vakanties Meknes

We hebben een aantal aanbieders voor Meknes voor je op een rij gezet:

Reviews over Meknes

• 8lola daels06-02-2018

Meknes - super fijne stad

Meknes is een hele mooie stad die in het weekend (vrijdag en zaterdag) heel erg opleeft. Ga niet eten op het centrale plein of toeristenrestaurant maar aan een kraampje op de markt - zaterdagavond- en geniet erna ergens van een lekker thee met gesuikerde pinda's al dessert. De ochtend erna is het heelrijk om te joggen door langs de water-bassins (waar iedereen sport).

• 5Zorg voor natuur
    • 9Uitgaanslevenn
    • 9Cultuur

Gereisd met partner in februari 2018

• 8Patrick&Natascha21-06-2015

Hoop bezichtigingen

Vele bijzondere bezichtigingen waaronder de lange stadsmuur met verschillende mooie poorten, de gigantische oude graanschuren, een kleine moskee en de gezellige Medina.

• 8Zorg voor natuur

Gereisd met vrienden in juni 2015

• 9doldewit03-03-2015

Leuke stad

We vonden de sfeer van Meknes heel aangenaam. We hebben een gids genomen voor een halve dag en hebben zo veel van Meknes kunnen zien. Hele gezellige stad met veel leuke kleurrijke plekjes.

• 9Cultuur

februari 2015

• 7givago16-08-2014

Meknes

Meknes heeft enkele mooie poorten waaronder Bab el Khamis en Bab Mansour.Er is een waterbassin Dar el Ma en de vroegere graanschuren vab Moulay Ismail.Verder is er het mausoleum van Moulay Ismail. Het bedevaartstadje Moulay Idriss en de archiologische site Volubilis liggen op een 20 tal km van Meknes

• 7Cultuur

Gereisd met vrienden in juni 2014

• 9tripier04-04-2014

j adore cete ville

une facon de decouvrir un nouveau maroc

• 10Sfeer in stad
    • 6Zorg voor natuur
    • 9Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in januari 2014

• 8Karim11-01-2014

Fantastische plek

Zon, zwembaden, cultuur en uitgaan.

• 5Zorg voor natuur
    • 8Uitgaanslevenn

Gereisd in juli 2013

• 8Soukaina22-12-2013

Mooie plek

Ik heb genoten, vooral op de markt. Bab mansour is een mooie bezienswaardigheid. Daarbij is de sfeer harstikke gezellig iedereen is vriendelijk, en de mensen zijn gastvrij,

• 8Zorg voor natuur
    • 8Uitgaanslevenn

Gereisd met vrienden in januari 2013

• 9Car06-05-2013

Stad met een paar schatten

Vaak ben ik in deze stad geweest. Nooit langer dan een uur. Deze keer langer kunnen genieten. De stallen, het mausoleum en de medina kan ik aanraden. Maar ook de nieuwe stad, gewoon voor het contrast. Eten bij Mac Donalds heb ik voor het eerst gedaan, dat was cultuur opsnuiven. Het blad met eten werd naar mn tafel gebracht, zodat ik mn kleintje kon vast houden...Iemand anders stond voor ons op, alle tafels waren namelijk bezet. Het terras zat propvol. We werden op een lieve manier bekeken door iedereen.

• 8Sfeer in stad
    • 10Cultuur

mei 2013

• 7bfk18-11-2012

meknes

een prettige en mooie stad met veel te zien:romeinse opgravingen,archeologie en marokaanse architektuur.minder groot en druk vergeleken met fez

• 6Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur

Gereisd met vrienden in januari 2012

• 7fr_woning14-11-2012

Rondreis Koningssteden Mekness

-- 430 -- Een heel bijzondere reis . Ook vandaag vroeg op , de bus in en weldra kwam de eerste stop bij 'n stuwmeer , vervolgens naar de ruïne stad Valubilis . In Moutay Idris , de heilige stad hebben we met de groep koffie " Nasnas " gedronken . Veel ezeltjes paseerden ons , sommige met aan weerzijde manden met een schaap er in , die voor het slachtfeest werden geofferd . Na de lunch in Mekness , zijn we naar de overdekte markt gegaan , waar naast groente en fruit , levende kippen en konijnen werden verhandeld . Verder kon je nog een enkele kop van een geit of schaap kopen . Na een kort ritje waren we bij een moskee . Tot slot nog een zilverwinkel bezocht , die ook geborduurde tafelkleden verkocht , ze waren erg duur . Vervolgens naar het hotel voor het diner en overnachting . We waren goed moe , na deze drukke dag .

• 7Omgeving

Gereisd met vrienden in november 2012