Aït Ben Haddou

Reviews over Aït Ben Haddou

Heel mooi

Indi van Bijnen
    8-10-2017

Ait ben haddou is heel mooi. Het is echt iets heel bijzonders wat je nergens anders zult vinden. Ik vond het wel jammer dat als je er een paar foto's van hebt gezien, het niet echt een verrassing meer is. En na een uurtje of 2 heb je ook echt alles gezien. Maar voor 1 overnachting of een dag tripje zeker de moeite waard.

Gereisd Met partner in september 2017

Fantastische authentieke kasbah

Wiljan
    27-10-2013

Er wonen nog maar 7 gezinnen in deze kasbah die in veel films decor heeft gestaan (o.a. James Bond Living Daylights ). Het is leuk om door de kasbah te wandelen en je waant je 3-400 jaar terug in de tijd. Het ligt op ruim 3 uur rijden van Marrakech maar is absoluut de moeite waard.

Gereisd Met vrienden in Sat Oct 19 2013 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Bijzondere plek langs de mooiste route van Marokko

Sandra
    27-8-2012

Bijzondere en oorspronkelijke omgeving aan de randen van de woestijn met vele versterkte kasba’s (ommuurde vestingen). AitBenHaddou is daarvan de meest indrukwekkende. De zand- en steenkleurige torens en huizen van dit dorp verdwijnen bijna in hun omgeving. Het leven is hier nooit gemoderniseerd, vandaar dat veel historische films hier zijn opgenomen.

Gereisd Met oudere kinderen in januari 2012

Echt oud

R.v.S.
    19-6-2011

Ait Ben Haddou is een indrukwekkende Ksar de oudste van Zuid-Marokko. De Ksar is meerdermaals gebruikt als decor voor filmprodukties via een brug is de Ksar bereikbaar men kan via kleine steegjes helemaal naar de top klimmen en wordt dan beloond met een fantastisch 180 graden uitzicht. Onderweg kom je vele verkooppunten van kunst en mineralen en fossielen tegen. Het bezoeken was een hoogtepunt van de rondreis

Gereisd Met vrienden in mei 2011

omgeving erg leuk om te wandelen

chantalpluim
    16-3-2011

Ait Benhaddou: aan de weg zijn wat hotels en Ait Benhaddou zelf is de burgt in de rivier, dit is leuk om te bezoeken voor een uurtje, veel langer is niet veel aan, er is hier verder niets te doen. Aan de rand van dit dorpje ligt hotel Defat Kasbah, officieel in dorpje Tamdakt. Hierachter ligt (in de zomer drooggevallen) rivier met veel groen en hele hoge rode rotswanden. Hier kun je uren wandelen, wij 2 volwassenen en 2 kinderen van 10 en 15 jr hebben ons hier goed vermaakt. Wij sliepen op het terras van het hotel, dit is in de zomer best fris doordat het in de bergen ligt. De kamers zijn veel duurder dan in de reisgidsen staat. De maaltijd raden we af, dit is een tajine maar erg prijzig. Het hotel heeft vriendelijk personeel die 's avonds muziek voor je maken, ook kun je op het asfalt bij het hotel met je tent kamperen. Door deze prachtige omgeving komen wij hier vast nog wel eens terug! Vanaf Ait B. is het makkelijk om een lift nr Ouazazate te regelen.

Gereisd Met oudere kinderen in augustus 2010
Aït Ben Haddou scoort een 7,7 uit 10, op basis van 16 reviews