Mellah de Marrakech

8.3Fantastisch

2.9km van centrum

• 10Rosana Barrios28-10-2013

Lugar pintoresco

Nos gusto ese toque autentico que tiene, no es tan turistico como el resto

Gereisd met vrienden in september 2013

• 9Ad. v. Gils12-12-2012

joodse wijk

zeker bezoeken en rustige door deze straten lopen

Gereisd met partner in november 2012

• 9Tony Weggemans22-11-2012

Een kijkje in de middeleeuwen

Arme wijk van Marrakech. Veel, authentieke winkeltjes in smalle straten en steegjes. Veel minder toeristisch dan andere wijken van de binnenstad. Bezoek aan synagoge is aan te raden. Aan joodse begraafplaats ook, maar niet als het meer dan 30 graden is.

Gereisd met partner in november 2012

• 7Jacek29-03-2012

Mellah de Marrakesh

jest co zwiedzać, warto ...

Gereisd met vrienden in mei 2010

• 6vallee loic21-03-2012

à découvrir

un dès quartier dès plus anciens,quarier juifs à voir la synagogue

Gereisd met partner in februari 2012

• 8Dick van Marle14-01-2012

Mooi gebouw

Kunstwerk om te zien dit gebouw

Gereisd met vrienden in november 2011

• 9Poizzi02-01-2012

quartier attachant

ne pas manquer le petit marché couvert. Un conseil: L'huile d'argan alimentaire excellent du bazar Matjar Sbai dans ce marché (300 dirhams le litre en vrac)

Gereisd met partner in december 2011

• 8Pluim01-06-2010

laat je niet lokken naar een sinagoge!

hier terecht gekomen door het zwalken in de medina en een arabisch jongetje die ons (echt gratis) naar de Sinagoge wilde brengen. Daar aangekomen was een blinde man die ons de sinagoge liet zien en een verhaal vertelde. Het einde van het liedje was dat hij geld wilde en dat wqas niet weinig. We kregen zelfs ruzie. Naar de sinagoge hoef ik niet meer terug, niet veel aan, het lag wel mooi in een riad, maar daar kreeg je niets van te zien. De wijk zelf was arm, rustig en hoe het echt is daar. Indrukwekkend en zeker een plek om naar terug te gaan!

Gereisd met partner in augustus 2006

• 8Betty04-03-2010

Joodse wijk

Echt een buurt waar de mensen wonen, leuke markt en straatjes. Wij hebben maar een synagoge weten te vinden! Prima te doen overdag.

Gereisd met partner in februari 2010

• 9Jan en Christien09-02-2010

Prachtige Joodse wijk

De Mellah, ten zuiden van het Bahiapaleis, is de oude joodse wijk van de medina, het is een wijk met een geheel eigen uitstraling. De hoofdingang bevindt zich aan de Place des Ferblantiers. Op dit moment bevolken de armste inwoners van Marrakech de Mellah. In deze buurt komen niet veel toeristen. Het is ten zeerste af te raden je er ’s nachts alleen in te wagen. Het is een prachtige wijk vol synagogen.

Gereisd met partner in maart 2009