Hotel Colonial

• Matig / voldoende: 5 - 7

Centraal gelegen hotel

Simone
25-6-2014

Erg centraal gelegen hotel, goede en snelle service, kleine maar authentiek ingerichte kamers

Goed passage hotel

Marc
27-3-2012

Ideaal hotel voor kort verblijf. Geen te grote kamers maar netjes. Op de gang Sipwell voorzien, Geen buitenlicht, raam komt uit op de gang. Gratis parking maar niet bij het hotel. Zeer goede ligging in centrum stad.

mooi centraal, maar....

jan_weimar
7-3-2011

Het hotel is prima centraal gelegen, maar om de auto te parkeren moet je over de smalle stoepen een flink eindje lopen. Het personeel is vriendelijk. De airco maakt een reuze herrie en kamer was nogal sjofel. Je loopt zo naar het gezellige centrale plein waar je op de hoek leuk kunt ontbijten.

prima hotel voor doorreis

dennis en debby
27-7-2010

toen wij op rondreis waren hebben we hier 2 nachten geslapen en het hotel was prima. we hadden alleen logies en de kamer was goed. we hebben hier heerlijk geslapen. het licht lekker centraal in het centrum in de buurt van vele prima restaurantjes. een echte aanrader is panchos, vooral de mojito en de maya koffie (dat wordt aan tafel gemaakt en dat is een hele show)

Prima hotel

Saskia
26-7-2010

Ideale ligging, twee blokken van het plein af. Parkeren vonden wij wat ver weg. De airco maakte idioot veel lawaai, maar verder was alles is orde. De nieuwe kamers schijnen beter te zijn. Kleine zwembad is leuk voor de kids. Belangrijk: het raampje dat uitkomt op de gang kan niet op slot zijn, dus je stapt vanaf de gang zo de kamer in! De even op slot zetten. Wifi gratis! Ontbijt prima en restaurant Pinchas om de hoek is SUPER!

Hotel ligt op twee blokken van het grote plein. Vanaf donderdag t/m zondag is er van alles te doen op straat en het plein. Straten worden afgezet, winkels zijn tot 23:00 open, er wordt muziek gemaakt en terrasjes worden opgesteld. Een heerlijk relaxte sfeer.

Het hotel heeft een parkeerplaats op drie blokken vanaf het hotel (andere richting dan het centrum), waar gratis geparkeerd mag worden. Bij aankomst mag je op de tijdelijke parkeerplaats parkeren en uitladen.

Lift aanwezig. Vriendelijke bellboys.

Wij hadden een kamer toegewezen gekregen naast de grote airco-generator. Hier waren we niet blij mee en direct werden we overgezet naar een andere kamer (helaas wel kleiner). Douche spuit alle kanten op. Verder een leuke en gezellige kamer.

Er is een goed ontbijtbuffet voor 74 pesos, maar het is veel leuker om in de stad te eten.

Pancho's is een zeer goed restaurant om de hoek van het hotel. Fijne ambiance. Het schijnt de beste van Merida te zijn. Een echte aanrader.

Vrolijk ingerichte kamers!

Valesca
6-10-2009

Prima 4 sterrenhotel midden in de stad. Redelijk schone kamer (douche liet te wensen over), niet heel groot maar prima te doen. Douche kwam niet heel veel water uit, lang haar uitspoelen was wat lastig en douchegedeelte was flink verouderd. Vrolijk ingerichte kamer, geel geschilderde muren met veel gietijzerwerkjes om het een koloniale uitstraling te geven. Leuk balkonnetje erbij (zonder stoeltjes helaas) met uitzicht op de drukke straten van Merida. Airco maakte nogal wat lawaai.

Prima hotel

Marlies
10-8-2009

Prima hotel met een klein zwembad. Dit zwembad ligt op een kleine, opgesloten (weinig daglicht), binnenplaats waar je even kunt zitten (foto op de website geeft een verkeerd beeld). Nodigt echter niet uit om lang te blijven zitten, want je zit daar bij de doorloop van de keuken naar het restaurant. Maar in een stadshotel is het altijd lekker om even op te kunnen frissen in een zwembad. Bij aankomst kun je kort parkeren op de plek bij de ingang. Anders even in de parkeergarage aan de overkant en daarna op de verderop gelegen parkeerplaats van het hotel.

Wij hadden een kamer op de bovenste (4e) verdieping waar een ruim dakterras is. Dit was voor ons ideaal als de kinderen 's avonds in bed lagen. Ook fijn om te ontbijten als je zelf iets regelt. Ontbijtbuffet in het hotel was naar onze smaak met teveel warme gerechten. Op iedere verdieping stond een watertappunt. Kamers zijn aan de kleine kant, badkamer ook, maar voldoende voor 1 of 2 nachten. Ligging is zeer centraal.

aardig hotelletje

TB
23-2-2009

leuk hotel voor tijdens rondreis.

beetje gedateerd, kamers waren niet echt geweldig. wij zaten eerst in een stinkhok met geen uitzicht, maar mochten wel van kamer ruilen. service is dus prima.

Ontbijt moest apart worden betaald, maar was prima (buffet).

ligging goed, midden in het leuke centrum van Mérida.

2008

Gunstig gelegen

Marc
30-9-2008

Het hotel ligt prima bij het centrum. De kamers zijn ruim, maar wij sliepen bij het aircosysteem, wat regelmatig luidruchtig was. Het ontbijtbuffet was een aanrader.

We hebben een aantal aanbieders voor Colonial voor je op een rij gezet:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Colonial in Merida, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Colonial zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Hotel Colonial scoort een 7 uit 10 op basis van 16 reviews.