Kleine hotelsWeer vandaag35°19°

9 reviews over Hotel Riad Zarka in het Nederlands

Heerlijk verblijf.

Villakaat
11-10-2018

Fijn verblijf in een achteraf straatje midden in de medina. Centraal gelegen. Eenvoudig maar zeer persoonlijk. Eigenaar zeer behulpzaam. Ontbijt eenvoudig, geserveerd op dakterras in het zonnetje. Goede prijs kwaliteit verhouding. In de review wordt naar kindvriendelijkheid en zwembad gevraagd. Beiden niet van toepassing.

Gereisd Met vrienden in Wed Nov 01 2017 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Sprookjesachtige Riad

Tessa
20-4-2016

Mooie riad midden in de medina van Marrakech. Vanuit hier kun je prima alle prachtige gebouwen en musea van Marrakech bekijken (aanrader is het maison de la photographie!) en dwalen door de vele souks. De kamer was compact, maar prima en de badkamer had een heerlijk groot bad! 's Avonds is de riad supermooi verlicht en we vonden het altijd heerlijk om nog even op het dakterras te zitten. Ontbijt 's ochtends was echt heerlijk, met traditionele pannenkoekjes, broodjes en yoghurt. Aziz en zijn vrouw zijn ook heel aardig. Ik kreeg gedurende ons verblijf een ontsteking onder mijn voet, en toen werden er meteen krukken tevoorschijn getoverd die ik mocht lenen! De centrale ligging van de riad kan een voordeel zijn, voor ons was het achteraf gezien toch een beetje te druk. Marrakech is erg overweldigend, de mensen in de souks roepen veel naar je, je kan nergens even rustig blijven staan of je wordt gelijk al benaderd door allerlei koopmannen en -vrouwen die je letterlijk dingen in je handen proberen te drukken. Ook de weg zoeken op het kaartje was echt een ramp, telkens kregen we ongevraagd advies waarna dan ook nog even de hand opgehouden werd voor een fooi voor de "behulpzaamheid". Uiteindelijk werd ons door een agent aangeraden om de weg altijd te vragen aan agenten, die wijzen je meestal wel de goede kant op. Marrakech heeft het uiterlijk van een Oosters sprookje, maar de opdringerigheid van veel mensen was voor ons te overweldigend en af en toe niet leuk meer. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk (Aziz!), en we zijn ook erg leuk geholpen bij het kruidenkraampje Herboriste La Santé (chez Abdelaziz Erraoudi - aanrader!). Het riad was helemaal goed, alleen vanwege de drukke stad en opdringerige mensen zouden wij dit niet snel nog een keer doen.

Gereisd Met partner in september 2014

Dit nooit meer.

V.Hupkens
16-6-2015

Wij hadden via touroperator 12 dagen een suite met zwembad geboekt bij Riad zarka in Marrakech. Eenmaal in het hotel was er geen zwembad aanwezig. Wel op hun foto's.Heb deze site opgeslagen als bewijs. Op verschillende plaatsen zaten tegels los in de vloer waar ik mijn teen aan stootte. Ontbijt bestaat uit 2 broodjes (20 euro cent) pannenkoekjes,jam koffie of thee. Uitgerekend 4 a 5 euro per dag 2 personen Schandalig, schofterig. Ik schrok v/d eerste rekening na 2 dagen van 29 eu.1 thee,1 liter water.de rest bier a 3.50 euro In de nieuwe stad 1.50 per blikje.supermarkt. Mis een ijskast op de kamer. Had we verwacht voor die prijs. Na de eerste dag hadden wij last van bultjes die erg jeukten. Dachten eerst van de zon en hoge temperaturen. Heb nu nog last. Oorzaak bed zwansen.Anderen hadden last van kakkerlakken. Trotsteem hebben we nog genoten van de zon en van het eten in restaurants. Dus bezint voor u begint om daar je verdiende vakantie geld te investeren. Vincent

Gereisd Met partner in juni 2015

Pareltje in een zwijnenstal

erik_perremans
27-4-2015

Na door wat lijkt op een slechte buurt in het Bruselse te zijn gewandeld,kom je aan bij Riad Zarka wat echt wel een verborgen parel is in deze verder zeer armoedige stad.Je wordt ontvangen met Marokaanse thee en koekjes,terwijl Aziz,die perfect werk levert als Manager,je wegwijs maakt. Kamers zijn mooi,maar kleine(standaardkamer).Je wordt op je wenken bediend,en als je uitstappen wil plannen,lijdt Aziz je tot aan je bestemming.Algemeen is Marrakech een vuile en armoedige stad,maar er zijn wel wat verassingen,als je weet naarwaar te gaan.De souks zijn een kluwen van kleine straatjes waar je onvermijdelijk verloren loopt.De weg vragen aan de locals leidt onvermijdelijk tot één van hun winkeltjes.Eten is er spotgoedkoop en lekker.Afdingen op aankopen is een must maar is op den duur wel erg vermoeiend!Veel geduld hebben is nodig,de mensen zijn er wel heel relax.Aanrader om te doen,maar geen 2 keer!

Gereisd Met partner in april 2015

oase van rust

alainmaes
25-3-2014

Het was super ! De Riad is gezellig, warm en huiselijk. Het is tot in de details smaakvol in Marrokaanse sfeer ingericht. De riad wordt grotendeels gerund door Aziz en zijn echtgenote Hanane. Zij weten perfect de gasten te bekoren. Sedert 01/03/2014 zijn Eric en Beatrice de nieuwe eigenaars. Zij hebben bewezen de perfecte gastheer en-vrouw te zijn. Het eerste waar ze werk van gemaakt hebben is het ontbijt wat nu zeer bevredigend kan genoemd worden. Aziz is één uit duizend. Manusje van alles. Hij is de perfecte gids voor iemand die niet vertrouwd is met Marrakesh. Hij is contant bereikbaar en steeds tot je dienst. Hij ontziet niet om je te voet door onbekend terrein te loodsen om je naar een gewenste lokatie te brengen. Hij regelt steeds dat je ook probleemloos terug in de riad geraakt. Excursie, restaurant, taxi...met een simpel telefoontje legt hij alles vast voor je. Top ! Hanane is dan weer een prinses in de keuken. De wifi-verbinding is niet perfect. Ze is gratis en bruikbaar.

Gereisd Met partner in Mon Mar 17 2014 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Ideaal gelegen

Gitta Van Gucht
26-5-2013

Riad Zarka is ideaal gelegen om de speciale sfeer van Marrakech op te snuiven. Je logeert in het hart van de stad en toch mega rustig. Aziz is een lieve jonge man. Hij werkt samen met goede chauffeur voor de daguitstappen.

Gereisd Met vrienden in Wed May 01 2013 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Goede uitvalsbasis voor een bezoek aan Marrakech

W. Kooman
9-12-2012

Midden in de Medina en tussen een wirwar van steegjes , met ontelbare souks ligt Riad Zarka verscholen. Bij aankomst wordt je opgevangen door Aziz, na een wandelig van 10 minuten kom je bij Riad Zarka aan. De buitenkant is sober, maar eenmaal door de deur heb je prachtige binnenplaats, waar de kamers rondom gesitueerd zijn. Deze zijn stijlvol en voldoende ingericht. Het onbijt is simpel, maar een gekookt ei maakt het iets completer. Christene de gastvrouw is zeer vriendelijk en geeft veel tips en uitleg. Ook zorgt zij eventueel voor wijn en bier. Een dag tot rust komen op het dakterras, uit de hektiek is een aanrader.

Gereisd Met vrienden in november 2012

EEn verborgen parel aan de rand van de Soeks

ingrid
16-1-2011

De omliggende steegjes tarren elke verbeelding. niet echt hygienisch. Echet, zodra de deur van deze Riad open gaat kom je in een droom terecht. De Riad is gewoon prachtig. De kamers ruim en nettjes. De inrichting in het algemeen: subliem. Dit verwacht je nooit als je voor de eerste keer naar deze Riad stapt. Een echte aanrader.

Gereisd Met oudere kinderen in Sun Jan 02 2011 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Prima Riad, lieve gastheer

Richard
23-10-2010

Het is even zoeken maar dan heb je ook wat. Verstopt in de steegjes van de souks ligt Riad Zarka, een prima Bed & Breakfast in Marrakech. Goede uitvalsbasis voor een citytrip, lekker ontbijt, airco op de kamers en een vriendelijke en behulpzame gastheer. Als je even wilt bijkomen van de fantastische hectiek van de stad kun je kiezen tussen een patio met heerlijke banken (schaduw) en een prachtig dakterras (zon). O ja, Aziz schenkt met liefde en plezier een koud biertje of prima wijntje voor je in.

Tip: alleen geschikt voor mensen met een goed richtingsgevoel of een zeer gedetailleerde kaart van de souks.

Gereisd Met partner in oktober 2010

• VerzorgingHalfpension
  • Voorzieningen voor minder validenKamers geschikt voor gasten met een handicap
  • Shuttle bus vanaf vliegveldGratis

• WaterparkAanwezig

• Aanbod voor kinderenWaterpark

• Gratis wifiGehele hotel, Op de kamer

• Huishoudelijke apparatuurBroekenpers, Kluis, Strijkijzer, TV

• Receptie24-uurs receptie, Express check-in & check-out
  • Op het terreinBBQ faciliteiten, Bagageruimte, Bibliotheek, Opslag voor ski benodigdheden, Rookruimte, Terras, Tuin
  • Overige servicesAutoverhuur, Concierge, Fietsverhuur, Handdoeken(service), Informatie voor trips, Kluis, Stomerij, Strijkservice, Wasserette

• WatersportVissen
  • BuitensportenFietsen, Golfbanen, Paardrijden
  • Sport & SpelBiljart, Bowling, Minigolf
  • WintersportSkiën

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Riad Zarka in Marrakech, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Riad Zarka zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.