Marsascala

Vakantie in Marsascala

• Met wie en wanneer reis je?

Als we dat weten, kunnen we je overal de juiste prijsinformatie laten zien.

2 volwassenen
    Volwassenen

12+

Kinderen

2 tot 12 jaar

Baby's

Jonger dan 2

Leeftijd bij thuiskomst. Min. 1 persoon ouder dan 18.

vakanties Marsascala

Reviews over Marsascala

• 7jean-nadine01-10-2012

Niet veel te beleven

Gezellig haventje met cafés restaurants en enkele bars

• 6Cultuur
    • 6Omgeving
    • 6Sfeer in stad

Gereisd met partner in september 2012

• 9Jowita14-06-2012

Miasteczko z innego świata

Dlaczego Malta? Przypadek, marzenie czy po prostu tanie bilety lotnicze? Wszystko w jednym, a wybór okazał się jak najbardziej trafny. Po wylądowaniu odurzył nas niemalże tropikalny klimat i temperatury wyższe niż spodziewane, jednak bardzo szybko się zaaklimatyzowaliśmy. Wynajęte przez nas mieszkanie znajdowało się w Marsascali, o której początkowo nie wiedzieliśmy zbyt wiele. Nie okazało się to jednak żadnym problemem, gdyż wszyscy mieszkańcy biegle mówili po angielsku i bardzo chętnie udzielali nam pomocy. Okolica była przepiękna, pobliski port pełen był kolorowych łódeczek zwanych luzzu, znad których podziwiać można było zachód słońca, również z okolicznych restauracji otaczających port. Wieczorami panująca tam atmosfera była wręcz magiczna. Marsascala miała wszystko to czego potrzeba by się odpocząć i poczuć się po prostu szczęśliwym. Klimat tego miasteczka pozwala zapomnieć o reszcie świata i po prostu oddać się chwili.

• 10Cultuur
    • 10Omgeving
    • 10Sfeer in stad
    • 9Stranden

Gereisd met partner in juli 2011

• 10Mr. Carabott23-04-2012

beautiful place

had an amazing time, there was a lovely beach great place to go and eat will be going again

• 10Cultuur
    • 10Omgeving
    • 10Sfeer in stad
    • 10Stranden

Gereisd met partner in april 2012

• 8Theo13-04-2012

Toeritenstad in opkomst

Marsascala was vroeger een klein dorp, maar de laatste 15 jaar heeft het toerisme het dorp doen veranderen. Het is overigens een mooi en breed opgezet vakantieoord, zonder massatoeristhotels en vooral gericht op mendsen die een vakantiewoning/appartement willen huren. Het heeft daardoor een andere sfeer dan de toeristensteden in het noorden van Malta. Voorts is Marsascala gelegen aan een prachtige baai, met hier en daar wat kleine stranden waar je kunt zemmen (St. Thomas Bay, lag vroeger buiten het dorp, nu is het bijna geheel door huizen en een promenade omgeven). Het strand is overigens maar 30 meter lang en 200 meter breed). Je kunt langs de kust mooie wandelingen maken naar Marsaxlokk en Birzebugia.

• 5Cultuur
    • 8Sfeer in stad

Alleen gereisd in januari 2012

• 8goossen18-07-2007

Weinig strand, maar 'n prachtig vissersdorpje. Leuke vriendelijke mensen, erg behulpzaam en gezellig! Echt relaxte vakantie gehad! Prijs/kwaliteit huur van o.a. motor / auto goed.

• 8Cultuur

Gereisd in juli 2007

• 9mich vanstreels11-01-2007

ik ga sinds 1981 naar Malta en logeer steeds in Marsascale , eerst in Jerma Palace Hotel , sedert 1997 bij Maltese vrienden .Maltezen zijn zeer vriendelijk en gastvrij wanneer je hen met respect behandeld en je kan steeds op hen rekenen. Malta is een schitterende bestemming voor wie van cultuur en lekker eten houdt . een absolute aanrader !

• 9Cultuur
    • 2Stranden

Gereisd in januari 2007

• 8Ted22-09-2006

We gaan al een aantal jaren in het voorjaar 4 tot 6 weken naar M'cala en huren een prachtig appartement bij particulieren. Vriendelijke mensen, weinig toeristen, prima restaurants (wel reserveren voor de zaterdagavond!), gezellige boulevard/terrasjes met voornamelijk lokale bevolking die allemaal Engels spreken. Verder een prima busverbinding.

• 7Cultuur
    • 9Omgeving
    • 5Stranden

Gereisd met partner in april 2006

• 7Marlies Groenewold17-08-2006

Marsascala is een vrij rustige plaats. Gemoedelijk, zeg maar. Mensen laten je doen wat je wilt. Langs de boulevard is het elke avond druk en erg gezellig. Voor kinderen volop speelmogelijkheden. Geen zandstrand, wel rotsstrand, veel zon en geen kwallen (!!!). Maltezen kun je alles vragen, ze helpen je overal mee. Aarzel dus niet om ze aan te schieten. Op een handjevol Engelsen na, heb je in Marsascala ook weinig toeristen, persoonlijk vond ik dat erg fijn. Apartementen vanaf 6 pond per dag (voor een week is dat omgerekend ong 100 euro). Geen grote supermarkt, wel een paar kleine die eigenlijk alles wel hebben. Veel terasjes en aan de boulevard zitten met een afhaalpizza (goede kwaliteit!) met je voeten in het water van de middelandse zee, geeft je een ultiem vakantiegevoel! Goede verblijfplaats, minder goede plaats om alleen maar een dag te bezoeken. Vooral de keuze van rust en zelf de drukte kunnen opzoeken wanneer behoefte, maakt dit een ideale bestemming! (heb er 6 weken gezeten)

• 6Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur
    • 8Stranden

Gereisd met partner in augustus 2006

• 8jaap19-01-2004

wij zijn er nu drie maal geweest 2 maal in een klein hoteletje ramla loge en een maal in etvan wij zijn er altijd hoffelijk en naar volle tevredenheid behandeld maar wij behandelen mensen dan ook zo als wij zelf behandeld willen worden het is een vreselijke mooie plaats om te duiken wij hadden al in nederland onze certificaten gehaald maar het is daar ook vertrouwd. aanrader is dive med op zonger point, zijn dochter kan ook een duik vacantie reglen incl.hotel [vraag wel naar etvan ivm.airco] en div. duiken naar heel veel wraken en andere bezienswaardigheden.

• 6Uitgaanslevenn
    • 8Cultuur