Penang - Georgetown

We hebben een aantal aanbieders voor Penang - Georgetown voor je op een rij gezet:

vakanties Penang - Georgetown

Reviews over Penang - Georgetown

Leuke plaats voor een dagen

Elly
    19-9-2014

Wij verbleven 4 dagen in Georgetown. De stad is centraal gelegen en leuk om in dagen te bekijken. Daarnaast is het centraal geleven voor het maken van uitstapjes in de directe omgeving zoals Taman Negara N.P. Penang, Penang Hill, de marina,china town en Little India. Je komt hier meer voor de natuur, andere culturen als voor shoppen.

Er rijd vanaf het busstation een gratis free Cat pendelbus door de stad langs de bezienswaardigheden met als eindpunt de haven. Vanaf het busstation kun je voor een paar euro met bus naar Taman Negara of bus 204 Penang Hill en de kustplaats Batu Ferringhi bekend om zijn avondmarkt. Wij hebben ons prima vermaakt

Gereisd Met partner in juli 2014

Oude sfeervolle binnenstad.

Roos
    24-2-2013

17-01 t/m 21-01-2013. Met de bus v.a. Hotel Paradise Sandy Beach gemakkelijk naar Georgetown te reizen. Het oude Fort Cornwallis met buskruithuisje is zeer zeker de moeite waard. Er staat een klokketoren ter ere van Kon. Victoria op een drukke rotonde met daarnaast een moderne staalconstructie. Er zijn prachtige hindu- en chin. tempels en kerken, alle van binnen te bezichtigen. De moskeeën zijn niet van binnen te bezichtigen. We hebben een prachtig chin. huis uit begin 19e eeuw bezocht, geheel als museum ingericht. Naar Penang Hill met het tandradtreintje. Zeer steil omhoog. Een prachtig uitzicht over de omgeving. De ferryhaven, Jetty, ook leuk om te bezoeken.

Gereisd Met partner in januari 2013

leuke stad

brian
    3-2-2013

leuke stad met veel bezienswaardigheden.het beste kun je een brommertje huren, en het hele eiland rondrijden, er is genoeg te zien.achter het bayview hotel is een straatje met terrasjes, barretjes en clubs.het historische gedeelte van de stad is prima lopend te verkennen

Gereisd Met partner in januari 2013

Drukke stad met mooie gebouwtjes

Hanneke
    3-9-2012

Georgetown heeft leuke straatjes met mooie, oude gebouwtjes. Maar het is ook een hele drukke stad. Het is bijv. levensgevaarlijk om er zelf te rijden (met auto of scooter) en de weg de stad uit te vinden door alle eenrichtingswegen. Georgetown biedt veel voor toeristen, zoals accomodaties (veelal basic) en restaurantjes en vormt daarmee een prima plaats om te verbliven. Een bezoek aan Penang is echter pas volledig als je Georgetown uit bent geweest.

Gereisd Met partner in Wed Aug 01 2012 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

genoeg te zien in Penang - georgetown

Chris
    7-3-2012

Wij zijn hier 3 dagen verbleven tijdens onze rondreis. Er is veel te zien in Georgetown en omgeving. Ga zeker eens naar Penang hill. op eigen gelegenheid kost het niet veel met het treintje naar boven. Verder wonen hier geloof ik de meeste Chinezen van maleisië. Wat je ook overal op het eiland terugziet in zowel mooie tempels alsook de sfeer die er hangt. Vonden wij heel prettig. Toch net weer een tikkie anders dan het vaste land. Stranden zijn hier niet veel soeps, kun je beter voor naar Langkawi gaan met de ferry.

Gereisd Met vrienden in augustus 2009
Penang - Georgetown scoort een 8,7 uit 10, op basis van 32 reviews