Hotel Riu Creole

5.6Voldoende

Mauritius, Mauritius, Le Morne

5.6Voldoende

Travel store

Hotel Riu Creole is gelegen op Mauritius direct aan zee. Bij dit hotel vind je een zwembad, een animatieteam, verzorgde restaurants en in de avonden live-muziek in de lounge. Daarnaast ligt dit 4 sterren hotel in de buurt van leuke activiteiten zoals een catamarantocht of bezoek het eiland Île aux Cerfs.

19 reviews over Hotel Riu Creole

• 2019
      2S21-08-2019

"NOOIT MEER"

Veel goeds heb ik niet te melden over dit hotel. De kamers zijn prima van grootte. Afwerking van voegwerk is slordig, naast de losse tegels op de vloer, het meubilair is aan vervanging toe, het schoonmaken is minimaal en kan absoluut beter, het zwembadwater is koud en ga zo maar door. Wat onze vakantie helemaal heeft verpest is de voedselvergiftiging die mijn kind in het ziekenhuis heeft doen belanden. Na het nuttigen van de maaltijd kwam alles met een noodgang weer uit, zijn temperatuur steeg heel snel en de pijn in zijn buik was ondragelijk. Jammer genoeg moest hij heel lang wachten op de arts. Gelukkig was het geen levensbedreigende situatie, want de arts had geen haast om langs te komen. Het enige wat het personeel kon zeggen is "i'm so sorry". Wij hebben voor meer kwaliteit betaalt en dat hebben wij niet mogen ervaren. Dit hotel is GEEN 4 sterren waard.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2019

• 7Kris Lulofs29-05-2019

Mauritius is Fantastisch!Maar deze Riu Creole Niet

Riu Creole is geen 4 sterren waard en ook misschien iets meer als 3 sterren ik kan helaas geen 3.5 geven.Waarom 3.5 zal ik toelichten.Zwembad is ok.Het Asian restaurant is goed.Het gewone buffet restaurant is ook goed.Persoonlijk vind ik het Indian restaurant minder.Ik snap dat ze dat hebben want er zijn héél veel mensen uit India in de Riu Creole.Personeel sommige zijn vlotter als anderen zo gaat dat. De kamers zijn sterk verouderd.Bed erg slecht.Ondanks dat bij touroperator stond dat kamers gerenoveerd zijn.Zo erg zelfs dat ik 13 dagen rugpijn had en dat heb ik anders nooit.Wat leuk is is het strand met bar.Wat ik wel vreemd vond dat ik genoeg fooi gaf de schoonmaakploeg nooit wat extra s deed.En voorts als ik 5 meter over de kamervloervloer liep waren mijn voeten zwart.Ook de koelkast wordt slecht aangevuld.Toen ik 5 dagen niks kreeg belde ik met receptie en ging er zelfs langs.10 bier gekregen dat wel.Mauritius zelf is fantastisch aanrader!

Gereisd met partner in mei 2019

• 2018
      8Merx13-01-2018

Prachtig hotel, schitterende omgeving.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

• Oude reviews

10Gerben17-10-2017

Top vakantie

Ons verblijf bij Riu Creole was super. Alles was perfect geregeld. Mooie, schone kamers, heerlijk eten en uitstekende service. Wij hebben een top vakantie gehad en gaan zekere nogmaals terug.

Gereisd met partner in augustus 2017

• 9Rene12-10-2017

Heerlijke vakantie

We hebben hier een hele fijne vakantie gehad. Genoten van het mooie weer en het lekkere eten. Mooie kamer en een prachtig zwembad. Het vriendelijke personeel maakte onze vakantie compleet. In de directe omgeving van het hotel is niet heel veel te doen, maar we hebben ons geen secone verveeld. Mauritius is een prachtig eiland. Wij komen hier zeker nog eens terug!

Gereisd met partner in september 2017

• 10Irma08-10-2017

Helemaal top

Heerlijk eten en drinken, de all inclusive is heel goed. ruime en schone kamers en goede douche. Het hotel is net gerenoveerd en alles zag er netjes uit. We zouden zo terug willen.

Gereisd met partner in oktober 2017

• 9Christian27-11-2016

Veel beter dan de recensies doen geloven

Waar moet ik beginnen. Ten eerste de recensies die hier onder staan, hebben wij ook gelezen. We dachten, volgens mij moeten we een ander hotel boeken. Maar die recensies kloppen van geen kant. Wij hebben een hele mooie vakantie gehad.

Bij binnenkomst heel vriendelijk geholpen. De kamer was nog niet klaar, maar we konden even gaan lunchen van een heerlijk buffet. 12 dagen lang hebben we lekker gegeten van het buffet, waar telkens genoeg keuze was. Je hoefde dus niet elke dag het zelfde te eten. We hebben geen gebruik gemaakt van de andere restaurants. Maar van andere gasten hebben we vernomen,dat die ook uitstekend waren.

We kregen kamer 2014, begane grond. Uitzicht op zee en uit de wind. Je loopt zo het strand op. Helemaal top. Tuurlijk kun je gaan zeuren over een kitrand, maar daar hebben we ons niet aan gestoord. Arco was goed, weinig nodig gehad. Goede douch, stevige straal. Onze zoon vond het bad geweldig. S'avonds een leuk lucht spektakel van zeer grote hondsvleermuizen boven de palmbomen, daar hoef je niet bang voor te zijn. Helaas geen goede foto van kunnen nemen.

Zwembad, lekker dicht bij, maar ook het strand. Animatie team doet hun uiterste best om mensen in beweging te krijgen. Zelf zeer fanatiek met de water-polo meegedaan, competitie tegen alle mensen van het animatie team. Zeer kostelijk. Maar goed, als je alleen maar op je bedje wilt blijven liggen, kan dat ook. Voor de afwisseling wel gezellig om ff wat te doen. Genoeg bedjes bij het zwembad en op het strand. Jammer dat mensen bedjes reserveren en lang geen gebruik van maken (kwam niet zo vaak voor).

Drie dagen een auto gehuurd.Via de receptie een mannetje laten komen. Wel ff wennen om links te rijden, maar goed te doen. Buiten de hoofdstad na, niet zo veel verkeer. In de hoofdstad, goed oppassen met eenrichtingswegen, bordjes erg klein en de tom tom die we er bij gehuurd hadden( heb je echt wel nodig) geeft dat niet aan. Stadsbussen komen dan wel heel dichtbij je motorkap.

Veel gezien dus, we hadden ook een trip via de reisorganisatie kunnen boeken, maar we wouden vrij zijn daar in. Mocht je iemand tegen komen bij bezienswaardigheden van tourgids overheid, maak dan goeie afspraken over de prijs. Hij vraagt zo 10 euro per persoon per bezienswaardigheid. ( dan kun je beter via touroperator iets boeken).

Catamaran tocht aan de oostzijde gedaan. Iets meer van verwacht. Wel veel vis tussen het koraal gezien. Het eilandje Île aux cerfs, was mooi om te zien, maar te commercieel en te veel mensen die daar komen met alle bootjes. Jammer.

S'avonds na het eten hebben ze in de lounge van het hotel, lekkere muziek. Diverse artiesten, iets mindere, maar over het algemeen goede zangers en zangeressen. Hier stoppen ze dan om 21.15 uur om de avond voorstelling niet in de weg te zitten. Vonden wij wel jammer.

We hebben genoten van onze vakantie,

Dus niet alle recensies geloven.

Gereisd met jonge kinderen in november 2016

• 3Baroni01-11-2016

Riu Creole all inclusive Slechte service

Hallo allemaal,

Wij hebben via touroperator een all inclusive reis geboekt naar Riu Creole. Helaas was onze verwachting veel hoger dan we uiteindelijk ervaren hebben.

Enorm slechte service, alle all inclusive onderdelen waren of vol geboekt, kapot of niet beschikbaar. Het bed kraakte enorm en had niet eens een box spring matras maar oude veren. Daarnaast was het meubilair oud en verrot, met name in de toilet/douche. Als je met de receptie belt dan moet je minimaal 3x bellen voordat ze echt in actie komen. We hadden een verstopping en moesten dit tot 3x toe laten maken door telkens dezelfde monteur die er totaal niets van snapte.

De prijs a 4500euro voor 14 dagen stond totaal niet in verhouding met datgene wat we minimaal mochten verwachten. Enorme teleurstelling.

De ligging was goed en de kamers waren elke dag schoongemaakt.

Gereisd met partner in oktober 2016

• 1Hemiksem21-10-2016

nooit meer zo een stressvakantie en zo onderkomen

het uitzicht was goed maar dan stoppen we met stoefen reisagent tekende de papieren al voor ik ze ingevuld had vuile kamer overal rattenvallen op het domein ook aan het restaurant was een binnentuin daar zaten reuzeslakken waar je dan op toekeek brrr veel plaats voor watersporten niet voor de zwemmers en snorkellaars kamer was zeer vies en vuil alle dagen gaan klagen en zagen geen handdoeken aan zwembad en in kamer minibar werd niet geregeld aangevuld eten niet warm en zeer ziek van geweest alsook mijn partner weinig personeel vriendelijk poetsdienst deden niets zelfs de glazen van tandenpoetsen werden niet vervangen of afgewassen op het laatste is het restaurant gesloten moesten we ergens anders gaan eten en is toen niet meer open geweest tot dat we vertrokken nooit meer ik dacht dat Mauritius een droomvakantie was maar het was een nachtmerrie en stressvakantie In de boek stond dan gerenoveerd in 2014 -2015 waar waren die renovaties alleen de strandstoelen die waren vernieuwd Nooit meer voor ons

Gereisd met partner in september 2016

• 5P. Cuijpers04-10-2016

Zeker niet voor herhaling vatbaar.

Hotel was zeker niet Riu waardig. Prijs/kwaliteit verhouding was ver beneden peil. De kamer was ruim maar de helemaal beschimmelde douche was het ergste. Het eten was uitgebreid, smaakte wel maar was niet warm. Animatie was onder de maat. Die hingen de meeste tijd maar wat rond. Handdoekservice liet ook te wensen over. Personeelsleden waren echt niet de vriendelijkheid zelf.( vooral die van de bar.) Door de massa kiters en surfers kon je niet in zee zwemmen. Niks snorkelen en het mooie koraal bekijken. Stukje voor zwemmers afgezet in zee van 25 mtr. s"Avonds was je aan het hotel gebonden. Taxi's waren alleen overdag te verkrijgen en alleen voor 'n hele of 'n halve dag. Dit zou 'n droombestemming moeten zijn maar onze droom is uit elkaar gespat. En dat voor zoveel geld. Schande.!!!! En zeker niet aan te raden.

Gereisd met vrienden in september 2016

Hotel Riu Creole info