Tétouan

Tétouan

We hebben een aantal aanbieders voor Tétouan voor je op een rij gezet:

Reviews over Tétouan

• 9Van Espen18-02-2014

Romantisch, proper en veelzijdig

de stad is buiten de zomervakantie op z'n mooist. Tijdens de zomermaanden wat druk. Tetouan is zeer proper (de properste stad van Marokko die ik tot nu toe gezien heb), de mensen zijn behulpzaam. De temperaturen zijn er gematigd, wel oppassen; er staat geregeld een stevige bries (geen kleren dragen die te veel omhoog kunnen waaien!). De stad bezit enkele prachtige wandelparken, heel romantisch. Een fotograaf struint geregeld de parken af om z'n diensten aan te bieden aan toeristen. De stad biedt indrukwekkende uitzichten (want veel heel hoge heuvels). Net zoals andere Marokkaanse steden biedt Tetouan een veelheid aan winkels, diensten en bezienswaardigheden. Enige nadeel met kleine kinderen: weinig speelparken voor de kleintjes, de enkele die er zijn zijn klein en vaak overvol. Strand ligt op kleine afstand rijden van het centrum. Heel veilig. Ook voor vrouwen (grote vrouwelijke aanwezigheid op straat).

• 10Sfeer in stad
    • 10Omgeving
    • 9Zorg voor natuur
    • 8Uitgaanslevenn

januari 2014

• 9fitrah21-10-2012

Tetouan, encore encore

Mijn reis begon zonnig en opvallend, uiteraard de Arabische letters op billboards.. Zouden er kamelen rijden?.. Ik had me mind op Blanco gezet en ben gegaan, was me eerste keer Noord Marokko! We hadden een appartement, met een prachtig uitzicht op Ain bouanane, berg.. die dan oogt, alsof je in capetown bent. Maar dan met meer kronkels in het reliëf!?Verstond niets van wat er gezegd werd, maar juist daarom voelde ik me heel relaxed. En overal waar ik kwam, gewoon blijven lachen :) en die glimlach terug ontvangen. Salaam, hier en daar.. Vooral vriendelijk en liefdevol ontvangst. Lekker slenteren door de straten, eff zo'n tussendoor eetcafe induiken.Fan van rmsemen (of hoe je het ook schrijft) soort van brood en dan met honing dipped.. En de MUNTTHEE, die ik nu ook zelf kan bereiden.. wow ben verslaafd, .. hmm, denk dat het nooit hier zal smaken als hoe het daar smaakt eerlijk gezegd. Love life, love every inch of the world....... Tetouan, een Heerlijke stad!

• 9Omgeving
    • 7Uitgaanslevenn
    • 8Cultuur

Gereisd met vrienden in september 2010

• 8R.v.S.16-06-2011

Stad vol nijverheid

Tetouan bestaat al sinds de 3e eeuw v,Chr. de oude stad van Tetouan staat op de Werelderfgoedlijst van Unesco. De binnenstad (medina) is zeer karakteristiek en herbergt vele oude witte huizen ook worden er her en der diverse oude ambachten uitgevoerd (zie foto's). Tetouan is dan wel niet zo bekend in Marokko maar is zeker een stad om niet links te laten liggen.

• 8Omgeving
    • 8Cultuur

Gereisd met vrienden in mei 2011

• 9MNO28-11-2010

Prachtige stranden aan de Middellandse Zee.

Bezienswaardigheden De stad Tetouan wordt omringd door een variëteit aan sinaasappelboomgaarden, amandelboomgaarden, granaatappelboomgaarden en cypresboomgaarden. Tetouan ligt boven de vallei van de rivier de Martil, die uitmondt in de Martil-haven.

Aristocratische huizen Je kunt in de stad veel fonteinen en sinaasappelboomgaarden vinden, in de binnenplaatsen van de oude huizen van de aristocratische Arabieren, nakomelingen van de tijdens de ‘reconquista’ uit Andalusië verdreven vluchtelingen. Het zijn werkelijk prachtige huizen, met houtgesneden plafonds die met Spaans-Moorse motieven zijn beschilderd. Op de vloeren, pilaren en dado’s vind je het typische Tetouaanse tegelwerk. De hele architectuur van Tetouan heeft een diepe invloed ondergaan van de bouwstijlen in Sevilla, Granada en Cordaba, de drie Andalusische steden.

Kunstnijverheid Een bezoek aan de traditionele kunstnijverheidsindustrie is ook de moeite waard. Er wordt aardewerk, tegelwerk en zilverinlegwerk geproduceerd, en o

• 10Omgeving
    • 6Uitgaanslevenn

januari 2010

• 7Ikram28-10-2010

Het is een prachtige plek met een mooie sfeer.

Het is een rustgevende plek. Je kunt goed met de mensen opschieten en de mensen geven je toelichtging over alles wat je wilt weten. Ze helpen je met alles als het om appartement etc gaat!

• 9Sfeer in stad
    • 9Omgeving