Bed and Breakfast Fofo

Tonen op kaart

7 reviews over Bed and Breakfast Fofo

• 9Janneke22-02-2011

heerlijk tijdelijk thuis in Bamako

Heerlijk, een eigen plek voor 2 maanden in Bamako, perfect verzorgd en gezellig. Handig draadloos internet, wasmachine, prima maaltijden. Leuke tijd gehad met andere gasten, voor korter of langer verblijf, die er kwamen voor stage, werkbezoek, vakantie, expedities, journalisten, etc. Maar terugtrekken in m'n eigen kamer om rustig te werken kon ook. Simone heeft jarenlange ervaring in Mali en Afrika, en geeft lokale adviezen waar nodig/gewenst, het personeel is ook zeer sympathiek en hulpvaardig, en Zenebu een geweldige kok! Zelfs een feestje organiseren in de tuin voor m'n lokale bruiloft was geen probleem. Zeker aan te raden dus!

Alleen gereisd in december 2010

• 10fabiola bliersbach03-01-2011

Heerlijk plekje

Fofo Afrique is een oase (tuin en zwembad) in het gezellige drukke Hypodrome. Voor mij een uitkomst na mijn intensieve projectreis op het platteland, ik dook het zwembad in en heb heerlijk gegeten en geslapen en genoot van de ruime kamer en alle voorzieningen.Simone zorgt voor een relaxte afrikaans/nederlandse sfeer, weet alles en organiseert ook diverse festival-reizen. Ik heb er een hardstikke leuk feest kunnen geven met een band en alle mensen met wie ik in Bamako samenwerk hebben genoten van het buffet. Klein en gezellig, huiselijk met genoeg ruimte voor privacy.Kom zeker terug!

Alleen gereisd in december 2010

• 8Anita16-08-2010

relaxte startplek om Bamako te verkennen

We logeerden enkele dagen bij Simone. De familie kamer is prima (airco en grote muskietennetten, warm water in de badkamer, handdoeken!), zou je er langer verblijven dan zou een kast handig zijn. Je kunt er zelfs de was laten doen en er is internet, een dvd speler e.d.. Maar het leukste zijn de diverse gasten; niet de standaard toeristen, ieder met zijn eigen verhaal. Samen gezellig eten en kletsen op de veranda vonden wij heel gezellig. Helaas de muggen ook, houd er rekening mee dat er een soort is die ook overdag steekt dus don't forget de DEET. Als we weer naar Bamako komen logeren we zeker weer hier!

Gereisd met oudere kinderen in juli 2010

• 8Leo Stiens16-08-2010

Heerlijk vertoeven hier.

Aardige mensen. gezellige zitjes Lekker eten . Prima zwembad. En de kamers zijn goed met goeie douche en wc.

Gereisd met partner in juli 2010

• 9Marianne02-04-2010

Heerlijke Relaxplek in een stoffige stad

Ik ben nu twee keer in Fofo-Afrique geweest en keer er zeker weer naar terug. Het zwembad is nu gevuld, de tuin is groen en de mensen zijn vriendelijk. Simone is een fijne gastvrouw die zorgt voor een prima ontbijt, schone bedden en prima basic kamers. Fofo Afrique ligt in de wijk Hippodrome. Een prima uitvals basis! Simone kent het land door en door, ze kan van alles voor je regelen of je informeren over (reizen in) het land. Behalve haar B&B valt ook haar reisorganisatie onder Fofo Afrique! Ze kent goede gidsen, accomodaties voor je rondreid door mali of West Afrika. Wij hebben met haar adviezen een perfecte reis gehad naar Segou en de Dogon.

Gereisd met oudere kinderen in februari 2010

• 9Swannet de Groot12-09-2008

Ontspannen sfeer in een drukke stad.

Een heerlijke rustige plek om te zijn. De wijk Hippodrome is Top. Er zijn veel uitgaansmogelijkheden en restaurantjes op loopafstand. Op verzoek wordt er gekookt, je kunt ook pizza's bestellen van een restaurant dichtbij. Wij vonden het leuk dat wanneer je wilt er vaak wel ruimte is voor een praatje, maar dat je privacy ook gerespecteerd wordt. We hadden een een voudige, maar mooie kamer met douche en toilet en airco, kosten 38 Euro. Dat is niet duur in Bamako. Het zwembad was helaas nog leeg, maar na de regentijd (oktober) wordt dat gevuld.

Gereisd met vrienden in september 2008

0 tips over Bed and Breakfast Fofo