Merzouga

Reviews over Merzouga

Onvergetelijk

Mellany
    19-6-2019

Natuurlijk is Merzouga is een prachtige woestijn met verschillende tentenkampen, waar je per kameel naartoe gaat. Maar de route erheen was ook indrukwekkend: Wij gingen met de auto vanaf Agadir, naar Ouarzazate (met de kasbahs en grootste filmset van Afrika), naar Mgouna (de rozenvallei waar alle roosproducten vandaan komen in Marokko), naar Todgra (impossante rotsen en azuurblauwe beekjes) en Tingrir (een warme rode stad), naar Rissani (daar kochten we nog even onze woestijn-proof gewaden en sjaals en kamelenmelk) en toen uiteindelijk: Merzouga. De meest bijzondere reis tot nu toe, ik zal het nooit vergeten!

Gereisd Met partner in mei 2017

Merzouga, startpunt voor een geweldig avontuur.

[email protected]
    1-12-2018

Merzouga is een uitstekend startpunt voor een ongelooflijk avontuur in de duinen van Erg Chebbi. Het stadje ligt aan de rand van de woestijn, één lange straat met veel kleine winkeltjes en wat zijstraatjes. Er zijn wat eenvoudige restaurants en hotels maar vanaf hier kun je zo de Sahara in gaan.

Gereisd Met partner in Thu Mar 01 2018 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Geweldig!

Indi van Bijnen
    8-10-2017

Merzouga is het dorpje vanwaar wij vertrokken de woestijn in. De woestijn is echt geweldig en eigenlijk niet met woorden te beschrijven. We vertrokken per kameel de woestijn in en met iedere stap werd het mooier. Maar eigenlijk is er maar één manier om er achter te komen hoe mooi dit is en dat is zelf gaan!

Gereisd Met partner in september 2017

Adembenemende woestijntocht

jl_trudy
    24-7-2011

Vanuit Erfoud excursie gemaakt naar de Erg Chebbi zandduinen. Met gids en chauffeur waren we de enige toeristen die ochtend en ervaar je een oorverdovende stilte en een betoverende sereenheid die we nergens in de wereld ooit zijn tegengekomen. In het pikkedonker vond de chauffeur op onverklaarbare wijze de auberge van waaruit we met de dromedaris en berbergids de zonsopgang in de woestijn konden bewonderen. Hoewel er een beetje bewolking was, was het een onvergetelijke ervaring die je niet mag missen als je in deze omgeving verblijft. Let goed op bij het boeken, dat er naderhand geen extra kosten worden berekend voor de dromedaris tocht. We hebben waarschijnlijk te veel betaald maar het was het dubbel en dwars waard.

Gereisd Met partner in Tue Jul 05 2011 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Je waant je echt in de woestijn, GRANDIOOS

Rob
    20-4-2011

Niet Merzouga, maar de duinen van Erg Chebbi zijn zo bijzonder. Met kamelen ( dromedarissen) de duinen in voor een onvergetelijke zonsondergang, een ongekend mooie en heldere sterrenhemel en een fantastische zonsopkomst waarin de duinen alle kleuren van geel tot rood aannemen. Eindeloos lijken de duinen. Koude nachten in de bedoeïnententen doorbrengen.

Gereisd Met oudere kinderen in Tue Mar 01 2011 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)
Merzouga scoort een 8,3 uit 10, op basis van 38 reviews