Drentse Fietspruverij

8.7Fantastisch

1km van centrum

• 8Personeelsuitje16-07-2018

Superleuke dagtrip!

De Drentse Fietspruverij is een hele leuke tocht door een schitterende omgeving. Je fietst van de ene mooie horecagelegenheid naar de andere. We begonnen bij de Wapser Herberg met koffie en gebak, daarna door naar de Tippe voor heerlijke tapas achtige gerechtjes, echt heel leuk, lekker en meer dan genoeg. Tussen de middag naar Grenzeloos voor een soepje met pasteitje en eind van de dag naar het schitterend gelegen Landhotel in Diever. En dat allemaal door een fraaie omgeving!

Gereisd met vrienden in juli 2018

• 9Werner Joling02-07-2018

Heerlijke fietstocht en top pruverijen onderweg!

De fietspruverij incl. Wapser wellness gekregen voor ons 12,5 jarig huwelijk! De dag gestart bij de Wapser herberg. Prima ontvangst door de gastvrouw en gestart met een heerlijk gebakje met koffie! Route uitleg en vervolgens op pad! Richting Frederiksoord voor de eerste stop! Heerlijke plank met hapjes gehad en daarna weer verder..... Volgende stop in Doldersum. Heerlijk soepje met hapje erbij..... daarna op naar de laatste stop..... landhotel Diever! Daar heerlijk in de boomgaard gezeten, genietend van de schapen en hapjes en drankjes! Zo lekker dat we eigenlijk niet meer verder wilden gaan....... Toch het laatste stukje richting Wapse. Daar genoten van een heerlijke massagebehandeling en sauna. (klein saunaatje achter het hotel.....) Heerlijk voldaan weer richting huis..... Echt een aanrader dit!!

Gereisd met partner in april 2018

• 9Marcel29-06-2018

een echte aanrader en voor herhaling vatbaar

Het was een hele mooie fietstocht door de bossen en langs de velden en ook langs een hunebed waarbij er steeds om de 8 kilometer een culinaire verrassing gemaakt werd. Bij alle 4 de stops waren deze allemaal erg lekker.Ik ga even niet verraden wat we hebben gehad maar voor ieder wat wils.Ik ga dit zeker nog een keer overdoen.

Gereisd met partner in juni 2018

• 9Elusabeth19-12-2017

Mooie route, heerlijke verwennerijtjes.

Duidelijke routeomschrijving. Als extra interessante uitleg over wat je onderweg ziet. Gastvrij ontvangen bij de verschillende horecagelegenheden en genoten van de heerlijke proeverijen.

Gereisd met partner in juli 2017

• 6Madelief17-10-2017

Tegenvallend

Het Drents-Friesewold is een prachtig natuurgebied, maar doordat je de restaurants aan moet doen, mis je de mooiste gedeelten. Je rijdt rondjes in de kleine omtrek, waar de restaurants liggen. De kwaliteit van de pruverij is heel wisselend. Voor ons sprong de Tippe eruit. Route is zorgvuldig omschreven, maar doordat wij geen kaarthouder voor aan het stuur meekregen, zoals bij Happen en Trappen, moesten wij voortdurend op- en afstappen om routebeschrijving te lezen. Heel vervelend. De bezienswaardigheden onderweg waren interessant.

Gereisd met partner in oktober 2017

• 10Jan27-07-2016

Prachtige ervaring!

Prachtige route door sterk wisselend landschap. Hebben verschillende dieren gezien, maar ook In een klein gebied een bosperceel, grasland, een aardappelveld, een maisveld en een korenveld en daarbij zelfs nog korenbloemen gespot (jaren geleden voor het laatst gezien). De organisatie was zeer goed. Het emailcontact met de organisator verliep naar wens en de ontvangst op het startpunt was goed. Onze huurfietsen stonden klaar en na koffie/thee en een Drentse kei met slagroom kon de tocht aanvangen. Deze was ca. 32 km lang en verdeeld in 4 ongeveer even lange stukken. Bij alle vier de stops was de ontvangst uiterst vriendelijk en werden ons heerlijke hapjes aangeboden. De routebeschrijving was duidelijk. Kortom: we zouden het zo weer doen. Een aanrader!

juli 2016

• 8Suzanne19-07-2016

Mooie fietstocht

Goed: Mooie, duidelijk beschreven fietstocht. Makkelijk te doen voor de minder ervaren fietser. Mogelijkheid tot het huren van fietsen, elektrische fietsen en tandems bij het startpunt.

Minder goed: De kwaliteit van de pruverijen verschilde erg. Bij een drietal plekken was dit prima in orde, juist leuk om de verschillen te zien en te proeven. Bij de derde pruverij was de kwaliteit van het eten niet goed en de hoeveelheid was niet geschikt voor een proeverij, meer voor een lunch. Al met al hebben we van 11.00-17.15 uur gefietst (we hebben overal uitgebreid van het terras genoten), maar we zaten ontzettend vol na de fietstocht. We hebben niet geluncht en ook niet gedineerd daarna. Dus een tip voor de stops wat betreft de proeverijen: het is leuk om kleine, misschien streekgebonden hapjes te serveren, maar maak het niet teveel. Dat was zelfs voor ons (niet snel vol als het gaat om lekker eten) te veel!

Gereisd met partner in juli 2016

• 9Marco06-07-2016

Leuke dag gehad.

De dag begonnen met het ontvangen van de route en de eerste proeverij. De ontvangst was gastvrij en de proeverij lekker. Dat zou de rest van de dag herhaald worden.

De route is prima, je wordt gewezen op verschillende bezienswaardigheden langs de route, waardoor je de dag zo lang kunt maken als je zelf wilt.

De 4 proeverijen zijn echt lekker en na de laatste vraag je jezelf af hoe het voor dat bedrag kan. Top initiatief en top uitgevoerd.

Gereisd met partner in juli 2016

• 10J05-06-2016

Erg leuk!

afgelopen vrijdag hebben wij met zn tweeen de fietspruverij gefietst. De drents-friese wold route wel te verstaan. Onze complimenten hoe alles in elkaar is gezet, we hebben ontzettend genoten. We zijn op alle 4 de pruverijen hartelijk ontvangen en verwend. Groot voordeel was natuurlijk ook het stralende weer, waardoor we de hele middag over de route hebben gedaan.

Gereisd met partner in juni 2016

• 10Gerard Klunder12-08-2015

Verrassend.

Een dag fietsen met aangename verrassingen. Je wordt op 4 momenten van de dag culinair verwend. Dit is een dag om zelf te gaan doen of cadeau te geven. Zeker aan te bevelen!

Gereisd met partner in augustus 2015

10 van de 16 reviews gezien