Bed and Breakfast Ambassagou

Tonen op kaart

9 reviews over Bed and Breakfast Ambassagou

• 10Aafke van Veen06-08-2010

uitstekend budget B & B en reisburootje

Drie keer was ik hier in dit uitstekende budget B & B. Ook midden in de nacht kunnen ze voor je transfer zorgen, en ook verder krijg je alle soorten tips en hulp om je weg te vinden. Vlakbij is er een leuk zwembad aan de Niger. Ik ging regelmatig naar de leuke buurtmarkt, waar ik van die heerlijke geurnootjes vond (Malinese wierook) en de authentieke kalebasnappen en lepels. Van Afrikaanse stoffen met populaire Malinese zangeressen erop liet ik bij de buurtkleermaker een African dress maken. Ik werd getipt dat er een cultureel festival was met veel Malinese muziek en dansen, super! ’ s Avonds op de gezellige binnenplaats zitten met een drankje en op verzoek een lekkere warme maaltijd. En heel belangrijk, het is er vertrouwd, veilig en schoon.
      Volgend jaar ga ik er wellicht weer heen, en dan organiseren ze voor mij een workshop bogolan schilderen (zie foto) in Dogonland.

Alleen gereisd in januari 2008

• 8patricia17-01-2009

een oase van rust in het drukke bamako

Een sfeervol B&B in Bamako, op loopafstand van de Niger. Op verzoek kookt Gina een heerlijke maaltijd, kortom een perfecte plaats om na een lange reis door Mali nog een paar dagen in Bamako door te brengen.

Alleen gereisd in januari 2009

• 8A Sneekes28-10-2008

Fijne plek

Eigenaresse Gina en haar man Adama ontvangen je met open armen. Schoon, gezellig en rustig. Op de binnenplaats onder de boom kun je even bijkomen en kletsen met medereizigers (er zijn drie kamers, dus prettig kleinschalig) Als je wilt kookt Gina een lekkere maaltijd voor je!

Gereisd met partner in oktober 2008

• 8A Sneekes28-10-2008

Fijne, gezellige plek

Een fijn verblijf, prettige, zeer schone kamers en badkamer. De binnenplaats met grote boom is een prettige plek om te ontbijten of bij te kletsen met eigenaren Gina, Adama of medereizigers. Misschien is het terras op het dak nu ook al klaar! Niet toeristisch en midden in een gewone woonwijk van Bamako. Dichtbij het vliegveld en met een busje ben je ook vlot in het centrum.

Alleen gereisd in januari 2008

• 8herre/dick12-05-2008

In Mali 2x gelogeerd in B&B Ambassagou. Het is gunstige gelegen t.o.v. vliegveld en centrum. Het kleine hotel heeft 3 ruime, schone kamers. De ommuurde binnenplaats biedt rust na een dag wandelen in het druk en hete stadshart. Je hebt er de gelegenheid om lekker rustig te lezen in de schaduw of om te genieten van de ochtendzon onder het genot van een biertje. Maar Ambassagou biedt niet alleen goede overnachtingen in een rustige sfeer. Omdat goede restaurants schaars zijn in Bamako is de oplossing simpel; vraag Gina om eten. Ze maakt tegen een meer dan redelijke prijs de lekkerste gerechten. Gina weet veel over Mali. Op verzoek bracht ze ons bijvoorbeeld in contact met een goede, engels sprekende, gids voor een meerdaags verblijf in de Pays Dogon. Je kunt dit ook prima zelf ter plekke regelen maar bent zodoende niet verzekerd van een kwalitatief aantrekkelijk bod. Al met al is Ambassagou op meerdere fronten een aanrader.

Gereisd met vrienden in januari 2008

• 9Gleidelmeijer07-05-2008

Sfeervolle, zeer schone, kleinschalige Bed & Breakfast in een levendige wijk in een rustige straat. Marktjes, winkeltjes, bars,restaurants en de rivier de Niger(!) in zeer nabije omgeving. Maaltijden worden op verzoek gemaakt en zijn heel smakelijk, ook voor de vegetarische keuken. Ambassagou is van een Nederlandse vrouw en Malinese man. Zij kunnen u ook bijstaan in het maken van een reis.

Gereisd met vrienden in mei 2008

0 tips over Bed and Breakfast Ambassagou