Hotel RIU Yucatan

• Onvoldoende: 1 - 5

Geweldig resort!

Kim
10-4-2018

Wat een heerlijk hotel!! Personeel is zo ontzettend vriendelijk, animatie is top en zeer kundig, eten is heerlijk en de kamers worden elke dag grondig schoon gemaakt. Wij zaten in gebouw 5 en dan zat je overal precies tussen (receptie, zwembaden en strand). Excursies niet via touroperator boeken, is echt veel duurder en je krijgt er minder voor terug. In het hotel zelf zit bureau en biedt veel betere prijzen .

Ook voor de kindjes veel animatie en klein kinderbadje met glijbaantje .

Voor 5 USD enkele reis per taxi zit je al op 5th avenue van Playa del Carmen, super gezellige stad en zeker de moeite waard

Echt nooit, maar dan ook nooit weer!

jan
3-4-2018

Zoals je het in de brochure ziet staan, zo tref je het helaas in werkelijkheid niet aan!

"Vergane glorie" gaat wellicht net iets te ver, maar het hotel is wel aan een flinke opknapbeurt toe.

Wij hebben op onze leeftijd al het een en ander gezien qua hotels op deze aardbol, en wanneer een hotel daadwerkelijk 1 tot 5 sterren waardig is. In de recensie welke wij schreven hebben wij zeer zeker niet overdreven voor wat betreft het Riu Yucatan, Playa del Carmen, Mexico. 3 sterren zou zeker voldoende zijn, en acceptabel, als het te hoge bedrag wat je hier voor betaald aangepast wordt. Zoals ik reeds eerder vertelde, flink in verval.

Ik kan hier maar 950 leestekens kwijt, dus te weinig voor mijn recentie van 8400 leestekens wat hier bij zoover helaas al enkele jaren het geval is. wij hebben veel te vertellen en enkele waarschuwingen, echter kunne we dat hier niet kwijt.

wees verstandig en boek een vakantie elders i.i.g. niet bij het RIU !!

Uitstekend

Fred
10-2-2018

Uitstekend hotel wat er zeer verzorgd uitziet. Wij hadden absoluut geen slechte kamer, prima bed, stoffering en meubilair. Prima douche en WC en werkelijk uitmuntende schoonmaak. Personeel vriendelijk, eten gewoon goed. Italiaans restaurant onze favoriet. Voldoende ligstoelen, zowel op het strand als bij zwembad. Zeer verzorgd terrein en wederom zeer schoon.

Schitterend hotel en verblijf

Fernando Yastrxembiec
21-1-2018

Schitterend hotel, uitgebreid buffet zelfs voor mensen die willen afvallen of vegetarisch zijn. Veel dieren op het resort. Hotel ligt aan het strand.

Uiterst sympathiek animatie team, mooie shows. In de Lobby tussen 19 en 21 uur ook animatie en dansen. Het is er heel gezellig. Mooie ruime verzorgde kamer met balcon, airco en fan. 2 minpunten maar, veel te koud zwembad, na 24 uur moeten ze je verplicht in een plastic beker een coctail schenken.Alhoewel je niet irritant handdoekje mag leggen is het toch zoeken naar een handdoek loos bedje. Voor de rest niets op of aan te merken 9 tot 9,5 hotel. Playacar kun je wandelen fietsen of naar Playa del Carmen je bent niet aan je resort gebonden

Kimberley volkers
13-1-2018

Alles was perfect. Prachtig mooi en heel relax

Kamers, zwembad entertainment zijn onder niveau.

Walter Verburg
20-11-2017

Na een goede vlucht aangekomen in Mexico. Na wat papieren rompslomp bij de bussen aangekomen. Allemachtig wat een puinhoop na de 3e bus hadden we de juiste.

Aankomend bij het resort zie je meteen de opslag van de keuken. Via de receptie naar de kamer gegaan. Wat een afgetrapte sooi. Gordijnen hangen half los, bedden staan scheef, bruine kasten zijn ooit wit geschilderd maar deze bladerd af, schimmel in voegen vd badkamer spiegel meer beschadigd dan zicht. Terug naar de receptie, melding gemaakt en andere kamer gekregen. Helaas niet veel beter, 3e kamer net zo. Entertainment hier mis je niets aan. Erg laag niveau, slecht geluid.

Zwembad is verouderd veel tegels weg en wederom veel schimmel in de voegen. Ligging strand perfect. Helaas is onze ervaring dat RIU de laatste jaren veel inboet op kwaliteit, ga eens bij de buren kijken.

Gelukkig maakt het personeel met hun enthousiasme veel goed. Eten is op normaal niveau.

Fantastisch!!

Familie Dijke
23-10-2017

Het hotel heeft een fantastische ligging, is schoon, mooie kamers. Het eten is gemiddeld. Er zijn 6 restaurants, maar alleen het grillrestaurant en het Italiaans restaurant vonden wij goed. Het ontbijt was wel heel goed en uitgebreid. Er was zelfs champagne bij het ontbijt. De excursies van touroperator zijn belachelijk duur. Wij hebben ze geboekt bij een plaatselijk bureau. Dit waren exact dezelfde excursies voor minder geld. Hier was verder alles goed geregeld zoals de verzekering. We hoorden nl dat wanneer je echt bij de locals boekt de prijs veel lager is, maar de verzekering meestal niet goed geregeld is. Het hotel ligt redelijk dicht bij Playa del Carmen. Toch wel het advies om met de taxi te gaan, lopen is best ver.

Voor RIU begrippen een redelijk hotel. Beslist niet top. Goede kamer, welke schoon was en voorzien van een prima bed. Sanitair op accommodatie was overal schoon. Vriendelijk personeel. Een 10 voor de activiteiten welke gedurende gehele dag worden georganiseerd. Minpunten: te klein restaurant voor hoeveelheid gasten, geen kledingvoorschrift in restaurants zolang het maar geen zwembroek is, voor niet rokers is het roken in de centrale hal een groot minpunt en in de niet rokers gedeelten is er geen toezicht op al dan niet roken. Hygiene in zwembaden is dramatisch wat mogelijke verklaring is voor vele mensen met oogontstekingen. Hoofdzakelijk waren er Engelse bezoekers met voetbalshirts en vele tattoos. Overigens waren deze niet luidruchtig. Ook groepen Amerikaanse toeristen waren opvallend aanwezig. Een positieve afsluiter is het fantastische strand waarbij gebruik kan worden gemaakt van handdoekservice en ligbedden. Ook hier veel vertier.

Fantastisch hotel

Peter teunissen
19-4-2017

Mooie omgeving, fantastische stranden, aardig en leuk personeel,

Heerlijk

Irene Verboom
16-3-2017

Vriendelijk personeel, schone kamers, eten was goed (elke dag een soort thema hoewel het na twee weken wel een beetje verveeld) en er was een fijne handdoek service voor bij het zwembad of op het strand. Je mocht ook je handdoek wisselen als hij erg nat was.

Zwembaden waren niet altijd even fris, kamers waren tot 3 verdiepingen hoog maar geen lift beschikbaar.

We hebben een aantal aanbieders voor RIU Yucatan voor je op een rij gezet:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel RIU Yucatan in Playa del Carmen , maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel RIU Yucatan zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Hotel RIU Yucatan scoort een 8.73 uit 10 op basis van 308 reviews.