Hotel El Andalous

Anders

eten

oumizoumibest
29-1-2014

het eten is echt slecht ze moeten eten leren maken

er zijn zeker geen goede koks.

Het is erg gezellig want het is een mooie omgeving van de bovenste verdieping. In de buurt marrakech.

Ja,zeker want ze helpen je met alles wat je vraagt.

De prijs moet zo blijven want het is erg goedkoop.

Het eten is verschrikkelijk vies.Er is ook niet veel keuze.Maar het ontbijt is wel goed.

Het is niet zo proper want onder de bed is er altijd stof en de vloer onder de bed is niet gemaakt. De kamers worden elke dag schoongemaakt.

Ze zijn heel kindvriendelijk,maar er zijn geen animaties voor de kinderen.

Prima voor een paar dagen!

mjreekers
16-12-2013

Hotel ligt wat verder van het oude centrum, echter wel dicht bij het nieuwe, waar prima luxe eetgelegenheden zijn. Met een taxi ben je zo in het oude centrum. kamers zijn ruim, prima bedden ( een twijfelaar pp) Een likje verf zou wel mogen. Ontbijt is karig, maar volgens mij is dat in heel Marokko zo. Eten zou ik hier niet doen. Zwembad is super, even weg uit de hectiek een duikje nemen. Al met al: Als je niet teveel eisen hebt is dit een prima verblijf voor een paar dagen in deze overweldigende stad. Voor mensen die voor een dubbeltje op de 1e rang willen zitten niet doen.

leuk hotel voor ee paar dagen marakech

gerkob
2-10-2013

Nette kamers v.v. airco.

badkamer beetje gedateerd maar verder OK ( ben nu eenmaal geen fan van " in het bad hangende douchegordijntjes"

Vakanties.nl

Prachtige ambiance voor goede prijs!

Samantha & Rick
2-10-2011

Wij kwamen tijdens de Ramaddan, koffers konden door piccolo boven worden gebracht. Ontbijt wordt na een paar dagen eentonig.Vrnmlk stokbrood, zoete croissantjes/broodjes,gekookte en roergebakke ei, neppe jus d'orange,fruit,salade,zoet beleg en soms worden er pannekoekjes gebakke. Wij hadde alleen ontbijt maar hebben wel een keer smiddags pizza bestelt; €7,- dit kon tot 18:00 maar 17:20 kan je al niet meer bestellen..We konde vaak geld wissele,hier werd niet moeilijk over gedaan. Excursie ook geboekt (waterfalls),maar je kan ook met de taxi gaan,goedkoper,zonder souvenirstops en zonder lunch. De ligging van het hotel is 20/30min. lope en niet 10min. naar de stad. 'T zwembad elke ochtend schoongemaakt zo ook de van aerco voorziene mooie kamers.

'savonds beneden disco met eten,(veel locals)Heineken flesje €7,-. Casino/disco/hotspot/welvarende klasse 5min. lopen. van hotel. Goede bewaking dag/nacht. De massagesalon is ook hartstikke goed bevallen. Ik wil hier zeker weer een keer heen..

zeer leuk voor city trip

bi en matt
19-9-2010

Wij zijn net terug van hotel "el andalous" die voor ons zeer goed is meegevallen,

ik had het cadeau gedaan aan men vrouw , zonder eerst eens te kijken hoe of wat het hotel voorstelde! Even snel naar reisbureau om te boeken en vertrekken maar.

eens aangekomen aan de receptie moet je een formulier invullen zonder veel uitleg en als we om uitleg vroegen gaf ze weinig of geen antwoord!!

De kamers en eigelijk het ganse hotel was zeer netjes en word dagelijks gepoetst,

maar het hotel moet wel eens dringend een opknap beurt krijgen als ze 4 sterren willen behouden.

Het buffet van 's morgends en 's avonds was lekker maar zeer weinig keuze en iedere dag het zelfde, aan het zwembad was het eten lekker maar zeer duur voor marrakech.

zeker een aanrader voor een kort verblijf.

niet te duur en ook niet byzonder

Thea
26-8-2010

Ongeveer een half uur lopen van medina. Kamers standaard maar oke. Zitje op balkon niet echt te gebruiken daar de blower v.d. airco er op staat, dus hele warme wind. Wel handig om iets te drogen. Ook ervaring met "spastische'houding betreffende de handdoeken. Geboekt voor 2 vw en 2 kids, kreeg 2 badhanddoeken, vroeg er 2 bij voor de kinderen, dit was NIET te regelen, geen handd. voor kinderen zei de manager. Later beweerden ze dat ik ze wel had gekregen en dat ik ze had achterover gedrukt !!. Ontbijt vrij eentonig. Wat broodjes en alleen zoet beleg. Soms yoghurt of watermeloen. Wel lekkere pannenkoekjes. Restaurantpersoneel erg aardig, receptie zeer ongeinteresseerd. Hadden ook geen plattegrondje, waar het htl. zich bevond. Bij het zwembad doet men aan "handdoekje leggen" om vervolgens pas om 3 uur 's middags aan te komen zetten.

Prima hotel

raet
9-11-2009

Prima uitvalsbasis voor een stedentrip Marrakech. Kamer met twee 2p. bedden (1.60m breed), zitje, badkamer en apart toilet. Niet superdeluxe maar ok. Zitje op balkon. Schoonmaak en handdoekwissel is ok. Gezellige bar met live muziek, ook disco in de kelder. Let wel op dat je geen kamer boven bar krijgt, want dan heb je last van de muziek. Geldopname (pin) in hotel mogelijk. Prima zwembad met ligbedden en baddoek service (100 dhm borg) en buitenbar. Ontbijt is redelijk verzorgd. Diner in buffetvorm niet bijzonder. Op 15 min. lopen van Medina, vlakbij zit een trendy bar/restaurant. Toeristenbus stopt voor de deur, maar is relatief duur, beter een taxi te nemen (onderhandel over prijs).

niet zoveel sterren waard

els
7-11-2009

grote kamers. Groot mooi zwembad. Ontbijt : diverse keren geen bestek, glazen meer. Ook na het gevraagd te hebben, duurde het lang vooraleer deze zaken aangevuld werden. Discussie ivm de handdoeken die 'verdwenen' waren. Blijkbaar een truc, want op een Franstalige site vond ik dezelfde bemerking. Kamers konden niet al te grondig gepoetst worden, geen enkele borstel of stofzuiger past onder het bed. Best niet onder het bed kijken... We hadden een kamer met tussendeur gevraagd voor de kinderen, maar de tussendeur was op slot en ging naar een andere kamer dan die van ons. Er zijn wel 2x2persoonsbedden die interessant kunnen zijn voor wie met kinderen reist. Het avondbuffet kost 22Europp (exclusief dranken) en is zijn geld niet waard.

de excursie naar 'chez Ali' is wel een aanrader.

Ligt in een rustige hotelsomgeving, buiten het centrum. op ca. 30min lopen van Jama'a lefna en 30min van Le Menara.

Service is bar, personeel is ver van professioneel, maar wel erg behulpzaam indien je erngens naar vraagt.

Bij ontvangst geen info over hotel en omgeving, wel als je ernaar vraagt. geen brochures/reclames over excursies etc...

Zwembad is schoon en warm, handdoekservice aanwezig, maar ligstoelen dateren uit de 15e eeuw. voor een drankje moet je zelf gaan halen/vragen.

Weekenddagen veel lawaai uit bar dat als Marokkaanse disco dient en niet als Bar voor de gasten. Naar mijn mening is het hotel hierdoor duur indien je wil uitrusten.

Eten vond ik goed, voldoende variatie en keuze, diner en ontbijt. buiten buffet iets bestellen is prijzig

Kamers zijn onnodig voorzien van 2x2pers. bedden waardoor het krap wordt, netjes, badkamer ruim en schoon, toilet apart en eenvoudig

Geld inwisselen mogelijk, maar wel voor lunchtijd, anders zijn de dirhams op

Zeker geen aanrader

Nooit Meer

Laurence
3-9-2009

Het hotel is echt in erbarmelijke staat!

Het zwembad: Kapotte ligzetels, kunnen niet eens platliggen, vuile kussens! Geen handdoekservice (ofwel betalend), Geen bediening (je moet er zelf achter en het is duur), terras aan het zwembad is dringend aan renovatie toe!

Het eten: Er wordt geen rekening gehouden met de touristen (geen internationale keuken, enkel marrokaans), eten is koud en geen variatie (weinig keuze)

het ontbijt is redelijk, maar hier ook weinig tot geen variatie, geen vers fruit!!!

Geld kon je nooit wisselen in dit hotel (ze hadden nooit geen), je moest telkens ergens anders gaan!

Algemene indruk: zeker GEEN 4sterren waard, moet dringend gerenoveerd worden!

Wij gaan zeker NOOIT meer terug naar dit hotel!

Hierbij enkele foto's van het hotel en de staat ervan!

Vakanties.nl

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel El Andalous in Marrakech, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel El Andalous zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.