Hotel Grand Plaza Parkroyal Penang

Hotel aan zee, KinderhotelWeer vandaag32°26°
Hotel Grand Plaza Parkroyal Penang
8,7

We hebben een aantal aanbieders voor Grand Plaza Parkroyal Penang voor je op een rij gezet:

32 reviews over Hotel Grand Plaza Parkroyal Penang in het Nederlands

Park Royal Resort werd op internet genoemd in een review over Penang, waar wij een aantal dagen zouden verblijven tijdens onze trip in Maleisië. Na vijf dagen Kuala Lumpur waren we wel toe aan wat ontspanning! De hectiek en hitte van een grote mooie stad en de indrukken die je er op doet zorgen ervoor dat je snakt naar een luxe resort aan het strand met een heerlijk zwembad en een drankje.

Dit is mogelijk bij Park Royal Beach Resort in Batu Ferringhi. Je kan er voor een klein bedrag een dagpas kopen waarbij een deel van de waarde in te wisselen is bij de strandbar. Voor een kleine meerprijs heb je een basic hotelkamer om jezelf op te frissen en uit te rusten. Een heerlijke cocktail, een biertje of een vers geperst sapje wordt door de vriendelijke barkeepers naar je strandstoel gebracht!

Ook een badlaken leen je bij de strandbar.

Het hotel was destijds volgeboekt maar daar merkte je niets van. De prachtige tuin met tropische bloemen ligt er verzorgd bij. Het zwembad is schoon en omgeven door palmbomen. Toen wij er waren was het bewolkt, vandaar dat de meeste gasten misschien juist die dag op pad waren. Voor ons perfect om even bij te komen van de indrukken die we hadden opgedaan in Kuala Lumpur.

De zonsondergang is werkelijk prachtig op het strand, veel mensen bleven daarom langer zitten om van het uitzicht te genieten. Het hotel biedt de dag gasten de mogelijkheid om even te douchen. Luxe ruimte waar handdoeken, shampoo etc. voor je klaar staat.

Op korte afstand van het hotel is een bushalte waar de bus naar Georgetown stopt. Ook winkeltjes en een avondmarkt met kraampjes zijn leuk om 's langs te lopen. In de foodcourt kan je voor een relatief laag bedrag zoveel eten als je lekker vindt!

Als wij weer een keer naar Penang, Maleisië gaan, dan zal een bezoek aan dit resort zeker niet ontbreken!

Prachtig luxe hotel

annemarie2u
21-5-2013

Hotel is een prachtig luxe hotel. Enorm groot met veel faciliteiten en kamers. Ontbijt is echt super fantastisch. Alles wat je wilt hebben ze wel. Tuinen met zwembaden en palmbomen aan de zee zijn prachtig om te zien, ook twee leuke glijbanen voor de kids. Prijzen voor eten en drinken in hotel zijn westers dus dat scheelt wel even veel met buiten de deur waar genoeg aanbod is voor lekker eten en drinken. Kamers zijn prima en 2 persoonsbed wat we hadden was het grootste wat ik ooit heb gezien. Perfect hotel!

Leuke plek om een paar dagen te relaxen!

Marijke
28-8-2011

Het park Royal hotel is een redelijk goed hotel, met een mooie tuin en ligbedden.

Het ontbijt is van goede kwaliteit. En in de avond kan je heerlijk eten aan het strand, bij "uncle zach" je krijgt er gelijk de mooiste zon's ondergang te zien!

Het personeel is super vriendelijk!

Alleen de kamers zouden wat beter schoon gemaakt kunnen worden. Bijv. Als je spullen op de wastafel heb staan worden die niet opgetild en weggehaald om schoon te maken! En wij zaten er 10 dagen! En veel last van mieren ook in het bed!! Heel vervelend.

Voor de rest was het super!

En van de moskee, je hoort het wel maar het is niet vervelend! En het hoort bij het land, de cultuur!!

Prima hotel

Wijnand
29-3-2011

Kwalitatief zeer goed hotel. Alle faciliteiten als aangegeven op websites zijn aanwezig, personeel is zeer vriendelijk! Vooral het ontbijt is van zeer goede kwaliteit!

Batu Ferringhi is een plaats waar de zee niet aantrekkelijk is om in te zwemmen (door kwallen). Zwembad van het hotel en de tuin zijn heerlijk. Met de bus (101 en 102) kun je voor 2 RM pp bijvoorbeeld naar Georgetown of National Park. Voor het eten buiten het hotel is het hawker center Long Beach een echte aanrader (5 min lopen vanaf het hotel).

Super hotel!

Anita Scholten
22-7-2010

Hebben hier onze vakantie afgesloten en het was een super luxe heerlijk strandhotel. Hele fijne kamers, mooie tuin en heerlijk zwembad. Verder genoeg mogelijkheden voor sport, spa en wat winkeltjes. We hadden inclusief ontbijt en dit was zeer uitgebreid, echt heerlijk!!! Let wel op dat het verder heeeeel duur is in het hotel, zowel het eten als het drinken. Op het strand 100 meter naar links en je betaald heeel veel minde voor een drankje of het eten. Voor het eten moet je naar de eetstalletjes gaan en dan vooral kiezen voor de sateh, lekkerder dan daar hebben we het nog nooit geproeft!

We hebben bij het hotel zelf geboekt via internet en zodoende een veel lagere prijs gekregen dan wanneer we het in een pakket boekten.

Mooie en luxe kamers met uitzicht op de tuin of het water. Als je geen kinderen om je heen wilt hebben is dit hotel absoluut geen aanrader!! Het wemelt hier van de gezinnen met kinderen! Qua publiek tref je hier veel mensen uit Australie, India en diverse Arabische landen, weinig Europeanen. Ontbijt is ok, maar de zo geroemde vriendelijkheid van het personeel is hier totaal niet merkbaar, behalve bij de housekeeping. Let bij het inchecken op; ze noteren je creditcardnummer inclusief de laatste 3 cijfers (waardoor mensen met slechte bedoelingen met jouw creditcard op internet kunnen shoppen!!). Voor mensen die 's avonds iets willen gaan doen; hier is weinig te beleven in het dorpje, dan moet je al snel naar George Town wat ongeveer 45 minuten met de bus is. Absolute aanrader om in het dorp te eten is 'Long Beach' een verzameling van allerlei Aziatische keukens op een paar minuten van het hotel.

Kortom; een mooi hotel, jammer van de locatie!!

redelijk hotel, niet gauw weer

Harrie
13-1-2010

Het Penang Parkroyal Resort in Batu Ferringhi is een groot hotelcomplex zoals er vele staan aan dit stukje Penang. Het is gelegen aan een drukke verkeersweg waar iedere avond een grote avondmarkt gehouden wordt. De kamers zijn redelijk ruim. Na het inchecken merkten we dat er van alle soorten kamers vele uitvoeringen waren. Wij hadden een "superior hillview" geboekt, wat een van de goedkoopste kamersoorten bleek te zijn. Op de verdieping onder ons waren dezelfde kamers, maar deze hadden een balcon, die van ons niet. Na enig onderhandelen en aandringen konden we de volgende dag veruizen naar een kamer met balcon.

Het eten is er van een goede kwaliteit. Het restaurant is ontzettend druk. Als je rustig wil eten moet je 's-morgens vóór 09:00 uur gaan en 's-avonds na 21:00 uur.

De gasten zijn van uiteenlopende nationaliteiten, naast westerse (vooral Australische) gasten zijn er ook veel Saudi-Arabische gasten met vrouwen in burka.

In zee zwemmen is haast onmogelijk (jetski's)

Tophotel

Daniel
25-10-2009

Hotel was prachtig, kregen gratis upgrade omdat onze kamer nog niet klaar was bij aankomst terwijl we gewoon te vroeg waren. Hadden nu suite met uitzicht op zee en groot dakterras. Zwembad erg mooi, zee is wat minder op Penang. Buiten hotel direct de avondmarkt en vele restaurantjes. Het is het meest toeristische deel van Maleisie en daardoor zijn de mensen er ook wat opdringeriger en minder vriendelijk dan in de rest van Maleisie. Het is dat we een prachtig hotel hadden maar eigenlijk kan je Penang wel overslaan.

Service van het personeel is prima en staan voor je klaar. Het ontbijt was niet erg uitgebreid en er zijn geen parasols, dat mag je wel verwachten van een 4 sterren hotel. Prijs van het eten en drinken is belachelijk duur, minimaal 4x soms wel 9x zoveel als buiten het hotel. Kamers zijn ruim, maar een Deluxe kamer is aan te raden, anders heb je geen balkon en zeezicht.

Gelukkig voor ons waren wij niet in het hoogseizoen (Juli-Aug). Er werd gezegd dat het dan stampvol zit, Turkije toestanden.

Batu Ferringi is saai, de pasar heb je na 2 dagen wel gezien en bijna alle restaurants zijn matig. Wel mooie entourage, maar erg op toeristen afgestemd, diepvries en oplosvoer. De hawkers vinden wij een aanrader. The Eclectic is een uitzondering, TOP!

Taxi's staan overal alleen je moet telkens een prijs afspreken wat erg irritant is. Minimaal 2x zoveel als de meter aangeeft.

Kortom, onze ervaring begin september, net voor de moessoen was goed! De prijs is erg afhankelijk waar je het boekt.

Topper

Ellie
10-3-2009

Zeer goed hotel. Mooi ingericht, zeer goed onderhouden. Ontbijt ziet er hartstikke goed uit, volop keus. Vriendelijk personeel en goede ligging. Je loopt het hotel uit en je loopt al op de pasar malam van Batu Ferringhi, met haar vele kraampjes en restaurantjes, winkeltjes en de hawkerstalls. Echt een aanrader en zeker voor herhaling vatbaar.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Grand Plaza Parkroyal Penang in Penang - Batu Ferringhi, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Grand Plaza Parkroyal Penang zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.