Merida

Reviews over Merida

prachtige stad

H.M. Mullers
    24-4-2017

het hart van de stad is de plaza grande waaraan enige belangrijke gebouwen liggen zoals de kathedraal ,casa de montejo met een heel mooi museum, het gemeentehuis en de zetel van de regering met mooie muurschilderingen. verder liggen er in de stad meerdere koloniale panden en kerken. verder is er te zien de paseo de montejo, een brede boulevard met prachtige herenhuizen uit de 19e eeuw. iedere avond zijn er gratis optredens van zang en dansgroepen in de diverse parken en pleinen. en natuurlijk zijn er in de omgeving de vele opgravingen van de maya,s.

Gereisd Met partner in maart 2017

Gezellige Stad

Birgit
    22-4-2015

Mooie Stad en gezellige stad. Altijd wel een plek waar live muziek is. Zondag het centrale plein en op donderdag Santa Lucia Park (live muziek) Zeer veel winkels en restaurants Bezoek zeker Uxmal en Celestun en Izamal leuk op als het op route ligt.

Gereisd Met partner in Thu Mar 05 2015 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Cool om te bezoeken

Luc
    4-11-2012

Mooi open plek in center van de stad met zicht op de kathedraal. Bezoekje waard als het donker is ...mooi verlicht. !! Overdekte markt is de moeite om te bezoeken alsook het Government met zijn mooie kusntwerken over de geschiedenis van Mexico.

Gereisd Met vrienden in september 2012

Sfeervolle plaats met prachtige omgeving

Ilja
    13-8-2012

Een gezellig, drukke plaats waar van alles te zien en te beleven is. Vooral in de avond is het er zeer levendig. Trek er vanuit Merida eens lekker op uit. In Celestun kun je (bijna altijd) flamingo's spotten en heerlijk eten op het strand. Hier heerst een fantastische sfeer.

Gereisd Met partner in juni 2012

Erg leuk

RS
    11-11-2011

Merida is een erg leuke stad voor een paar dagen. Het koloniale centrum is zeer gezellig, vooral tijdens feestdagen. Er zijn genoeg restaurants en barretjes in de stad en uitgaan in Merida is dan ook erg leuk. Merida is ook ideaal als uitvalsbasis naar bezienswaardigheden als Chichen Itza en Uxmal, maar ook het strand van Progreso is niet ver weg.

Gereisd Met partner in januari 2009
Merida scoort een 8,1 uit 10, op basis van 50 reviews