Tangier

Reviews over Tangier

Tanger, oud en nieuw

Vanderkelen
    28-10-2017

De oude ommuurde stad, de kasbah is prachtig en een oase van rust in de drukke stad. Mooie binnenpleintjes, portalen, arabesken. De medina waar het bruist van leven en waar je heerlijk fruit en snuisterijen kan kopen voor weinig geld. De nieuwe stad is westers met veel verkeer. Niet zo uitnodigend voor een visite. In de omgeving zijn de grotten van Hercules een aanrader. Prachtig gelegen aan zee met verrassende doorgangen.

Gereisd Met vrienden in Sat Apr 01 2017 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

niet meer

penrod67
    3-6-2017

leuk stadje,maar je kan er niet normaal lopen,ik weet dat er armoe is ,maar ze prijzen hun eigen zelf uit de mark ,door je contstant lastig tevallen met kopen kopen en kopen.er lopen rustig 2 a 3 man met je mee voor 100 meter om je wat te verkopen .,een winkeltje kun je niet in .want eruit komen is ook een opgaven,erg jammer maar dit is niet leuk meer.

Gereisd Met partner in mei 2017

Bijzondere ervaring

Nicole
    8-1-2017

Wij verbleven in Tarifa en hebben vanuit Algeciras een dagtocht naar Tanger gemaakt, ter plekke online geboekt. Dat was nl. veel goedkoper dan de snelle ferry vanuit Tarifa, maar je moet wel weten dat je dan in de nieuwe haven aankomt en dat is ruim 30 km buiten Tanger nog! Kwamen wij een dag vantevoren achter toen ik met een gids mailde die niet vanuit de nieuwe haven werkte. Maar achteraf zelfs wel blij om want met de taxi is het een klein uur rijden en zie je meteen veel van het land. Prima tochtje voor zo'n 20 euro (250 derham), vaste prijs. Neem contant lokaal geld op in het havengebouw! Ze komen buiten vanzelf op je af. Laat je geen begeleide tocht aanpraten en ook geen retour, je weet nl. helemaal niet waar je zult zijn op de afgesproken plek. Je vindt vanzelf weer een taxi vanuit de stad voor dezelfde vaste prijs, en twee keer enkele reis is even duur als een retour. Laat je afzetten bij de Medina, duik de stadspoorten in, loop rond, geniet, eet, verwonder, en neem ruimt tevoren vanuit de haven een taxi terug, spreek wel de prijs af voor je instapt. Wij hebben dit op eigen houtje gedaan met twee kinderen van 6 en 12 jaar en hebben geen enkel probleem gehad met agressieve benadering of zo. Prima te doen!

Gereisd Met jonge kinderen in januari 2017

Prachtige dag vol cultuur

Sanne
    1-1-2014

Leuke bestemming om je een dag te vermaken. Onze groepsreis werd geannuleerd dus zijn we zelf met de boot vanaf Tarifa naar Tangier gegaan tijdens onze vakantie in Spanje. Vroeg de boot genomen, het is aan te raden dit wel te reserveren want wij hadden geluk met nog twee plekjes. Daar aangekomen boodt een lokale gids aan ons rond te leiden voor €60. Hij leidde ons met zijn chauffeur door de rijke wijk naar een mooi uitzichtpunt (Terrasse Remilatt) gevolgd door een kamelen-ritje. Hierna werden we bij El Zoco afgezet en wandelden we langs allerlei kraampjes van tapijten tot de vismarkt. De wandeling bracht ons ook langs de oude Duitse ambassade, de oudste bioscoop, door allemaal straatjes naar de zee en zo de Medina in waar we bij een kruidenier en tapijtboer geweest zijn. Ook een heerlijke Marrokaanse lunch genoten en diverse winkeltjes bekeken. Ook een uitvaart ritueel mogen meemaken waarbij men al roepend met het lichaam door de straat rent. Hierna via winkels terug naar de haven.

Gereisd Met partner in Thu Aug 01 2013 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Nooit meer Tanger

W van Houwelingen
    17-6-2013

Zaterdag 15 juni opgehaald vanuit Estepona naar Tanger. De reis is prima verlopen. Tot we de binnenstad van Tanger in zijn gelopen, wat een opdringerig volk. We hadden moeite om bij de groep te blijven, de gids had achteraf gezien maar één doel voor ogen, de 42 mensen zo snel mogelijk in de de verkoop demonstratie te krijgen van tapijten en een iet wat opdringerige medicijnman. Helaas niets van Marokko gezien. Het eten was prima maar voor de prijs die we betaald hebben zou ik het nooit meer doen. De reisleider vanuit Spanje heeft het overigens prima gedaan.

Gereisd Met partner in Sat Jun 01 2013 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)
Tangier scoort een 9,4 uit 10, op basis van 50 reviews