Guelmim

We hebben een aantal aanbieders voor Guelmim voor je op een rij gezet:

We hebben een aantal aanbieders voor Guelmim voor je op een rij gezet:

Reviews over Guelmim

Marokko zien, dit zeker doen!

Peter Groot,
    9-11-2018

Wij kwamen in Amtoudi aan en zagen hoog op een berg de 600 jaar oude agadir. De reden dat wij naar Amtoudi gingen was een geocache, verstopt in de 600 jaar oude agadir bovenop een berg. Onze overnachtingen waren in de auberge On dirait le sud waarvan de eigenaar Georges Roy ons stond op te wachten. De auberge ligt in de schaduw van de hoge rotswand en is dus altijd koel. In het dorp ontmoette wij een jongeman in het museumpje, die bereid was ons te gidsen naar de agadir op de berg en naar zeer oude afbeeldingen van dieren in omliggende rotsheuvels. Tijdens de wandeling naar de agadir, berg op, nam hij alle tijd om ons te vertellen over smaakvolle planten, fluitende keilstenen enz. om ons maar even op adem te laten komen. Eenmaal boven konden wij de geocache loggen, van de zeer oude agadir genieten en het uitzicht bewonderen. Wat een schitterende lokatie!

Gereisd met partner in februari 2016

Unieke ligging

Milly,
    4-11-2010

Het hotel ligt in een vallei omringt door bergen. Gezellig binnenplaatsje, correcte, eenvoudige kamertjes en een ruime eetzaal. Gezamelijke sanitaire voorzieningen, dwz voor de dames: 2 schietstoelen en 3 douches met alleen ijskoud water. Niet genoeg voor alle dames van de 2 reisgroepen de 2de nacht. Dit was niet zozeer aan de hoteleigenaar te wijden, maar aan onze afvallende reisorganisatie.

De omgeving is prachtig, hoewel niet meteen geschikt voor mensen met serieuze hoogtevrees. Echter, de klim naar de agadir (graanopslagplaats) met zonsondergang en de “vallei-canyons-klim-daal” wandeling(en) zijn zeker de moeite waard. Je hebt een prachtig uitzicht o.a. vanaf de agadir op de vallei(en) (en hotel).

De mooiste sterrenhemel ooit heb ik hier gezien. 's Nachts kan het flink koud zijn (uiteraard geen verwarming). Heerlijke tajines gegeten en geluisterd en gekeken, naar de eigenaar, het personeel en onze chauffeurs die wat Berberse muziek maakte en een dansje waagden.

Gereisd met vrienden in december 2005
Guelmim scoort een 9 uit 10, op basis van 1 reviews