Moulay Idriss

Moulay Idriss

We hebben een aantal aanbieders voor Moulay Idriss voor je op een rij gezet:

Reviews over Moulay Idriss

• 7givago01-08-2014

Bedevaartsplaats

Mouley Idriss is een kleine stad ten noorden van Meknes,genoemd naar sultan Idriss.Hier bevindt zich het mausoleum van Mouley idriss,het is een bedevaartsplaats maar niet moslims zijn in het mausoleum niet toegelaten

• 8Sfeer in stad
    • 8Omgeving

Gereisd met vrienden in juni 2014

• 8Linda10-02-2013

Bijzonder traditioneel bergdorpje

Leuke bestemming op een doorreis, dorpje slingert omhoog langs de berg met het islamitische bedevaartscentrum in het midden. Door allemaal steegjes en trapjes kom je via de andere berg op een plek met goed uitzicht. Ligt vlakbij Vollubilis en er is een klein marktje.

• 8Sfeer in stad
    • 9Omgeving
    • 6Uitgaanslevenn

Gereisd met vrienden in december 2010

• 7fr_woning07-12-2012

De heilige stad .

• 445 - We werden met de bus naar de heuvels gebracht , waar we een stop hielden om een blik te werpen op de stad Moulay Idriss . Vanaf de locatie waar we stonden , kon je mooie foto's nemen . Later reden we de stad in en kregen we nog even de tijd voor een wandeling , door het centrum .
    • 7Omgeving

Gereisd met vrienden in december 2012

• 5Henk09-02-2011

Alleen voor de foto stoppen

Moulay Idriss, in de buurt van Volubilis, is een erg klein plaatsje. Er is, op de moskee na (maar waar je als niet moslim niet inkomt (afgezet met een stuk hout op 1,70 meter), niet veel te zien. In diverse reisgidsen wordt de plaats wel genoemd. Als je Volubilis bezoekt hoef je hier alleen te stoppen voor een foto (hele dorpje kun je in 1 foto erop krijgen, best mooi).

• 5Sfeer in stad
    • 7Omgeving

Gereisd met vrienden in september 2010

• 9Verstraeten Willy03-04-2010

Echt een topper met schitterende ligging

Moulay Idriss de heilige stad is een schitterend wit stadje met een unieke ligging op twee heuvels

Alleen gereisd in april 2010

• 7Ton28-03-2010

Weinig boeiend

Weing boeiende plaats in een mooie bergachtige omgeving. Startpunt voor een bezoek aan Volubulis, waar je met goed weer prima naar toe kunt wandelen. Mausoleum van Moulay Idriss is in deze plaats, wat daardoor een soort bedevaartsplaats is, maar je komt als niet moslim niet verder dan de slagboom.

• 9Omgeving
    • 6Cultuur

Alleen gereisd in februari 2010

• 8peter03-03-2010

authentiek

leuk stadje met het mausoleum van Moulay Idriss, waar je niet verder komt dan de slagboom. Het stadje ligt op een berg den heeft bovenop een mooi uitzichtspunt. Als je van nougat houdt sla je hier je slag.

• 8Omgeving
    • 5Uitgaanslevenn