Hotel Opera Plaza

Hotel Opera Plazastersterster

8Fantastisch

Marokko, Marokko, Marrakech

Op vakantie geweest naar Opera Plaza?

8Fantastisch

• Jacuzzi
  • Kinderopvang
  • Sauna
Tonen op kaart

10 reviews over Hotel Opera Plaza

• 8Adelya16-02-2019

Prima

Prima hotel. Vriendelijk ontvangen. Ontbijt is uitgebreid!

Gereisd met vrienden in februari 2019

• 8Nadia01-01-2019

Zeker voor herhaling vatbaar

ontzettend vriendelijk en professioneel personeel.De kamer was netjes,schoon met een fijn balkom met uitzicht op het zwembad.

Alleen gereisd in december 2018

• 2018
    8MD ad26-12-2018

Leuke vakantie

Propere hotel en vriendelijke personeel

Gereisd met partner in december 2018

• 2017
    7Zoehir Ezzeroili28-06-2017

hotel was goed, reisorganisatie slecht.

hier 2 x geboekt via touroperator en 2e keer via andere touroperator. Eerste keer goed bevallen via touroperator. 2e keer via andere touroperator geboekt was absoluut slecht. Hotel was wel prima. Echter 2e keer via andere touroperator was het hotel volgeboekt waarbij ons aangeboden werd een hotelkamer met een 2 persoonsbed. Terwijl ik hier met een vriend op vakantie was. Wij wilden 2 aparte bedden. Wij hadden een 2/3 persoonskamer geboekt. Aangegeven in het hotel dat wij een 2/3 persoonskamer hadden geboekt en of ze daar een extra bed in konden plaatsen. Dat was niet mogelijk. Uiteindelijk ons gericht via de hostess van deze touroperator. Was een belgische dame. Dat was echt een wanprestatie. Ik kreeg te horen dat wij een voordeelkamer hadden en geen 2/3 persoonskamer. Wat niet gewoon waar was. Daarna bood ze ons aan om in het zuster hotel een hotelkamer te nemen met dezelfde faciliteiten. Na de kamer gezien te hebben was het een kleine kamertje met geen balkon. Was absoluut niet met dezelfde faciliteiten. Wij zijn daar niet mee akkoord gegaan. Ze probeerde mij van alles wijs te maken, wat gewoon niet waar was. Uiteindelijk heeft deze touroperator niks voor kunnen doen. Hostess kwam haar afspraken gewoon niet na. Misschien dat andere mensen daar ook slechte ervaringen mee hebben? ik heb eerlijk gezegd nooit zoiets mee gemaakt zo slecht was het. Uiteindelijk zelf via hotel geregeld dat wij uiteindelijk de volgende dag een andere kamer kregen.

Gereisd met vrienden in mei 2017

• 8Suzette12-05-2017

Perfect

Mooi, netjes hotel. Kamers worden goed schoongemaakt en zijn groot. Hotel ligt in het nieuwe gedeelte tegenover het nieuwe station. Op loopafstand van het nieuwe centrum en andere bezienswaardigheden. Naar het oude centrum is het wel langer dan een half uur lopen, dit kun je beter doen met de taxi. Man van he thotel regelt een taxi en spreekt van te voren een prijs. Zwembad is prima. Genoeg bedjes. Eten in de restaurants is lekker. Goed ontbijt, ruime keuze. Hotel is zeker een aanrader!

Gereisd met partner in april 2017

• 8Nora26-04-2017

Modern hotel op loopafstand centrum Marrakech

Comfortabele schone grote kamers. Uitgebreid ontbijtbuffet met genoeg keuze.Gezellige zitjes bij het zwembad met poolbar. Bediening vanuit de poolbar vergt wel wat geduld. Een van de weinige minpunten is de wifi in het hotel. Deze is zeer instabiel en alleen tijdens rustige tijden ('s-ochtends heel vroeg) goed te gebruiken. Lokatie is prima, tegenover centraal station en ongeveer een half uur lopen van het El Fna plein. (taxiritje ca. 20-30 Dirham heen, taxirit terug (vanuit het centrum) aanmerkelijk duurder en kwestie van onderhandelen). Kortom goed hotel voor een stedentrip naar Marrakech.

Gereisd met vrienden in april 2017

• 5Crinela eilander Babei10-02-2017

Ontbijt niet vers

Qwa ligging enzo.niks te zeggen....wel wifi is waardeloos(als die is)...ontbijt is Marokkaans en niet vers...producten van een dag eerder worden opgewarmd,er is nooit genoeg bestek voor iedereen,het wordt wel verschil gemaakt tussen arabieren en Europese mensen...en iedereen spring te helpen (zelfs waneer hoef niet)voor tip.

Alleen gereisd in februari 2017

• 9Carolien27-01-2017

Heel prettig verblijf gehad, aanrader!

Wij zijn 5 dagen in Opera Plaza geweest. Ruime, goed onderhouden kamers, mooi interieur van het hotel, lekker zwembad (was nu niet verwarmd maar op zich te begrijpen in januari) en elke dag super schoon! Een oase van rust. Het hotel ligt aan de rand van een luxe wijk (Hilvernage) en aan een drukke weg. Echter met dubbel glas niks van te merken. 15 min een rechte straat volgen en lopend zit je dan midden in de medina/ souks. Op 5 min loopafstand de 'nieuwe stad' met allerlei moderne winkels. Ligging van het hotel was beter dan we dachten! Veel eetgelegenheden in de buurt, aanrader naast het hotel: Bella Italia. Verder zit je tegenover het station, je kunt alle kanten op als je zou willen.

Tips: lees je goed in over Marrakesh en de cultuur! Taxi chauffeurs kunnen je zo afzetten, wees vooraf voorbereid. Koop een gedetailleerde plattegrond of download deze offline alvast op de wifi. Je verdwaald heel snel door ontbrekende straatbordjes. Verder Jardin de Marjorelle bezoeken, prachtig park en lopend te doen. Bezoek de souks/ medina. Wij hebben voor 1 dag een auto gehuurd en naar ait ben Haddou gereden. Super mooie omgevingen, recht door het atlasgebergte met de eeuwige sneeuw. Zorg wel dat je vroeg (8:00) vertrekt want het is een hele trip (maar zeer de moeite waard). Trip op kameel is ook leuk om eens gedaan te hebben, dit kan voor 20 euro in de palmeraine op 8 km van het hotel, maar als je langer verblijft zou ik een sahara tocht boeken. Dan rij je dezelfde route als richting Ait Ben Haddou (quarzazate) en zie je vanuit de bus prachtig het landschap.

Kortom, genoten van het verblijf in Marrakesh en het was altijd heerlijk om terug te zijn in het hotel. Luxe, goede prijs / kwaliteit verhouding, prima ontbijt en gastvrij geholpen! De lounge in het hotel is ook fijn om te zitten. Een hotel van alle gemakken voorzien en raden het dan ook zeker aan.

Gereisd met partner in januari 2017

• Oude reviews

9Max11-04-2016

Zeer comfortabel hotel voorzien van alles.

Gastvrij en vriendelijk personeel met zeer relaxte sfeer. Diverse restaurants in hotel aanwezig. Zalig ontbijt met verse sappen, muntthee, goede koffie, verse pannenkoekjes ter plekke gebakken. Bibliotheek in de bar. Live muziek aldaar. Groot zwembad. De wifi was niet 24/7 beschikbaar, maar dat heb je niet constant nodig om eens "echt" tot jezelf te komen. Airconditioning niet in gebruik gedurende de wintermaanden, terwijl dat geen overbodige luxe bleek tijdens ons verblijf in december. Daardoor warme kamer. Balkondeur dus open 's nachts. Een machtig lekker ligbad en dito douche met goede waterdruk. Verder helemaal niets te klagen.

Gereisd met partner in december 2015

• 9Mirte31-10-2013

Top hotel

Het personeel is zeer vriendelijk en zeer behulpzaam. Tot onze schrik kregen wij een kamer aan de straatkant, maar dankzij dubbel glas is daar niets van te horen. Uitkijk op het drukke verkeer in Marrakech was voor ons een belevenis en het bleef uitnodigen om te kijken. Tevens keken wij uit op de bergen en de boulevard. Het hotel was super schoon evenals de kamers zelf. De bedden waren enkel wat hard, maar dat was voor ons geen probleem. De badkamer is erg ruim met een heerlijk bad/douche. Onze kamer werd elke dag keurig schoongemaakt. Het ontbijt was goed te doen, van zoetigheid, hartig tot warm en koud buffet.

Gereisd met oudere kinderen in oktober 2013

1 tip over Hotel Opera Plaza

• Mirte, 31-10-2013

Lopen naar de oude Medina is zeker te doen (circa een half uur). Met de taxi ongeveer 15 Dirham (1,50 euro). Supermarkt is ong. op 5 a 10 minuten loopafstand en het nieuwe centrum (Gueliz) is ongeveer 15 minuten lopen.

1 vraag over Hotel Opera Plaza

• snelders, 01-07-2016

excursie(s)

Geachte lezer(es), Worden er een of meerdere excursies vanuit het hotel georganiseerd? Zo niet, wordt er dan goede, betrouwbare info verstrekt door het hotel personeel over bezienswaardigheden in en buiten Marrakesh?

• VerzorgingHalfpension

• Huishoudelijke apparatuurKluis, Koelkast / Minibar, TV

• WinkelsKapper, Winkel voor levensmiddelen
  • Receptie24-uurs receptie, Aanwezig
  • Room ServiceAanwezig, Beperkt aantal uren
  • Overige servicesAutoverhuur, Dokter, Geld wisselen mogelijk, Handdoeken(service), Kluis, Wasserette

• SaunaAanwezig, Hammam, Stoombad / Turks bad

• ParkerenBetaald