39 tips over Camping D'Olde Kamp Recreatie

• Van Dalen , 30-05-2019

Restaurant het hof van Dwingeloo heeft leuke speeltuin en speelkamer voor de kinderen. Lekker eten en attente bediening.

• K. van Otterloo, 19-04-2014

Nationaal Park Het Dwingelderveld om de hoek!!!!!

• Sander, 08-05-2014

Tips voor dagje uit: Dierenpark Emmen (45 min) en Giethoorn (30min). De app GEOCACHING voor degene die het niet kennen is hier in de buurt ook een aanrader.

• Peter Kamphuis, 18-11-2013

Kijk ook even naar de beesten op het terrein. Kippen en geiten.

• Helma van kemenade en Frans Heiligers, 15-09-2013

De eerste tip is; ga naar buiten als het donker is en kijk omhoog. Bij helder zicht zie je een schitterende sterrenhemel. D'Olde Kamp ligt nabij het natuurgebied Dwingelderveld. Dus fiets-en wandelmogelijkheden in overvloed. Dagelijks gaat een herder rond 10 uur de hei op met ongeveer 300 schapen en komt rond 17 uur terug. Het is een aanrader om zo'n moment mee te maken. Jammer dat we de voorstelling van Shakespear in Diever gemist hebben. Alles was uitverkocht. Volgende keer dan maar.

• Pete En Marion, 10-08-2013

we hadden 3 greyhounds en ze waren zeer welkom

• Helma van kemenade en Frans Heiligers, 15-09-2013

• Lotte, 24-07-2013

Neem je fiets mee!!! Je kunt veel verschillende natuur zien. Veel bos, maar 5 minuten fietsen en je zit midden op de hei. Het is ongeveer 4 km vanaf de camping naar Ruinen. 's Ochtends kan je gewoon naar de bakker fietsen. 100 meter verderop zit ook een C1000.Verder raad ik ook aan naar Dwingeloo te gaan. Er is een buitenzwembad, er zijn veel leuke winkeltjes en je kunt er heerlijk pannenkoeken eten bij de 'Zaagkoele'.

• Helma Straver, 16-08-2013

Met name op het familieveld is een windscherm geen overbodige luxe.

• petra , 11-08-2013

de WIFI verbinding gaat verbeterd worden,nu was er niet overal goede wifi, wel handig voor oudere kinderen. Al konden ze wel op plaatsen op het terrein gebruik maken van wifi.

• Peters, 28-06-2013

www.plaggehut.nl voor een overzicht!

• Petra, 08-11-2012

Buiten de mooie wandelingen en fietstochten is er in de buurt de speelboerderij De Drentse Koe, met oa een hele grote water/zand-bak, echt een aanrader voor kinderen. Ook een uitje naar de schapenkooi is aan te raden.

• Fam Jong, 16-05-2013

Restaurant De Huiskamer op loop/fietsafstand.

• marco en mariska, 03-05-2013

goede uitvalbasis om te fietsen en wandelen

• fam. Julsing, 28-12-2012

Breng een bezoek aan het bezoekerscentrum van natuurmonumenten; planetron; theehuis in het anserbos; de huiskamer restaurant; maar geniet vooral van de prachtige natuur! Jammer genoeg is de bospub per 1-1-13 gesloten, waar je een super verse soep, pannenkoek kon eten in een knusse bossfeer!

• Ilja Lescrauwaet, 21-11-2012

In Ansen zit een heel leuk restaurant De Huiskamer. Hier kan je na de boswandeling opwarmen bij het haartvuur. Verder is er een theehuis midden in het bos: Theehuys Anserdennen. Ook erg leuk.

• Ruud Niesen, 11-09-2012

Zeer leuk en leerzaam is een bezoek aan het Hunebedcentrum in Borger . Een heerlijke fietstocht door het Dwingelerveld met veel bezienswaardigheden maakt toch wel dat je beseft dat Drenthe enorm veel te bieden heeft.

• ditte stolk, 12-10-2012

schaapskooi. Info centrum Dwingelerveld. pasmans huis-boerderijmuseumin ruinen kruidentuinen in directe omgeving

• Menno & Maaike & Gijs, 16-08-2014

Het plaatsje Dwingeloo is een bezoek zeker waard. Ook de ijs- en speelboerderij in Ruinderwold is erg leuk met kinderen.

• Anny Haan, 25-08-2014

De moeite waard voor een unieke belevenis terug in de tijd !!!

• Christa, 08-12-2014

wij zatten in de turfhut, wij denken het mooiste huisje, voor ons doel. maar ja bij de anderen hebben we niet binnen gekeken.

• Ruben en Nicole van Noort, 16-03-2015

Een tip van de eigenaar die we graag doorgeven: Holtingerveld in Havelte. Je kan hier een mooie wandeling maken, bevat geschiedenis, je komt langs een schaapskooi en twee hunebedden en er is ook een vlindertuin (zelf niet in geweest).

• Jeanie & Jet, 21-04-2015

Neem je wandelschoenen mee! Ook een fiets lenen is een aanrader. Fiets dan naar bezoekerscentrum dwingelderveld en fiets de 30km route door dit fantastische nationaal park.

• LAJM van der Linden, 11-09-2014

Vooral genoten van de natuur. Ligt vlakbij park Dwingerelerveld en op de fiets kun je prima boodschappen doen in nabije dorpen.

• Maartje, 29-08-2015

Theehuis Anserdennen (op loopafstand via bos), Bospub bij Lhee, Dwingeloo, schaapskudde uitzwaaien of binnenhalen, bezoekerscentrum Dwingelderveld, speelboerderij de Drentse Koe

• Cindy, 01-04-2015

Als je van rust, weinig luxe en natuur houd is dit zeker een aanrader. Bedankt Elly Bert en de rest. Martijn, Cindy en Mike de hond

• Natasja Bouwman, 18-07-2014

Hou je van rust, eenvoud en natuur...? Ga dit dan zeker een keer beleven!

• hannekevanharen, 13-10-2014

Het Vleddertje staat los van de andere hutten. Het bos uiteraard en wij zijn naar Westerbork geweest. Goed om dat te zien. voor ons leuk omdat er een tentoonstelling was over iemand uit Zwijndrecht, waar wij vandaan komen wat dus erg aansprak

• Janneke Ockhuysen, 29-06-2015

In Ruinen een uitstekend Chinees restaurant; in Dwingeloo een geweldige Pizzeria en een onverwacht goed 'restaurantje' Onder de Eiken.

• jannie noordhuis, 11-02-2014

Vergeet niet je dekbed en handdoeken en vooral je theedoek niet mee te nemen .

• Jacco, 16-07-2015

In de nabije omgeving zijn Dwingeloo en Diever bij uitstek geschikt om lekker te lunchen en/of te dineren. Natuurschoon is om de hoek ; natuurgebied Dwingelderveld. Een must.

• L.schuiten, 10-05-2015

Maak een avondwandeling vanaf de camping, prachtig en kans om herten te spotten!

• Jurgen Radder, 06-01-2015

Er wordt een plaggenhut herbouwd, met een geitenhok eraan en (op verzoek) een geit erin; nog meer aanrader om met je kinderen te genieten!

• Manon Waninge, 19-09-2014

Gaan!!! Als u een hond heeft en een partner (of alleen) is deze plaggenhut (De Vleddertjes) de ideale plek om er even lekker tussen uit te gaan!

• Ruud en Yvon, 25-09-2014

*Ga een lekker eten in rest. De Huiskamer in Ansen en neem een verrrassingsmenu. * Maak prachtige wandelingen en fietstochten in het aangrenzende natuurgebied. * Supers in Ruinen(C1000) ca.3km, ook warme bakker. Dwingelo (AH) ca. 4 km. * Uitje naar Giethoorn (huur een puntertje met elektromotor) ong. 12.50 per uur. * Bezoek de molen in Ruinen tijdens een fiets of wandeltocht. * Bezoek het gevangenismuseum in Veenhuizen (ook leuk voor kinderen). * Neem een verrekijker mee en spot de eekhoorntjes.

• A.A.Ansems, 09-10-2014

Goede plaats om even helemaal nergens aan te hoeven denken en alleen maar te genieten. Leuk in de omgeving: * wandelingen/fietstochten in de natuur * bezoekerstuinen * ateliers * theehuis * schaapskooi * heerlijk speelbos voor de kinderen

• Hanneke van Haren, 13-10-2014

Wij zaten heerlijk ruim en los van de andere plaggenhutten. Westebork was mooi en interessant, leuk om er heen te gaan.

• Marianne Hellmann, 06-05-2015

De Berk is een top-vakantiehuis met alles wat je wenst voor een relaxte vakantie in de natuur. Theehuis in Anserdennen, heel dichtbij en leuk plek voor een kopje thee of koffie met ambachtelijke taart. Maar ook de fietstocht naar en het dorpje Dwingeloo is een aanrader.

• Wieke van Vugt, 17-06-2015

Prachtige wandelmogelijkheden op het Dwingelderveld met een bezoek aan het bezoekerscentrum van Natuur Monumenten in Ruinen.