Gevangenismuseum Veenhuizen

Gevangenismuseum Veenhuizen

8.8Fantastisch

• 8M en A18-08-2020

Interessant en indrukwekkend

Bij binnenkomst zat een pinnige en klant-onvriendelijke dame. Het museum is zeer interessant. Ook leuk voor kinderen. Personeel in restaurant waren vriendelijk.

Gereisd met partner in augustus 2020

• 10Ines26-04-2019

Fantastisch, ook met hond!

Superleuk museum, voor jong en oud. Leuke speurtocht voor de kinderen. T/m 6 maar ook een voor oudere kinderen. Voor 2,50 kun je met de boevenbus mee, en nog 2,50 in de gevangenis zelf. Vergeet niet te reserveren. En heb je een hondje, geen probleem. Deze mag niet het museum in, maar Greetje en Johan passen met veel liefde op. Bel even het museum voor het telefoonnummer en misschien heb je net zoveel geluk als ons. Veel plezier in Veenhuizen!

april 2019

• 8Sander02-03-2019

Leuk museum om de middag mee te vullen!

Het museum zelf is erg leuk! Je hebt nog de optie om voor 2,50 extra met de boevenbus een rondleiding te krijgen door Veenhuizen. Je kunt ook een gevangenis bekijken. Dit is ook 2,50 meer. De leiders doen dit ook erg leuk!!

Mooi en educatief museum, leuk voor kinderen. Tegen betaling Kun je ook een escaperoom doen.

Het enige minpuntje vonden wij, dat we extra moesten betalen voor de gevangenis en de boevenbus. Het is maar een klein bedrag. Wij waren met zijn 2en maar als je met een gezin bent tikt dit aan. Wij vinden dat dit bij de prijs moet horen.

Gereisd met partner in februari 2019

• 10Juurt Oomkens24-01-2019

Veel mogelijkheden. Perfectie en vriendelijkheid!

jaarlijkse familiebijeenkomst van één middag met achtereenvolgens ontvangst koffie/thee+, rondrit boevenbus met gids, borrel en uitgebreide lunch in een aparte zaal. Alles perfect: veel flexibiliteit bij het plannen van de activiteiten, alles bleek mogelijk, rondrit boevenbus: leuk voor jong en oud en zeer verzorgde lunch. Vriendelijke mensen die proberen je het naar de zin te maken. Alom lof dus.

Gereisd met vrienden in januari 2019

• 8Fam Klein Herenbrink18-11-2018

Mooi museum,leerzaam en interessant

november 2018

• 9M. Wilbrink24-10-2018

Top dag!

Erg mooie dag gehad, wel zeker de moeite waard om rondleiding te doen bij "de rode pannen" en rondrit met de boevenbus, dat maakt het compleet. Om de dag helemaal compleet te maken zeker een lekkere lunch nuttigen in het restaurant!!!

oktober 2018

• 9Nienke23-08-2018

Leerzame en afwisselende dag

ruim opgezet, leerzaam, genoeg te beleven voor onze kinderen van 8, 11 en 13. Museum heeft kinderspeurtocht, zit goed in elkaar. Rondleiding naar/in naastgelegen gevangenis was indrukwekkend. Rondrit in Boevenbus door Veenhuizen was heel informatief. Fijn en goed restaurant voor tosti etc.

augustus 2018

• 8Simon24-07-2018

Gezellig dagje uit!

Heel leuk en interessant museum! Veel dingen te zien en te doen, ook voor kinderen. Bijvoorbeeld : Boevenbus & rondleidingen naar de rode pannen. Personeel van het restaurant wat minder vriendelijk. Oververhit misschien ;)

Gereisd met partner in juli 2018

• 9I.Tuerlings14-02-2018

Super!!

Wat een leuk museum!! Zowel de kinderen als wij zelf waren erg enthousiast. De kinderen kregen een speurtocht mee, welke goed ontvangen werd door onze kinderen van 6 en 9 jaar oud. Leuk om mee te gaan kijken in het naastgelegen gevangenis. Er werd veel verteld, interessant! Vanwege restauratie expositie kregen we (ter compensatie) 4 consumptie bonnen én 4 vrijkaarten om terug te komen. Top!

februari 2018

• 10Ria05-07-2017

Prachtig en informatief museum

Eerst het boek het pauperparadijs gelezen. Het is wel prettig als je iets van de geschiedenis weet. Rondleiding door de rode pannen was erg interessant maar ook benauwend. De boevenbus is een aanrader en er wordt veel leuke en interessante informatie gegeven door een zeer betrokken vrijwilliger. Kortom een ontzettend leuke dag beleefd in dit museum. Zeer aan te bevelen. De extra twee euro voor zowel de rondleiding als de boevenbus zijn beslist niet te veel gevraagd.

Gereisd met partner in juli 2017

10 van de 236 reviews gezien