Marrakech

Marrakech

Marrakech is een grote stad in centraal-west Marokko op zo’n tweehonderd kilometer van de Marokkaanse kust en de Atlantische Oceaan. Marrakech is een belangrijke stad vanuit historisch perspectief en een belangrijk punt op meerdere handelsroutes in de Sahara.

vakanties Marrakech

We hebben een aantal aanbieders voor Marrakech voor je op een rij gezet:

De Jong Intra
Corendon
Corendon

Over Marrakech

Invloeden van de islam

De islam is het grootste geloof in Marokko. Ook in Marrakech zie je veel invloeden van de islam terug waaronder veel moskeeën en gebedshuizen, groot en klein. De grootste moskee is la Koutoubia. Helaas is deze voor toeristen niet toegankelijk, maar gelukkig is de buitenkant ook al indrukwekkend om te zien.

Bezienswaardigheden tijdens je vakantie in Marrakech

Andere bezienswaardigheden in de stad vind je aan het Plaza de Djemaa el Fna, een groot en levendig plein midden in de stad waar van alles te koop is. Eet een hapje bij een van de vele kraampjes of bezoek het historische paleis Palais Bahia met zijn prachtige Arabische details. Er zijn ook verscheidene souks in de stad te vinden. Dit zijn overdekte plaatsen waar handel wordt gedreven en allerlei koopwaar ligt uitgestald op straat. Koop hier verse kruiden, etenswaren, leer, tapijt, sieraden en kleding en laat je inspireren door het bonte pallet van kleuren en geuren. Bezoek ook zeker de Medina (oude stad) tijdens je vakantie in Marrakech.

Natuur en omgeving

In Marrakech heerst een landklimaat, waardoor het overdag erg warm kan worden met in de zomer temperaturen rond de 36 graden Celsius. Ten zuiden van Marrakech ligt een groot natuurgebied, het Parc National de Toubkal, dat zeker een bezoekje waard is. Ook vind je hier het Atlasgebergte waar je op sommige plaatsen zelfs kunt skiën. Marrakech is goed bereikbaar via de snelweg A7 en verschillende autowegen zoals de N7, N8 en N9. Marrakech beschikt bovendien over een eigen vliegveld gesitueerd in het zuidwesten van de stad. Marrakech is verreweg de meest toeristische bestemming van Marokko en telt dan ook opmerkelijk veel accommodaties waarvan het grootste deel hotels en luxe resorts.

Weer & Klimaat Marrakech

Dagen regen856542015559

Reviews over Marrakech

• 7Bi2402-03-2020

Een keer meemaken

Ons verblijf in Riad Palais Sebban was geweldig! Ook de trips die we hebben gedaan waren top. Echter het getrek, de verkoop, overal geld voor willen hebben, tot het asociale en enge toe voor en naast je blijven lopen op het plein El Fna, de straten rondom en in de souks, doen Marrakech geen goed. Wij hebben het fijn gehad, maar een rustigere benadering van mensen zou een welkome aanvulling zijn.

• 6Uitgaanslevenn
    • 10Cultuur
    • 9Omgeving

Gereisd met partner in februari 2020

• 6Helene01-03-2020

Heell.fijn

Hotel was op een fijne plek, je kon overal naar toe lopen. Zeitun cafe was heerlijk. In de medina was het lekkerste eten bij shtatto, zeker naar toe gaan. Hotel was ok, racine hotel, ontbijt was vies. Lauwe thee etc. We zouden transfer naar vliegveld krijgen maar de chauffeur was er al vandoor. Voor de rest ...heerlijke vakantie

• 6Uitgaanslevenn
    • 8Sfeer in stad

Gereisd met partner in februari 2020

• 3Karina Visser13-10-2019

Eeen keer gezien

We hadden er veel over gelezen voor we een vakantie boekte. Je lees heel veel dus je denkt dit zit wel goed. De eerste dag op pad met mijn dochter van 16 naar de markt waar we veel over hadden gehoord. Het was al donker maar pas 8 uur dus we gingen er op uit. We waren ons hotel nog niet uit of je word al door mannen aangesproken, gewoon negeren en door lopen denk je dan , het is ong 40 minuten lopen naar de markt en voor je er ben ben je het eigenlijk alweer zat . Wij konden niet normaal van a naar b. Op de markt aangekomen pakte mijn dochter mijn hand vast( doe ze al jaren niet meer) de mannen daar komen zo dichtbij dat het gewoon eng is, je loopt heel de tijd op te letten . We zijn er mss een half uur geweest en besloten terug naar het hotel te gaan en het de volgende dag met daglicht te gaan bekijken .Het is dan iets rustiger maar lastig gevallen blijf je.Als je op het grote plein blijft is het te doen. Gaat de soeks zonder gids nie

• 3Cultuur
    • 3Omgeving
    • 3Sfeer in stad

oktober 2019

• 8Sandra Koopmans27-06-2019

Absolute aanrader, gewoon doen en beleven !

Dit was een rondreis . Koningsteden tour. We verbleven in het Marrocco house. Echt Marokkaans interieur . Geweldig. Enorm aardige medewerkers en een fantastische kok. In de ochtend deden ze er alles aan om de gasten dat te geven waar ze trek in hadden. Tot mini pizza aan toe. Super.

• 8Uitgaanslevenn
    • 8Sfeer in stad
    • 6Zorg voor natuur

Gereisd met vrienden in maart 2019

• 1Holland02-06-2019

Afschuwlijk

Verschrikkelijke stad, hele vervelende mensen! Willen aan alles en iedereen geld verdien! Dieren worden er mishandeld op het plein echt afschuwlijk!

• 1Uitgaanslevenn
    • 1Cultuur
    • 1Omgeving
    • 1Sfeer in stad

Gereisd met vrienden in mei 2019

• 6Selma28-05-2019

Nooit meer

Ik ga er nooit meer naar toe. Zeker niet mijn stad of land.

• 4Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur
    • 5Omgeving
    • 6Sfeer in stad
    • 7Zorg voor natuur

mei 2019

• 8G. van Dam16-04-2019

Fantastische en budgetvriendelijk

Een geweldige accommodatie/resort. Stijlvol, schoon en vriendelijk en behulpzaam personeel. Het enige minpuntje was het contrast tussen de accommodatie en één stap buiten het resort waar je je direct bevond in de sloppenwijk. 's Avonds erop uitgaan was dan ook niet veilig.

• 8Uitgaanslevenn
    • 6Omgeving
    • 6Zorg voor natuur

Gereisd met vrienden in januari 2018

• 7Fien11-04-2019

Een week Marrakech te eentonig.

Week in Marrakech. Was te lang, na drie dagen in de stad heb je de stuks enz wel gezien en gaan opdringerige verkopers irriteren en werd ik moe van alle indrukken. Afdingen,begin met kwart van de vraagprijs. Twee excursies geboekt, Road of the kasba’s,en Atlasgebergte. Laatste ging niet door ivm te weinig animo. Kasba prachtig, 400 km rijden vonden we in verhouding wel ver voor anderhalf/2 uur uur kasba waarin ook de lunch en stuk lopen ernaar toe. Had graag meer van de natuur gezien.

• 7Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur
    • 7Omgeving
    • 7Zorg voor natuur

Gereisd met partner in maart 2019

• 9Hendrika06-04-2019

Rondreis koningssteden Marokko gedaan. Heel veel gezien en beleefd. Van drukke steden , dorpen, bergen etc. In vele medina's geweest van moslim en joodse wijken. Vriendelijke mensen, heerlijk gegeten. Vriendelijke gids enz. Het is wel elke dag vroeg opstaan maar zeer zeker van deze vakantie genoten!

• 9Uitgaanslevenn
    • 9Cultuur
    • 9Sfeer in stad
    • 8Zorg voor natuur

maart 2019

• 10Edith Kempkes29-03-2019

Grandioos. Ga er zeker vaker heen

Wat een geweldige stad. Vooral het oude gedeelte. Schitterende kleuren, heerlijke geuren en ontzettend vriendelijke bevolking die klaarstaan om je te helpen . En dan over het algemeen zonder er geld voor te vragen. Zoveel te zien op de pleinen en in de prachtige steegjes. Leuke restaurants, veel met panoramaterras, waar je heerlijke autenthieke gerechten kunt eten en d.m.v. een praatje veel over de stad en de inwoners te weten komt. Veel goed onderhouden parken waar het een lust is om rustig te verblijven. Echt een aanrader.

• 10Uitgaanslevenn
    • 9Omgeving