Hotel Ali

Met vrienden

Te gek

Hanne Lore
12-1-2012

Hotel Ali is een heerlijke plek voor mensen die niet gestoord willen worden door buigende bedienden; je kunt daar je gang gaan, maar zo nodig word je bijzonder goed en vriendelijk geholpen.

Het is een bijzonder gebouw, met veel nissen, terrassen en een verrukkelijk dak met uitzicht op het Plein Jmaa el Fna.

goed maar niet super goed

bo200
22-7-2011

ik ben net terug van Marokko, ik ben daar 11 dagen gebleven voor mijn Frans te leren. De eerste dagen in rabat gebleven, maar de laatste drie dagen in Marrakesh in het hotel Ali. Het personeel is echt super vriendelijk, maar het ontbijt vind ik niet echt uitgebreid en wat er stond was niet te eten. De airco werkt niet in de kamer en niet echt gepoetst en de ligging ligt goed maar veel lawaai.

goede ligging verder slecht

miranda
22-11-2010

De ligging is fantastisch. Dichterbij de highlights van Marrakech kan bijna niet. De rest is gewoon slecht. Vieze kamers, grauw linnen, slecht sanitair, geen afschermkappen over de airconditioning, lawaaierig, redelijk ontbijt in vieze ruimte.

De locatie is op zich goed en nog zeer origineel Marokkaans maar er is de laatste 20 jaar niets meer gedaan aan onderhoud. Zou een prachtig hotel kunnen zijn als er eens geinvesteerd zou worden in onderhoud en schoonmaak. Het kost bijna niks maar je hoeft dan ook geen enkele vorm van luxe te verwachten. Jammer, het zou zo mooi kunnen zijn!

schattig, lawaaierig, centraal, lowbudget

Neeske
13-9-2010

vond het een heel schattig hotel! echt heeel marokkaans. goeie locatie, midden in het centrum. ik had een kamer met een raam aan de straatkant.. gelukkig nog enigszins frisse lucht. wel erg lawaaierig...

airconditioning deed het eerst niet, maar werd wel aangezet nadat ik erom vroeg. toen was het echt steenkoud... uitzetten was (midden in de zomer) ook geen optie (snikheet).

daarom heb ik de nacht daarna buiten geslapen op een van de matrassen die op het dakterras lagen. lakenzak mee.. dan is het nog wel toe doen.. is opzich wel heel leuk, maar erg lawaaierig, uiteraard geen privacy en om kwart voor vijf in de ochtend word je wakker door de muezzin van de moskee..

avondeten vond ik wel lekker! daar betaal je ongeveer 60 dirham voor, ontbijt was niet geweldig, maar nergens in de goedkope hotels in marokko eigenlijk waar ik geweest ben.. en overal liepen kleine zwerfkatjes rond. en het personeel kwam een beetje chagrijnig over..

Slecht!

Martine
26-7-2010

Slecht, slecht, slecht! Overal kakkerlakken en erg ziek geworden van het eten. Ontbijt is ronduit schandalig! Oud brood en taaie, droge pannenkoeken. Ik reis veel rond door allerlei verschillende landen, ben dus wel wat gewend. Maar dit kan echt niet! Ik kom hier nooit meer terug.

Budget

Thérèse
31-5-2010

Hotel is basic en vooral prima als je centraal in Marrakech wilt overnachten. De kamers waren prima en schoon. Helaas hadden wij een kamer die gelegen was aan het 'binnenpleintje' in het midden van het hotel. Gevolg: geen mogelijkheid om een raam open te zetten waardoor het binnen ontzettend warm, muf en zuurstofloos was. En dat was in april... wil niet weten hoe het daar in de zomermaanden is! Als je hier slaapt, zorg dan voor een kamer aan de buitenzijde van het hotel. Wellicht iets meer lawaai van straat, maar dat is altijd nog beter dan slaaptekort wegens gebrek aan zuurstof!

Het personeel vond ik uitermate onvriendelijk en absoluut niet behulpzaam. In de verste verte niet te vergelijken met de gastvrijheid in de rest van Marokko.

Het ontbijt was karig en de borden en bestek niet echt schoon en/of droog (ook niet bij het avondeten).

Centraal gelegen, sober

janssenr.a
22-2-2010

Was onze eerste kennismaking met Marokko. Hotel was op zich schoon, ontbijt karig enkel brood met jam. Als je op het juiste tijdstip kwam had je (warme) omelet of pannenkoek.

Wat je mist (op veel plekken in Marokko) is een haakje om de douchekop op te hangen, wel zo handig als je je aan het wassen bent.

Verder loop je het hotel uit en je staat op het beroemde plein.

Prima bij lage eisen

Bob
1-2-2009

Ik heb twee dagen in dit hotel geslapen. De kamer was wel oké, de bedden zagen er toen wij er waren schoon uit. Bij onze kamer zat een wc en een bad, wat erg fijn is. De prijs die ze bij de receptie hebben staan kan je wellicht nog wat vanaf halen mits je niet in het hoogseizoen reist. Wij sliepen er voor net iets meer dan de helft van die prijs. Kortom: als je niet voor luxe gaat zit je hier goed.

2008

Dit hotel heeft zijn charmes: ligt aan het plein, is chaotisch, rommelig en echt Marokkaans. Ontbijt ook zoals overla in Marokko: even zoeken naar vers brood op de schalen, keuze uit ei en/of pancake. Jus niet vers, maar prima koffie en thee. Buffet smaakt prima, veel diversiteit, voor 2 dagen prima!

Kamer oud, simpel, alleen bed en kaptafeltje en spiegel. EWrg veel lawaai 24 uur per dag en als je boven keuken zit dan geur en kakkerlakken.....

2007

Ik ben het met Erik eens

Stéphanie
15-2-2007

Ik ben het met Erik eens. Wij gingen met school naar dit hotel, we zijn net terug. De bedden waren ranzig!! De lakens waren helemaal vettig en vies, ik heb met een handdoek over mijn kussen geslapen bah. Het hotel is wel goed gelegen, naast het Djem el Fna plein. Het eten vond ik ook niet zo..heb nog nooit zo'n slecht ontbijt gehad, keuze: oud brood + jam of ei..de jus d'orange was aangelengd met water..

Voor backpackers of mensen die niet veel geld willen uitgeven is het een optie..maar schoon was het niet!

We hebben een aantal aanbieders voor Ali voor je op een rij gezet:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Ali in Marrakech, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Ali zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.