Pension Chez les Habitants

Pension Chez les Habitants

10Fenomenaal

Marokko, Marokko, Merzouga

10Fenomenaal

We hebben een aantal aanbieders voor Chez les Habitants voor je op een rij gezet:

Pension info

• Animatie
  • Kinderopvang
Meer pension info

20 reviews over Pension Chez les Habitants

• 10J. de Lange06-12-2013

Een ervaring om nooit te vergeten!

Ik kan mijn ervaring in Chez les Habitants niet onder woorden brengen maar omdat dit een nog bijna onontdekt pareltje is zal ik toch een poging doen.

De accommodatie ligt in een klein dorpje aan de voet van de zandduinen (Erg Chebbi). Het dorpje (Tiharien) telt 200 inwoners en is zeer rustig en gemoedelijk.

Chez les Habitants wordt gerund door Ahmed en zijn familie en vanaf het moment dat ik aankwam werd mij duidelijk dat dit een hele speciale ervaring zou worden. De familie ving mij op alsof ik een van hen was.

Omdat ik alleen was heb ik ervoor gekozen alle maaltijden samen met de familie te nuttigen. Het was ook mogelijk om ze te geserveerd te krijgen in de guesthouse.

De guesthouse was eenvoudig maar echt op authentieke manier gemaakt. Het was schoon, er was goed werkende wifi en een lekkere warme douche.

Wat Chez les Habitants zo speciaal maakt is dat het nog ontzettend authentiek is. Alles wordt speciaal op jouw wens afgestemd.

Alleen gereisd in november 2013

• 10Griet29-10-2013

queens of the desert

verblijf bij Ahmed en zijn familie was geweldig! heel gastvrij onthaal, interessante verhalen over het berberleven, de omgeving, zijn geloof,.. gezellig samen tafelen, lekker eten trektocht door de woestijn aanrader, verblijven onder een prachtige sterrenhemel in berbertenten, complete rust kortom: doen!

Gereisd met partner in oktober 2013

• 10Nadine19-03-2013

Mijn tweede thuis in de woestijn!

Ahmed en zijn familie behoren tot de meest hartelijke mensen die ik ooit heb ontmoet. Ze gaven me een warm thuis in de woestijn, toen ik onderzoek deed in de regio van Merzouga. Niet alleen mij, maar al hun gasten behandelen ze als familie, niks is teveel. Het guesthouse is als een thuis; comfortabel en hartelijk, Doordat het midden in het dorp Tiharien ligt krijg je de kans om het echte dorpsleven te ervaren. Het dorp straalt rust uit, het is de ideale plek om op adem te komen. Bovendien is het een ontzettend veilige plek; deuren hoeven nooit op slot en in de 2,5 maand dat ik hier verbleef heb ik me geen moment onveilig gevoeld. Naast de prachtige duinen heeft de regio van Merzouga nog veel meer te bieden. Authentieke Gnaoua muziek, bijvoorbeeld. En wie geluk heeft kan het meer van Merzouga bewonderen, inclusief flamenco's. Ahmed is een bijzonder gepassioneerd persoon die ontzettend veel kan vertellen over de mensen hier en hun nomadische geschiedenis. En een super gastheer!

Alleen gereisd in januari 2013

• 10Ellen Kloosterman24-02-2013

Geweldig, ondergedompeld bij een berberfamilie

Pension Chez les Habitants in Merzouga is vakantie in zijn puurste vorm. Helemaal volgens de gebruiken en tradities van de Berber-cultuur. Het pension ligt aan de rand van de woestijn. We hebben een tocht gemaakt op een kameel door de woestijn en overnacht in een woestijntent. Onze zoon van10 en dochter van 20 vonden het ook geweldig. Het guesthouse van Ahmed is eenvoudig en zeer sfeervol. De maaltijden zijn erg lekker. Voor ons een van de beste vakantiewensen ooit.

Gereisd met jonge kinderen in februari 2013

Pension Chez les Habitants info