Hotel Riad Dar Sbihi

• Sauna

15 reviews over Hotel Riad Dar Sbihi

• 2019
    9B.C.28-04-2019

Een oase in een drukke stad. Geweldig!

Een oase van rust in een drukke stad. We waren met 6 personen. Man vrouw en 2 kinderen van 6 en 10 jaar. Opa en oma waren ook mee. 2 prachtige kamers. Heerlijk ontbijt en uitstekend avond eten met persoonlijke gastvrouw. De eigenares heeft alles prima voor elkaar en erg fijn personeel in dienst. Ze heeft altijd tijd voor een praatje en geeft veel tips en is geïnteresseerd hoe alles verlopen is. 4 super fijne dagen in dit prachtige kleine hotel.

Gereisd met jonge kinderen in april 2019

• 9Wiebols17-03-2019

Fantastisch, super gastvrij en oase van rust!

Wat een fantastische Riad! Sibylle Is een super lieve gastvrouw, met veel gevoel voor persoonlijke aandacht. Niets is teveel, net als voor alle andere medewerkers. De ontbijtjes op het dakterras zijn heerlijk, de munttheetjes of wijntjes (alcohol vind je in Marrakech zelf namelijk bijna niet in de restaurants) na een lange dag in de tuin zijn zalig. We hadden een mooie rustige kamer, we hebben ook nog gebruik gemaakt van de hamam. Echt een oase van rust in het drukke Marrakech. Alles is op loopafstand vanaf de Riad, maar je kan voor een paar euro ook een taxi nemen als je helemaal naar de andere kant van de stad wilt. Pluspunten: - super lieve gastvrije eigenaresse - lief en behulpzaam personeel (elke dag schone handdoeken etc.) - goede ligging - heel smaakvol en netjes ingericht - ontbijten of eten (op dakterras of in de tuin) is heerlijk!

Gereisd met partner in maart 2019

• 9CJM Kersten14-03-2019

Ontzettend gastvrij, mooie ligging, oase van rust.

Zeer gastvrij, mooie kamers, heerlijk eten ala carte. Oase van rust als je van straat naar binnen gaat. En als je verdwaald bent komen ze je ophalen :).

Gereisd met oudere kinderen in maart 2019

• 2018
    9Marcel en Michtel21-10-2018

Echt een aanrader, midden in de medina!

Wij zijn vorige week 3 dagen te gast geweest, top locatie, een oase van rust midden in de medina. Je voelt je er direct welkom en thuis door de nederlands sprekende gastvrouw Sibylle. Hebben goede tips en adviezen gekregen. Wij kwamen 's avonds laat aan maar er werd speciaal voor ons nog een diner bereid, glutenvrij! Echt een aanrader, midden in de medina van Marrakech, alles op loopafstand, souks, Djemaa el Fna, paleizen etc. Je wordt gratis van en naar de luchthaven gebracht.

Gereisd met partner in oktober 2018

• Oude reviews

9hilde15-11-2015

Schitterend paradijs

Riad Dar Sbihi is een schitterend paradijs in een drukke stad. Een rustige riad, warme ontvangst door de gastvrouw en -heer, lekker eten, mooie kamers en veel extra toeristische info indien je dit nodig hebt.

Gereisd met vrienden in november 2015

• 10Jo Roets21-04-2014

Indrukwekkend

Marrakech is een impressionante stad. Je doet erg veel indrukken op in korte tijd. Des te heerlijker was het om in Riad Dar Sbihi te verblijven. De gastvrouw Sybille, van origine Vlaams, ontving ons van bij de eerste minuut met een grote, eerlijke warmte en gastvrijheid. Zij stelde ons meteen op het gemak bij een lekkere kop thee en gaf, zonder dit op te dringen, tips en suggesties om ons verblijf van vier dagen zo goed en aangenaam mogelijk in te vullen. Al die suggesties hielp ze mee concreet uit te werken (taxi's, bezoekuren, routes...) en keer na keer bleken het gouden tips. Soms kregen de gesprekken een filosofisch karakter omdat zij zowel de Europese als Marokkaanse cultuur van binnenuit kent. De riad is prachtig gerenoveerd, authentiek met toch aandacht voor het nodige comfort. Een heerlijke ervaring om hier vier nachten te verblijven. Als een sprookje. Als wij terug gaan, kiezen we alleszins voor het zelfde adres.

Gereisd met jonge kinderen in april 2014

• 10Tiffany17-09-2012

Een vakantie om nooit meer te vergeten!

Sibylle en Saad hebben ons een week lang enorm verwend in hun prachtige riad. Elke dag genietend beginnen met een uitgebreid ontbijt op het zonneterras met een schitterend uitzicht op het Atlasgebergte en cullinair afsluiten met een lekker feestmaal vol Marrokaanse invloeden geserveerd in de gezellige salons. De gastheer en gastvrouw helpen ook graag bij het organiseren van uitstappen waardoor we zorgeloos de magische stad hebben kunnen ontdekken. Door de uitstekende service van het personeel en de authentieke inrichting van deze riad waanden we ons een week lang 5 prinsessen uit 1001 nachten. Riad Dar Sbihi is een absolute aanrader!

Gereisd met vrienden in september 2012

• 10cardon11-09-2012

zeer goede riad

lekker eten,goede info voor uitstappen,sybil is een eerste klasse gastvrouw.

Gereisd met vrienden in september 2012

• 6Edith van Breemen29-08-2012

Mooi Riad,in n onveilige buurt en duur

Prijzenn voor het eten in het Riad zijn puissant hoog,we betaalden voor twee tomaten en n extra kan jus'dorange 9 euro,salade voor 4 pers was bijna 60 euro.In verhouding tot de prijzen in andere gelegenheden in Marrakech is dit absurd veel.We mochten s'avonds niet laat thuiskomen,er werd ons gezegd dat het geen hotel was maar n guesthouse dus liever niet na 23:00u.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2012

• 9Fam. Van Kelst09-01-2011

Een oase in een hectische stad

Het verblijf bij de Vlaamse Sybille en haar man Saad is een echte aanrader. Hun riad is een rustige thuis na een stoffige ontdekking van de drukke souks en de rest van de medina. Het ontbijt op het dakterras is lekker en uitgebreid. Je kan bij hen terecht voor het reserveren van vervoer, een gids, .. Het zwembad is een pluspunt en onze kamers waren meer dan mooi en gerieflijk. Een dikke pluim voor de goede service vanwege ons ganse gezin (4 kinderen van 5 tot 18 jaar).

Gereisd met oudere kinderen in oktober 2010

Hotel Riad Dar Sbihi info