Opuwo

Opuwo

vakanties Opuwo

We hebben een aantal aanbieders voor Opuwo voor je op een rij gezet:

Reviews over Opuwo

• 8AngieV05-02-2015

Indrukwekkende & Kleurrijke stad

Opuwo is een fascinerende stad in het noorden van Namibie. Wij zijn er speciaal naartoe gereisd om de traditionele stammen van Namibia te bezoeken die in de omgeving wonen. Met een lokale gids hebben we de Himba's en de (redelijke onbekende) Tjimba;s bezocht. Echt enorm indrukwekkend om te zien hoe de mensen leven. In Opuwo zelf kijk je echter ook al je ogen uit, want het is echt een andere wereld waar je in terecht komt. Het is een levendige kleurrijke stad waar de Himba's, Herero vrouwen en Tjimba's door elkaar leven. Zo sta je in de supermarkt echt zij aan zij met de bijna blote Himba vrouwen en de in enorme jurken gestoken Herero vrouwen. Echt bijzonder. Er is een een levendige markthandel en je kunt er je inkopen doen bij een paar supermarkten en tanken of zoals wij een nieuwe band aanschaffen als vervanging van een klapband. Overdag is het prima te doen om in Opuwo rond te lopen maar na zonsondergang zou ik het niet aanraden.

• 7Sfeer in stad
    • 9Omgeving
    • 7Zorg voor natuur
    • 3Uitgaanslevenn
    • 9Cultuur

Gereisd met partner in november 2014

• 7Lex15-12-2013

Levendig plaatsje in Kaokoland

Opuwo is een levendig maar rommelig plaatsje in het schijnbaar onbevolkte Kaokoland. Himba's en Herero's in traditionele kledij bewegen zich tussen mensen in westerse kledij. Bij het benzinestation zijn de Himba's nogal opdringerig. Ze weten inmiddels dat je toeristen geld kunt vragen als ze een foto van je willen maken.

• 6Sfeer in stad
    • 8Omgeving

Gereisd met vrienden in oktober 2013

• 7laojohnny12-10-2013

Mooie, onprettige sfeer na het voetballen zondag

Mooie omgeving, maar onprettige sfeer na het voetballen op zondag. Dit komt omdat na 16.00 u als het voetballen is afgelopen, de mensen aan het bier gaan en er een onprettige sfeer kan ontstaan. Toch is het een leuk dorp / stadje

• 3Sfeer in stad
    • 7Omgeving