Nederlands Museum Kinderwereld

Nederlands Museum Kinderwereld

8.9Fantastisch

0.4km van centrum

• 9Tineke27-12-2019

Super leuk museum voor jonge gezinnen!

Een ontzettend leuk uitje voor ouders en (jonge) kinderen! Aan de buitenkant zie je niet dat het aan de binnenkant zo ruim is. Het is een oude doktersvilla, dus alleen het pand is al de moeite waard. Binnen valt er veel te zien en voor de kinderen is er ook veel te doen. Door op knopjes te drukken komt speelgoed tot leven, er is een speelzolder met treintjes, een knutselruimte, buiten is er een groot speelplein met ouderwets speelgoed incl. draaimolen en op de begane grond is er horeca waar ook genoeg speelgoed ligt voor kinderen (voetbaltafel, boekjes, blokken, poppenwagen etc.). Daaromheen zijn zeker 7 ruimtes met allerlei ouderwets speelgoed te zien. Wij hebben ons met twee jonge kinderen meer dan 2,5 uur goed vermaakt en de kinderen hadden nog veel langer willen blijven. Daarnaast verkopen ze ook leuk speelgoed in het winkeltje! Kortom, we komen zeker nog een keer terug!

december 2019

• 9Jan10-06-2019

Zijn hier al diverse keren geweest. Het is door dat de medewerkers zo goed op de hoogte zijn van alle opjecten voor jong en oud een feest

januari 2019

• 8otten27-05-2016

Leuk voor jongere kinderen

Leuk als je in de buurt bent. Kleine collectie en veel speel mogelijkheden voor jongere kids.

mei 2016

• 8yvonne28-08-2015

Klein museum met veel speelmogelijkheden

De tentoonstelling is beperkt, maar er zijn zeer veel mogelijkheden voor de kinderen om binnen en buiten te spelen. Onze kinderen van 2 en 3 vonden het geweldig!

augustus 2015

• 8Wim Langstraat17-08-2014

Een bezoekje is de moeite waard

erg leuk om met de kleintjes naar toe te gaan

augustus 2014

• 8jannie de jong en marijke egbert05-07-2013

en we voelden ons ook weer kind

er zouden meer mensen heen moeten gaan daar kunnen de kinderen nog kind zijn net als wij vroeger

Gereisd in juli 2013

• 7anenroy08-09-2010

Leuk maar niet heel bijzonder

Leuk, klein museum met een collectie oud speelgoed. Nogal wat ruimte is gereserveerd voor kinderen om te spelen en knutselen. Haalt het bij lange na niet bij het Speelgoedmuseum Oosterhout in Noord Brabant. Geen trip naar Roden waard als je speciaal voor dit museum gaat.

Gereisd met partner in september 2010

• 8Tineke29-06-2007

Een heel afwisselend museum, voor volwassenen een feest van herkenning en kinderen krijgen alle gelegenheid om te spelen.

Gereisd met partner in juni 2007