Chisinau

Vakantie in Chisinau

• Met wie en wanneer reis je?

Als we dat weten, kunnen we je overal de juiste prijsinformatie laten zien.

2 volwassenen
    Volwassenen

12+

Kinderen

2 tot 12 jaar

Baby's

Jonger dan 2

Leeftijd bij thuiskomst. Min. 1 persoon ouder dan 18.

vakanties Chisinau

Reviews over Chisinau

• 7patrick16-04-2019

Mooi van lelijkheid, stad met grote constrasten.

Chisinau de hoofdstad van Moldavië is een onaantrekkelijke stad en bestaat voornamelijk uit oude Sovjet flats De meesten van deze grijze Chroetsjov flats valt bijna uit elkaar van betonrot afgebroken stukken beton liggen op straat.Het contrast tussen arm en rijk is groot.Triest dat ze in Moldavië niet zorgen voor bejaarden, je ziet ze bedelen of tussen hun huisraad zitten onder een boom. Alles in de stad is slecht onderhouden en er heerst een hoop armoede.Chisinau heeft enkele stadsparken maar ze zijn niet echt bijzonder.Ondanks de armoedige bevolking heerst er een gemoedelijke sfeer. In mijn stad zal ik het echt niet in mijn hooft halen om in zulke Ghetto-wijken die Chisinau rijk is rond te lopen.In Chisinau is het geen probleem het is een veilige stad met vriendelijke bevolking,waar de streekbussen van Connexxion en het GVU er hun tweede leven hebben.Het is uitkijken dat je niet op je muil valt .De straten zitten vol kuilen,

• 7Uitgaanslevenn
    • 6Cultuur
    • 7Sfeer in stad
    • 7Zorg voor natuur

Zakelijk gereisd in april 2019

• 10Dany29-07-2014

Merita de Vizitat!

Am vizitat Chisinaul doar pentru citeva zile,insa am ramas impresionati de ospitalitatea localnicilor, si de aia ne-am simtit ca acasa, Natura din afara orasul destul de impresionanta, cu locuri de odihna inde poti savura din plin frumusetea verii.

• 10Uitgaanslevenn
    • 10Cultuur
    • 9Omgeving
    • 10Sfeer in stad
    • 10Zorg voor natuur

Gereisd met partner in juni 2014

• 7Andre van Oort01-08-2013

mooi maar arm land.

De wegen zijn slecht maar verder hele goede voorzieningen wat openbaar vervoer betreft. Voor een paar lei met de af en aanrijdende busje naar het centrum. taxi's zijn wel wat duurder maar voor een paar euro sta je waar je wezen moet. Ze rijden als coureurs door een druk toerende stad en spreken vaak alleen maar Roemeens of Russisch. Het personeel van Vila Veder bestelt vaak de taxi of geeft een briefje mee voor de chauffeur. je kunt het hotel bellen om te vragen of zij een taxi sturen wanneer u weer terug wilt. Ballet en opera voor een paar euro een topavond! ook Jazz cafés zijn super gezellig. je kunt op vele plaatsen lekker eten en gezellige barretje bezoeken. veelal live muziek! de musea zijn oud maar zeker de moeite van het bezoeken waard en wederom voor een luttel bedrag. het park en de parlementsgebouwen zijn prachtig. ook met national memorial waar ere-wachten op spectaculaire wijze worden afgelost. veel bedelende bejaarden. Erg triest om te zien.

• 6Uitgaanslevenn
    • 6Omgeving
    • 6Sfeer in stad

Zakelijk gereisd in mei 2013

• 10boaz02-12-2012

fantastisch

Het was voor het eerst dat wij naar Malta vertrokken waren, maar we hebben echt een heerlijke vakantie gehad!

• 10Uitgaanslevenn
    • 10Cultuur
    • 10Omgeving
    • 10Sfeer in stad

Gereisd met partner in februari 2012

• 8arija10-04-2012

boeiende stad

Chisinau is een boeiende stad om te leren kennen vanwege de geschiedenis en de huidige situatie. Vriendelijke mensen. voldoende transport, restaurants en accommodatie.

• 7Cultuur
    • 7Sfeer in stad

Gereisd met vrienden in januari 2012

• 6JACOBUS OUDHUIS04-08-2011

warm, benauwd, arm en rijk

Het verschil tussen arm en rijk is groot, vooral de oudere hebben het slecht. Veel jongeren willen vertrekken en vinden dat er te weinig toekomst is. Is de stad was het erg benauwd, geen zuchtje wind

• 6Uitgaanslevenn
    • 6Sfeer in stad

Zakelijk gereisd in juli 2011

• 7Ton24-07-2011

Boeiende stad in het armste land van Europa

Chisinau is een boeiende stad om te bekijken, omdat hier de tegenstellingen tussen arm en rijk erg duidelijk worden gemaakt. De hoofdstraat is lang en aan deze straat liggen de mooiste gebouwen varieerend van kerken tot grote gebouwen in Russische bouwstijl. Ook erg leuk is om de megagrote openluchtmarkt te bezoeken. Van hieruit met de minibus Tiraspol in het autonome Transdnjestrie bezocht. Een avontuur op zich om dit ministaatje met een eigen regering, eigen geld, eigen douane en de daarbij passende grenscontroles te bezoeken. Er moet je niets overkomen, want dit landje wordt door geen enkel ander land erkend, met uitzondering van Rusland geloof ik, ook geen Ambassades dus. In Chisinau en Moldavie en eigenlijk ook in Tiraspol over het algemeen vriendelijke en hulpvaardige mensen. Zal ook foto's van Tiraspol bijvoegen, omdat ik die ergens anders niet plaatsen kan.

• 8Sfeer in stad

Alleen gereisd in juli 2011