch gekookt en het personeel is buitengewoon vriendelijk. Maar helaas zijn de kamers (waarbij ik alleen die in de 'stal' kan beoordelen) nogal spartaans en, ja, zelfs armoedig ingericht. Volstrekt niet in overeenstemming dus met de romantische sfeer die het hotel ademt. Alleen de algemene ruimten heeft men daarmee, met oude en antieke meubelen, schilderijen, tapijten enz., in lijn weten te brengen. Het ontbijt wordt bij De Jufferen op een traditionele wijze geserveerd. Geen buffet derhalve. Maar al is het op geen enkele manier opzienbarend, voldoende is het zeker. Het diner is een heel ander verhaal. Dineer je binnen dan doe je dat, met uitzicht op de tuin, in een romantische stijl. De witgedekte tafels passen niet alleen perfect bij de locatie, maar doen ook recht aan het niveau waarop er wordt gekookt. Dineer je buiten, dan voelt dat echter 'scheef'. Strak en saai is het terras volkomen verkeerd (althans niet in overeenstemming met het landelijke karakter van De Jufferen) gemeubileerd. Zelfs de grond is er lelijk! Bovendien wordt je geacht er van een kale tafel met alleen een placematje te eten, wat nogal een verschil oplevert met hoe er binnen wordt gedekt. Dat dineren op deze manier ernstig afbreuk doet aan wat de kok van De Jufferen presteert, mag duidelijk zijn. Met een terras dat door weiland en een tuin wordt omgeven, en met de late zon een heerlijk plekje is om te eten, schreeuwt dit om een totaal ander en vooral smaakvoller concept.

Lieflijk hotel met heerlijk eten

Sophie
25-6-2017

Wij waren blij verrast over dit hotel. Een Práchtig oud gebouw, met aandacht ingericht met oude meubels, smetteloos witte tafellakens en verse bloemen. Precies onze smaak. Het eten was echt goed, en de porties zijn lekker groot. De locatie is perfect, op de (gehuurde) fietsen ben je in een mum van tijd in een geweldig natuurgebied (fochteloerveen).

Enig nadeel: we hadden twee losse bedden met twee dekbedden. En je gaat geen romantisch weekendje weg om in een spleet tussen twee matrassen te liggen.

Heerlijk ongedwongen onthaasten!

Marja
30-4-2017

Wat een oase van rust daar in Drenthe! Informele sfeer en geen hoogdravend gedoe, gewoon jezelf kunnen zijn en lekker verwend worden. Verwacht hier geen 'sterallures', maar oprechte Drentse gastvrijheid zonder opsmuk en een fantastisch restaurant! Genoten van driedaags-arrangement, heerlijk eten (incl. het lunchpakket!), vriendelijke en attente eigenaren en medewerkers en een prachtige omgeving met veel wandel- en fietsmogelijkheden in de omringende natuurgebieden!

Teleurgesteld

Hes
19-2-2017

Schandalig te dure armoedige kamer - te weinig personeel in het restaurant ( eindeloos gewacht op het overigens heerlijke eten ) wij komen hier niet meer!

Top verblijf in alle rust

taco
1-4-2014

Heerlijk mogen bijkomen op een ongedwongen wijze!

Fantastisch eten, drinken en slapen!!

D. Mica-Nieuwdorp
5-9-2013

Gastvrijheid zeer goed, eten perfect, ligging prachtig, rustig, onthaasten, toch vlakbij Norg.

beetje tegenvaller

carla.kunz
17-10-2011

Onze kamer was ruim, (nr. 12 en 130 euro p.n. incl. ontbijt) en goed gemeubileerd. De badkamer heeft een toilet, aparte douche en een bad. Geen föhn. Wel heel veel muggen. Ondanks de verwarming hadden we het 's nachts niet warm. Handdoeken worden dagelijks verschoond.

De wijde omgeving is erg mooi maar de directe omgeving (om te wandelen) valt een beetje tegen. Mijn algehele opinie is dat Jufferen Lunsingh prima geschikt is om er met een groep op uit te gaan (teambuilding e.d.). Het landgoed heeft potentie maar er kan nog veel verbeteren. Als ik het vergelijk met een soortgelijk bedrijf waar we in september een weekend verbleven, Erfgoed de Kerckhem in het Belgische Haspengouw dat wordt gerund door de Nederlanders Tess en Erik, dan gaat mijn voorkeur naar dit hartverwarmende, culinaire hoogstandje.

Voor de derde maal fantastisch verblijf

Anoniem
14-6-2010

Heeft alles in zich om te onthaasten. Middenin de natuur, gemoedelijk, geen poespas maar een prima service en geweldig eten met heerlijke wijnen. Kom zeker weer terug.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel De Jufferen Lunsingh in Westervelde, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel De Jufferen Lunsingh zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.