Valladolid

Reviews over Valladolid

Cenotes

Olivier,
    26-11-2013

Vallodolid, een mooi stadje gelegen in de staat Yucatán. De ideale plek om zelf een fiets te huren en op zoek te gaan naar de verschillende Cenotes. Dit zijn zoetwater plassen/bronnen waarin je kunt zwemmen. De meeste rond Vallodolid zijn ondergronds.

Gereisd met vrienden in Tue Jan 01 2013 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Leuk koloniaal dorpje

R.v.S.,
    13-1-2011

Dit was het eerste dorp dat we bezochten tijdens onze rondreis die we gingen maken, het is een leuk plaatsje met een mooie kerk ook van binnen. Het plein met fontein voor de kerk doet gemoedelijk aan. Vooral de koopwaar (veel linnenwerk) die was opgehangen aan de hekken van het plein gaf het geheel een fleurig aanzien.

Gereisd met partner in Sat Jan 01 2011 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Rustige, oude stad

Bianca,
    25-7-2010

Vallodalid is na Merida de oudste stad van de Yucatan. De kathedraal en het plein zijn de eyecatchers van de stad. De kathedraal heeft de verwoesting van de stad overleefd. Leuk plekje om even te stoppen. Vanuit hier is Chichen Itza makkelijk te bereiken. In de buurt zijn veel cenotes om een verfrissende duik te nemen.

Gereisd met partner in Thu Apr 01 2010 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Koloniale stad

MarcenMo,
    31-1-2010

Valladolid is een sfeervolle stad, waar veel overblijfselen te zien van het koloniale tijdperk, maar waar ook een deel authenticiteit bewaard is gebleven. Wat weer even een heel ander beeld geeft van Mexico dan het met shoppingmall bezaaide Cancun of het voormalige vissersdorp Playa del Carmen, met een eigen vifth Avenue. In Valladolid kun je het Mexicaanse stadsleven bewonderen, vanuit een zitje in het leuke parkje. Zeker een bezoek waard is de kathedraal die een verwoesting van de stad overleefd heeft en het raadhuis wat vlak naast de cathedraal staat. In het raadhuis zijn verschillende muurschilderingen te bewonderen die allemaal gaan over de koloniale tijd, waarin de Spaande overheerser over het land regeerde. Ook leuk om de stad tot leven te zien komen als men klaar is met werken. Valladolid is een stad waar alles nog erg tranquillo gaat, wat z'n effect heeft op iedereen die deze stad bezoekt! Vergeet niet om vanaf hier naar Chitzen Itza te gaan en de cenote Ik Kil te bewonderen!

Gereisd met partner in juni 2005

leuk

DBC,
    23-7-2008

Leuk plaatsje om even op adem te komen van het massatoerisme aan de kust. Is vanuit PdC op de weg naar Chichen Itza en dus goed te combineren. Heb je meer van Mexico gezien, dan is dit meer zoiets als 13 in een dozijn.

Gereisd met partner in oktober 2007
Valladolid scoort een 7,5 uit 10, op basis van 12 reviews