Reviews over accommodaties in Mali

heerlijk tijdelijk thuis in Bamako

Janneke,
    22-2-2011

Heerlijk, een eigen plek voor 2 maanden in Bamako, perfect verzorgd en gezellig. Handig draadloos internet, wasmachine, prima maaltijden. Leuke tijd gehad met andere gasten, voor korter of langer verblijf, die er kwamen voor stage, werkbezoek, vakantie, expedities, journalisten, etc. Maar terugtrekken in m'n eigen kamer om rustig te werken kon ook.

Simone heeft jarenlange ervaring in Mali en Afrika, en geeft lokale adviezen waar nodig/gewenst, het personeel is ook zeer sympathiek en hulpvaardig, en Zenebu een geweldige kok!

Zelfs een feestje organiseren in de tuin voor m'n lokale bruiloft was geen probleem.

Zeker aan te raden dus!

Heerlijk plekje

fabiola bliersbach,
    3-1-2011

Fofo Afrique is een oase (tuin en zwembad) in het gezellige drukke Hypodrome.

Voor mij een uitkomst na mijn intensieve projectreis op het platteland, ik dook het zwembad in en heb heerlijk gegeten en geslapen en genoot van de ruime kamer en alle voorzieningen.Simone zorgt voor een relaxte afrikaans/nederlandse sfeer, weet alles en organiseert ook diverse festival-reizen. Ik heb er een hardstikke leuk feest kunnen geven met een band en alle mensen met wie ik in Bamako samenwerk hebben genoten van het buffet. Klein en gezellig, huiselijk met genoeg ruimte voor privacy.Kom zeker terug!

relaxte startplek om Bamako te verkennen

Anita,
    16-8-2010

We logeerden enkele dagen bij Simone. De familie kamer is prima (airco en grote muskietennetten, warm water in de badkamer, handdoeken!), zou je er langer verblijven dan zou een kast handig zijn. Je kunt er zelfs de was laten doen en er is internet, een dvd speler e.d.. Maar het leukste zijn de diverse gasten; niet de standaard toeristen, ieder met zijn eigen verhaal. Samen gezellig eten en kletsen op de veranda vonden wij heel gezellig. Helaas de muggen ook, houd er rekening mee dat er een soort is die ook overdag steekt dus don't forget de DEET. Als we weer naar Bamako komen logeren we zeker weer hier!

Heerlijk vertoeven hier.

Leo Stiens,
    16-8-2010

Aardige mensen. gezellige zitjes

Lekker eten .

Prima zwembad. En de kamers zijn goed met goeie douche en wc.

uitstekend budget B & B en reisburootje

Aafke van Veen,
    6-8-2010

Drie keer was ik hier in dit uitstekende budget B & B.

Ook midden in de nacht kunnen ze voor je transfer zorgen, en ook verder krijg je alle soorten tips en hulp om je weg te vinden. Vlakbij is er een leuk zwembad aan de Niger. Ik ging regelmatig naar de leuke buurtmarkt, waar ik van die heerlijke geurnootjes vond (Malinese wierook) en de authentieke kalebasnappen en lepels. Van Afrikaanse stoffen met populaire Malinese zangeressen erop liet ik bij de buurtkleermaker een African dress maken. Ik werd getipt dat er een cultureel festival was met veel Malinese muziek en dansen, super!

’ s Avonds op de gezellige binnenplaats zitten met een drankje en op verzoek een lekkere warme maaltijd. En heel belangrijk, het is er vertrouwd, veilig en schoon.

Volgend jaar ga ik er wellicht weer heen, en dan organiseren ze voor mij een workshop bogolan schilderen (zie foto) in Dogonland.