Hotel Riad Amira Victoria

Hotel Riad Amira Victoria

7.5Goed

Marokko, Marokko, Marrakech

7.5Goed

We hebben een aantal aanbieders voor Riad Amira Victoria voor je op een rij gezet:

• Jacuzzi
  • Kinderopvang
  • Sauna

16 reviews over Hotel Riad Amira Victoria

• 8Rinus (60)11-05-2014

Prima plek in de oude Medina

Riad Amira Victoria is een authentieke plek in de Medina om deze zelfstandig te ontdekken. Het is aan te raden eenmalig met een gids de highlights te bezoeken en te vragen een aantal herkenningspunten aan te wijzen zodat de Riad zelfstandig terug te vinden is. De in Moorse stijl gesitueerde kamers zijn schoon, bedden prima en het personeel over het algemeen aardig. De manager was tijdens ons verblijf afwezig( familieomstandigheden) zodat wij af en toe een taalprobleem hadden. Door het gehele personeel wordt alleen Arabisch en Frans gesproken, maar met handen en voetenwerk kom je er ook. Wij hadden half pension geboekt, dit hield in dat wij iedere avond een prima 3 gangen maaltijd kregen voorgeschoteld en de Marokkaanse keuken hebben leren waarderen.

Gereisd met partner in april 2014

• 9Ilona Horstra26-06-2012

Fantastische plek

Ik vond dit Riad een geweldige plek om het weekend door te brengen. Het is brand schoon, Mustafa is bijzonder aardig, de inrichting is prachtig en het dakterras een verademing na een dag in de medina. Ook voor langer dan een weekend zou ik hier weer naar toe gaan.

Gereisd met vrienden in juni 2012

• 7Hans4515-02-2012

Midden in centrum

Hotel is zonder gids niet te vinden Is kleinschalig met leuke authentieke kamers Voor suite moet worden bijbetaald er is geen verschil met normale kamer Eigenaar is vriendelijk De aanbieding van groupon 3 dagen incl ontbijt -lunches-en diners worden niet nagekomen resulteerde uiteindelijk in 3x ontbijt(brood met jam) en 1 x diner op aankomstavond Wij zijn in de periode febr geweest hotel is niet ingericht op kou dit hebben wij geweten iedere avond vroeg onder de wol Er zijn ook geen verdere faciliteiten,na 8 uur geen drankje meer te krijgen. Via de eigenaar twee excursies geboekt,1x stadswandeling met gids(heb je ook nodig) en 1x naar Ourika vallei. Beide aanraders Op advies eigenaar ook tweemaal gedineerd in aantal steegjes verderop gelegen restaurant Le Foundouk ,groote klasse echt een aanrader. Kortom op wat kleinigheden na is het ons uitstekend bevallen

Gereisd met vrienden in februari 2012

• 0Angela13-02-2012

Hier ben ik het niet mee eens.

Amira Victoria is inderdaad oud maar juist dat is de charme. Zo ziet een Riad er nu eenmaal uit en als je veel luxe wilt moet je naar een hotel gaan. Hassan was tegen ons heel vriendelijk en gastvrij. Personeel deed zijn/haar best om het ons naar de zin te maken. Wij hadden de pech dat het 's avonds heel erg koud werd en daar is de Riad niet op berekend. In de eetzaal is een grote open haard en als die brandde was het er goed vertoeven, maar personeel wilt om half 10 naar bed en dan mag er geen kachel meer branden. En dan is er ook niets meer te bestellen. Dat is dus een nadeel.

Gereisd met vrienden in februari 2012

• 6Evelien13-01-2012

Niet voor herhaling vatbaar

Het ziet er sfeervol uit, maar vooral het meubilair blijkt wat last te hebben van achterstallig onderhoud. Het personeel spreekt Arabisch of Frans, dus dat was flink bijspijkeren. Alleen de manager Hassan spreekt Engels, maar hij is sporadisch aanwezig. Je kunt wel het personeel vragen hem te bellen. Al kan het personeel nogal moeilijk kijken en zuchten als je ze iets vraagt. Zorg 's avonds zelf voor je eigen drinken en versnaperingen, want er komt echt niemand bij je langs of je nog iets wil hebben. Mocht je 's avonds aankomen in de Riad, zorg er dan voor dat je 's morgens al hebt laten weten dat je daar wilt dineren, anders krijg je dus niks. Er is een restaurant in de buurt, maar zonder hulp, of een gids, ga je die niet vinden en daarnaast kun je makkelijk verdwalen. Het eten in de Riad is voldoende, maar geen feest. Doorgekookte groente en het vlees is droog. De prijs van €20 is zeker niet in verhouding met de kwaliteit. De bedden hebben slechte vering. Alles is wel schoon.

Gereisd met vrienden in januari 2012

• 5Sherien09-01-2012

Mooi hotel, slechte service

Vorige beoordeling sluit aan bij het gevoel dat wij in de Riad hadden. Via de mail met manager Hassan afgesproken dat we op de avond van aankomst een maaltijd in het hotel konden nuttigen. Toen we aankwamen was er enkel een frans sprekend personeelslid aanwezig en hij gaf aan dat het niet mogelijk was deze avond mee te eten. De volgende dag was de manager aanwezig, we gaven aan dat we het jammer vonden dat er niet op ons gerekend was. Vanaf dat moment waren we zeurders en als we iets kwamen vragen of een excursie wilden boeken kregen we meteen te horen: What's te problem now. Vanuit het hotel werden diverse excursies georganiseerd, we boekten op dag 1 een excursie en gaven aan dat we de andere excursie later zouden boeken. Toen we de de 2e excursie kwamen boeken was de prijs met €10,- pp gestegen. Kortom, het hotel is prima gelegen, het is schoon, personeel is vriendelijk. Maar de manager is een hebberige man, die alleen vriendelijk is als je zo veel mogelijk geld aan hem uitgeeft.

Gereisd met partner in december 2011

• 1Paulina Rijnberg05-01-2012

We zijn opgelicht, dus nooit meer.

Het Hotel Riad Amira Victoria is een prachtig hotel met mooie kamers en vriendelijke bedienning. Helaas zijn de door de manager opgelicht. Hij liet ons cash betalen en encasseerde vervolgens het bedrag van de creditcard. Helaas werd het bonnetje dat ik ondertekende omdat ik dacht dat dat de rekening was, gebruikt om het geld te incasseren. We waren net de vorige avond aangekomen, dus nog vol indrukken van de stad Marrakech en dan let je niet zo goed op. Helaas kon de "Brigade Touristique" in Marrakech ook niets voor ons doen omdat we geen bewijs van betaling hadden.Ik had zo iets op mijn vele reizen door de hele wereld nog nooit mee gemaakt. Een gewaarschuwt mens telt voor twee!

Gereisd met vrienden in december 2011

• 8Ruurd Kamphuis25-11-2011

uitstekende en rustige oase in een drukke stad

Riad Amira Victoria ligt net buiten de drukte van de souks en een achteraf straatje. Achter de voordeur (altijd even aanbellen!) tref je precies aan wat op de website van de Riad staat. Heel mooie kamers. Voldoende leuke plekken om te zitten. Goed ontbijt. Lekkere uitgebreide lunch en diner zijn mogelijk, maar wel aan de prijs t.o.v. het eten in de souks en op het El Fnaa plein. Vriendelijk personeel. Niets is een probleem of teveel voor de gasten. Prettig is dat de regelneef (manager Hassan) goed Engels spreekt.

Gereisd met vrienden in november 2011

• 0Mary Moerman en Karin Inden10-11-2011

Een oase in de drukte van de medina van Marrakech

Via de Groupon geboekt. Een prachtige kamer op de begane grond. Na aankomst een gids via het hotel voor de eerste kennismaking met Marrakech.Dit is echt een aanrader omdat je zo de weg een beetje leert kennen in het labyrint van steegjes en straatjes van de overvolle medina. De manager is heel attent en elke ochtend aanwezig voor vragen. Geeft ook goede tips bijv. voor trips buiten Marrakech en restaurants in de omgeving van de riad o.a. Foundouk en Dargellis. Het personeel is bijzonder vriendelijk. De riad is klein van opzet en geeft gelegenheid tot persoonlijk contact. We hebben aardige mensen ontmoet. Het dakterras heeft een prachtig uitzicht en het is er heerlijk vertoeven voor het ontbijt. Mustafa is een bijzonder lieve man die je in stijl bediend.

Gereisd met partner in november 2011

• 9Natasja05-09-2009

Sprookjes achtige riad midden in de Medina

Mooie sprookjesachtige riad midden in de oude Medina. Kamers zijn erg sfeervol en prettig om op te verblijven. Douche en toilet werken ook goed.

Eigenaar Hassan en zijn personeel zijn erg behulpzaam. Toen we 's avonds wat later terugliepen bleken ze al naar ons op zoek in de soukh!!

Ontbijt is erg goed, heerlijk te nuttigen op het zonnige dakterras of beneden in de koele eetruimte. Het vooraf bestelde diner hebben we genuttigd in de tent op het dakterras, en voorzien van een wijntje en een kaarsje was dit erg gezellig.

Als je de weg door de soukh en medina eenmaal weet is het ook makkelijk te lopen van en naar "the big square", Djemaa-el-Fna.

Opdringerige jongemannen die je (uiteraard tegen betaling)de weg willen wijzen duidelijk NEE kenbaar maken, dan heb je daar vanaf dag 2 geen last meer van.

Vliegveldtaxiservice van het hotel is wel aan te raden, want de "gewone" taxi's brengen je niet totaan de deur van het Riad, die je op eigen gelegenheid dan niet zal vinden.

Gereisd met vrienden in maart 2008

• Huishoudelijke apparatuurKluis, Koelkast, Koffie en thee, Strijkijzer, TV

• WinkelsKapper
  • Receptie24-uurs receptie
  • Room ServiceAanwezig, Beperkt aantal uren
  • Op het terreinBBQ faciliteiten, Bagageruimte, Bibliotheek, Recreatieruimte, Rookruimte, Terras, Tuin
  • EntertainmentCasino
  • Overige servicesAutoverhuur, Fietsverhuur, Handdoeken(service), Informatie voor trips, Kluis, Stomerij, Strijkservice, Wasserette

• SaunaAanwezig, Finse sauna, Hammam, Stoombad / Turks bad
  • Wellness behandelingenLichaamsbehandelingen, Massages