Chalet Okaukuejo Resort

24 reviews over Chalet Okaukuejo Resort

• 2018
    7Diny10-01-2018

Prima verblijf

Mooi zicht op de dieren vooral in de avond

• 2017
    7Hans Erik Mom07-01-2017

Mooie waterpoel in toeristische setting

Okaukuejo Resort is een uitstekende uitvalsbasis binnen de hekken van het park om geheel Etosha te verkennen. Grootste trekpleister is de 's avonds verlichte "waterhole" waar je kans hebt om veel groot wild te zien, zoals Giraffen, Olifanten en Zwarte Neushoorns. We hebben dan ook een avond drie uur lang achter elkaar daar zitten genieten en waren het nog steeds niet zat.

Het resort zelf is nogal massaal en het restaurant dus ook. De geserveerde buffetten waren oké, maar ook niet meer dan dat. De chalets waren ruim, maar de entourage eromheen door de massaliteit niet zo bijzonder. Vergeleken met het Dolomite Camp, waar we daarvoor twee nachten verbleven, steekt het schril af in verzorging, uitstraling en luxe.

We hebben vaak met onze eigen auto rond kunnen rijden en veel wild gezien. Ook eenmaal een nachtsafari geboekt. De nachtsafari leverde Bruine Hyena, Leeuw en Civetkat op. Leuke soorten, maar wel slechts enkele exemplaren. Ook geen ander groot wild gezien.

Samenvattend: voor twee of drie nachten prima locatie om direct buiten het terrein van het resort wild te kunnen spotten. Als je geen problemen hebt met enige massaliteit en niet te veel eisend bent voor wat betreft luxe is een bezoek zeker aan te raden.

• Oude reviews

9AngieV05-02-2015

Prachtige Premier Waterhole Chalets

Okakuejo is een groot camp in Etosha met 1 van de beste Waterholes. Overdag maar ook s'nachts is het een komen en gaan van allerlei soort wild. Olifanten, giraffen, neushoorns, leeuwen, we hebben ze allemaal gezien. We hadden de mazzel dat we 1 van de geweldig premier waterhole chalet konden boeken en dan heb je vanaf de 1e verdieping een schitterend uitzicht op het waterhole. Het eten was ook prima voor zo'n groot camp en we hadden eigenlijk spijt dat we maar 1 nacht hadden geboekt

• 9pim steman14-10-2014

erg mooi (verlichte) waterhole

Wij verbleven in een Chalet (nr 35 of 34) met vanaf onze 1e verdieping uitzicht op de Waterhole. Zelfs prima zicht vanuit ons bed op de Waterhole. Inchecken en uitchecken gewone procedure, 500NAMDollar borg maar kregen na inspectie Chalet vlot terug. Buffet Diner niets byzonders maar prima eten.

• 8Lex17-12-2013

Drukke camping met redelijke voorzieningen

Camping met redelijke voorzieningen op het terrein van een luxe lodge. Veel plaatsen worden bezet door groepen in overland trucks.
    Er is een mooi zwembad, een winkel voor de meest noodzakelijke dingen en een restaurant waar 's avonds een buffet wordt opgesteld. Er is geen mogelijkheid geld te pinnen of te wisselen. Medewerkers van receptie, winkel en restaurant zijn, evenals in de andere twee lodges in het park, op een enkele uitzondering na, weinig servicegericht en ongeïnteresseerd. Wat kamperen op deze camping aantrekkelijk maakt: je kampeert binnen het park er is een (kunstmatig) waterhole, waar het de hele dag door een komen en gaan is van grote kuddes dieren. ‚s Nachts is het waterhole verlicht. Dan zie je vooral (veel) olifanten, neushoorns, leeuwen en als je heel veel geluk hebt: een luipaard.

Met vrienden

• 9Anita11-08-2013

geweldig

Mooie moderne ruime standaard kamers. Nogal groots en druk bezocht complex, maar wel een hele mooie waterhole. Prachtige zonsondergang met kudde olifanten, giraffen, jakhals, springbokken... Diner in buffetvorm zeer lekker, uitgebreid verzorgd ontbijt. Het enige probleem was het ontbreken van fuel in het tankstation.

• 8Steven19-11-2011

Fantastische plek, maar de service is iets minder

Wij hebben 3 nachten in een chalet gezeten en vanuit hier Etosha bezocht. Okaukuejo Camp heeft een goede ligging in het Etosha Park en de verlichte waterhole maakt dit een onvergetelijke lodge. De huisjes zijn ruim en prima ingericht maar helaas geen self catering keuken. (wel koelkast) Het restaurant is groot en niet echt bijzonder en alles in buffetstijl, zowel 's avonds als bij het ontbijt. Gelukkig heeft de chalet een buitenzitje met braai, dus wij hebben in de camp winkel BBQ spullen gehaald en wijn en zo zelf voor onze maaltijden gezorgd. (Receptie) personeel was niet echt servicegericht en niet altijd even vriendelijk. Maar ja het is er altijd druk dus de klanten komen vanzelf zal wel de gedachte zijn. Super locatie; de mensen iets minder maar game viewing is geweldig.

• 8Familie van Rekom25-07-2011

De waterhole is geweldig

Twee nachten verbleven in deze lodge, standaard kamer, ongeveer 400 meter van de waterhole. De kamers deden wat barak-achtig aan, maar eenmaal binnen was het prachtig. Heerlijk bed met dekbedden en mooie klamboe, mooie douche.

De service en vriendelijkheid bij deze lodge laat te wensen over. Het eten is massaal en met name het ontbijt wat magertjes.

De waterhole is prachtig, we hebben er olifanten gezien, neushoorns, zebra's, jakhalzen, bokken, giraffen en vogels.

Met oudere kinderen

• 9Maurits 26-11-2010

Het was een voorrecht hier te verblijven

Het verblijf in 1 van de lodges van het Okaukuejo Resort is ons heel goed bevallen. Een prachtige lodge. Goede bedden. Goed sanitair. Vlakbij een drinkplaats van het Etosha Park. Dus alle denkbare wildsoorten vlak voor de deur. De horeca is niet de top van Namibië. Beetje massa, beetje druk. Maar daarover klagen wij niet. Wij hebben ervan genoten.

Met vrienden

• 8Jan5215-11-2010

Groot restcamp met schitterende waterhole

Het restcamp heeft veel verschillende typen onderkomens. De recensie heeft betrekking op type Bush chalet met aparte slaap-, woon- en badkamer.

De accomodatie is aantrekkelijk ingericht met voldoende zitgelegenheid in woonkamer. De accomodatie heeft een aanrecht, maar geen kookgelegenheid binnen. Verder koelkast en waterkoker. Buiten op het terras met terrasmeubilair een braai.

De maaltijden worden in een groot, niet echt gezellig restaurant geserveerd. Diner en ontbijt in buffetvorm. Beide zijn van goede kwaliteit en bieden voldoende keus. 1x per week BBQ ipv 'gewoon' buffet tegen een hogere prijs.

De grote attractie van dit restcamp is de 's avonds goed verlichte waterhole. Je kunt die 24 uur per dag bezoeken.

Met oudere kinderen

4 tips over Chalet Okaukuejo Resort

• Lex, 17-12-2013

ls je in het Etosha Park zelf wilt kamperen ben je aangewezen op een van de drie lodges/campsites in het park. Als je verzekerd wilt zijn van een plaats moet je maanden tevoren plaatsen reserveren via Namibia Wildlife Reservations. In het hoogseizoen zijn de campings snel volgeboekt.

• AngieV, 05-02-2015

Okakuejo heeft zo'n mooi en druk waterhole dus het is zeker de moeite waard om minimaal 2 nachten daar te boeken.

• pim steman, 14-10-2014

Zeer mooie verlichte Waterhole met velen bankjes om op te zitten en de wilde dieren gade te slaan. Vanuit ons bed zagen wij dat er werkelijk de gehele nacht wel mensen op die bankjes zaten en dat er de gehele nacht dieren bij de Waterhole waren Leeuwen en Olifanten en Neushoorns en Giraffen enz enz.

0 vragen over Chalet Okaukuejo Resort

Chalet info