Drents Museum

7.7Goed

0.3km van centrum

• 6HJ30-10-2019

Bedenk voor je gaat!

Zoals de website van het museum zelf al meldt wordt er verbouwd. Dat houdt echter in dat flinke delen niet in gebruik zijn en andere delen leeg zijn gehaald. Daarnaast was er tijdens mijn bezoek ook een deel niet toegankelijk wegens een groepsevenement. Kortom ik kreeg het gevoel dat ik maar een klein deel van het museum heb gezien. De Sprezzatura-expositie was daarentegen mooi van opzet en drukbezocht. Al met al toch een beetje een tegenvaller.

Alleen gereisd in oktober 2019

• 10Els de Ruig14-08-2018

Fantastisch.

Met twee vriendinnen de tentoonstelling Iran bezocht. De objecten die werden tentoongesteld waren geweldig, maar wat mij ook trof was de opstelling van de objecten. Ze stonden in vitrines, waren van alle kanten te bekijken, de bordjes met daarop de beschrijvingen van de objecten stonden ook aan alle kanten van de vitrines, gewoon zwart op wit gedrukt, ze stonden schuin naar boven dus naar de kijker toe en het licht stond er op gericht. Hier was goed nagedacht over duidelijkheid en leesbaarheid. Geweldig!

Gereisd met vrienden in augustus 2018

• 9P. van Dam03-03-2018

geweldig museum

Eigenlijk hebben ze in dit museum een mooie collectie en meestal geweldige tentoonjstellingen

Gereisd met partner in september 2017

• 10Rie van Zuijlen06-09-2017

Drents Museum tentoonstelling Liao,nomadendynastie

Prachtig vormgegeven, zeer interessante expo over nomadendynastie uit 907-1125.Bijzondere, nooit geplunderde graven, zijn gevonden vol schatten, fresco's, overblijfselen van kleding, gebruiksvoorwerpen enz. De wand van de ronde tentoonstellingzaal is d.m.v. fotografie gemaakt alsof je in Mongolië rondloopt. Schitterend gedaan, neem de tijd.

Alleen gereisd in september 2017

• 10Margreet20-11-2016

Geweldige middag gehad!

Wat een leuke middag hebben we gehad in het Drents museum! Het bleek familiedag te zijn en mijn twee meiden van 6 en 8 vielen met hun neus in de boter. Er was een verhalenvertelster die aan de hand van een schilderij een prachtig verhaal vertelde, het poppenhuis met de digitale rondleiding was een groot succes, er was een heuse vossenjacht.. een stuk of 10 verklede mensen liepen door het museum en zij vertelden kort iets over 'hun' uitvinding. Zo weten ze nu wie meneer Bell, Edison en Dunlop zijn en wat een zeppelin is. Verder konden ze schilderen en werden er gedichten voorgelezen. Ook reuze handig waren de informatieschermen waar je een kaartje op kon leggen en zo de tekst kon downloaden, om het thuis nog eens rustig na te lezen. Erg handig voor de spreekbeurt! Verder overal aardige en behulpzame medewerkers die geïnteresseerd aan mijn meiden vroegen hoe ze het vonden, of ze al hadden geschilderd, welke vos ze nog moesten et cetera. Prachtige Russische schilderijen. We komen zeer zeker terug!

november 2016

• 6Jelle Schepers29-09-2016

Tegenvaller! Verkeerde tijd?

Gebouw is mooi! Veel zaaltjes gereserveerd voor besloten bijeenkomsten. Kindermuseum (poppenhuisjes) dicht wegens verbouwing.

Gereisd met partner in september 2016

• 9Jebee22-07-2015

Ontzettend mooi, ook voor kinderen

Het Drents Museum heeftmooi wisselexpositie's maar ook vaste tentoonstellingen. De "poppenhuizen" zijn echt de moeite waard en kindvriendelijk. Op de website van het museum kun je de sfeer proeven. Ook het kindermuseum is erg aantrekkelijk voor kinderen. Ik zou zeggen :"Gewoon een keer proberen". Met museumjaarkaart gratis en ook kinderen beneden 18 jaar gratis.

Gereisd in juli 2015

• 9Hans J. D.09-07-2015

Mooi museum

Mooie mix van prehistorie tot huidige tijd in één gebouw. De vernieuwbouw is al staaltje techniek op zich.

Gereisd met partner in juli 2015

• 9Alex en Sonja06-07-2015

Verrassend mooi!

Een groot museum in een prachtig gebouw dat uit verschillende perioden stamt (een abdijkerk, een deel in prachtige jugendstil en een hypermoderne vleugel). Verschillende tentoonstellingen te zien. Wij hebben er meerdere uren doorgebracht en nog lang niet alles gezien. Alles is met heel veel smaak tentoongesteld. Een aanrader!

Gereisd met partner in juni 2015

• 10Mirjan22-06-2015

Leuk en leerzaam

Het is leuk en leerzaam om hier heen te gaan!

Gereisd met partner in februari 2014

10 van de 91 reviews gezien