Wildlands Adventure Zoo Emmen

7.9Goed

0.4km van centrum

• 9Jo9104-11-2020

De leukste dierentuin!

Ontzettend leuke dierentuin! We zijn 3 uur bezig geweest. Veel oog voor duurzaamheid. Mooie verblijven voor de dieren, er is zelfs een golvende zee nagebootst voor de pelsrobben en zeeleeuwen. Achtbaan en junglebootje zijn ook leuke toevoegingen. De Corona maatregelen waren prima (desinfectie punten, eenrichtingsverkeer, gastheren/-vrouwen, tijdsloten, sommige stukken afgesloten). De infoborden bij de dieren zijn (gelukkig!) niet te uitgebreid, kort&krachtig en grappig gedaan. GROOT MINPUNT is het parkeren! Dat kost €10(!) euro (best veel voor 3 uur vertier) en is nog een ontzettend stuk lopen naar de ingang!

Gereisd met partner in oktober 2020

• 5Linda22-10-2020

Prachtig park, maar nu even niet....

Prachtig park met ruimte voor de dieren, maar niet voor mensen. Behalve een 1-richtingmaatregel en spatschermen in boot en safaritruck nergens maatregelen ivm Corona. Geen belijning, toezicht of aansporing tot het dragen van mondkapjes en er worden heel veel mensen toegelaten. Als je geluk hebt staan er mensen achter je in de rij die afstand houden.

oktober 2020

• 8Astrid21-10-2020

Arme olifant....

Het park is geweldig mooi met veelal meer ruimte voor de dieren dan in een andere dierentuin. We hebben een geweldig leuke dag gehad. Maar we gingen toch met pijn in ons hart weg. Bij het einde van de boottocht zagen we een eenzame stier (mannelijke olifant) staan op een postzegel grond. Hij stond binnen achter een hek en ijsbeerde continue van zijn ene op zijn andere poot. Duidelijk een geval van verveling en stress. Is hier geen betere oplossing voor?

Gereisd met partner in oktober 2020

• 9Anoniem10-10-2020

We hadden regen en we hadden Dennis!!

Prachtige dag gehad in Wildlands. Het weer was wat minder, dus de rit in de truck hadden we moeten bekopen met een nat achterwerk, ware het niet dat onze held Dennis zich zeer verdienstelijk gemaakt heeft met een theedoek. Park is super vorm gegeven, wij hebben geen verstand van dieren maar wij hebben het idee dat de dieren het prima naar hun zin hebben!!

oktober 2020

• 5Cris H05-10-2020

Prachtig park, maar kan wat diervriendelijker

Prachtig park. Heel mooi gedecoreerd. Lekker en betaalbaar eten. Maar kan wat diervriendelijker. Zeeschildpadden zitten in een veel te kleine aquarium, is heel triest oom te zien. De geiten en Esels worden continu aangeraakt en hebben geen mogelijkheid even wat rust te hebben. Sommige zijn er duidelijk gestresst. Er lopen te veel mensen in een keer in. De dieren in het Safari gedeelte( kamelen, giraffen) zitten de hele dag in de stank van de trucks ( sterke dieselgeur). De hele dag rijden er trucks doorheen en de dieren hebben er geen rust. Ook word er op de dag een kalfje geboren. Het moederdier was duidelijk gestresst omdat er tijdens de bevalling kreisende kinderen en veel te veel mesen omheen stonden.

• 4José Smids27-09-2020

Prachtig park, maar veel te druk.

Het is een prachtig park, maar ondanks corona maatregelen was het veel en veel te druk. Onmogelijk om 1,5m afstand te houden. Je liep constant in een drukke mensenmassa wat bij de entree al begon. Achteraf spijt gehad dat we zijn gegaan vanwege de drukte. Ondanks de drukte hebben we wel van het park genoten, maar houden er enigzins een vieze nasmaak aan over.

september 2020

• 2Linda21-09-2020

Wat belachelijk druk ondanks de maatregelen

Echt belachelijk hoe druk het er gisteren was. Rijen voor de vlindertuin, mensen die stijf op elkaar lopen, met de rolstoel was er geen doorkomen aan, mensen lopen tegen je aan, moet staan wachten in de rij staan om bij een dier te kunnen kijken, wc s echt te smerig voor woorden, ondanks dat er maar beperkt aantal mensen in mag waar ik niet in geloof daar. Want het was echt te druk.

september 2020

• 2Diana21-09-2020

ONVERANTWOORD

Naar binnen via ewn tijdslot .Maar eenmaal binnen....wat een chaos.Zodra je binnen was ontkwam je niet aan de grote groepen mensen.Bijna allemaal zonder mondkapje en zelfs in de eetgelegenheden geen mondkapje.Heel slecht geregeld en heel onverantwoord . Park viel ook tegen.niet voor herhaling vatbaar

• 10Martijn14-09-2020

Echt een SCHITTEREND park

Wat een mooi Avonturenpark. In de tropische kassen moet je de tijd nemen en niet zoals in een 'gewone' dierentuin even door heen lopen. Er zijn namelijk genoeg dieren en fantastische planten, als je ze maar wilt zien. De voorstelling van Jim is ook erg leuk. Met de safaritruck op de savanne maakt het wel veel leuker dan er omheen lopen. Even moeten wachten op de neushoorn die op de weg stond. De leeuwen waren aan het schuilen voor het enige regenbuitje die dag. De nijlpaarden onder water bekijken is een belevenis. Zeker als je een nijlpaard ziet zwemmen. Wat een beesten zijn dat. De bavianen maken er een 'show' van. Sommige voorstellingen zijn zelfs alleen voor 18+. Bij een insteek bij de savanne kwam er opeens een giraf met zijn hoofd naar boven. Op nauwelijks een meter van ons zat ie nieuwsgierig naar ons te bekijken. De ijsberen hadden een vleesbot gekregen en waren er erg druk mee.

augustus 2020

• 7Rob B.10-09-2020

Mooie schone dierentuin

Zeer mooie dierentuin, erg schoon en heel vriendelijk personeel! Ze hebben niet héél veel dieren, maar ze zitten er wel mooi bij, heel natuurgetrouw. De neushoorns hielden ze binnen omdat ze een zebra hadden gedood, en de ijsbeer sliep, dus was ook niet in actie, maar dat mocht de pret niet drukken.

Wij waren er 1 september en dan begint daar het laagseizoen, en dan doen ze meteen bijna alle eet- en drinktentjes dicht, heel vreemd.

Die zogenaamde "achtbaan" Tweestryd kunnen ze beter meteen slopen, want dat gaat nergens over. Hij is niet leuk, niet spannend, niet snel, niet hoog, en 1 baan staat toch al uit. Past ook helemaal niet bij een dierentuin wat Wildlands gewoon is. Voor achtbanen ga je naar Walibi. Het in- en uitstappen duurde langer dan de rit.

Topdag gehad verder. Vanuit Roosendaal wel 3 uur rijden, dus waarschijnlijk wel eenmalig.

10 van de 1880 reviews gezien