Hotel Blue Coral Resort

7,5

8 reviews over Hotel Blue Coral Resort in het Nederlands

2008

prachtiggelegen accomodatie, echter ietwat tegenvallend wat betreft de geleverde sevice en de aandacht voor de gasten. het eten is ook licht tegenvallend

2006

Romantisch 'onbewoond' eiland ten Oosten van het vaste land van Maleisie. Pareltje in de prachtige helder blauwe oceaan. De reis er naar toe is al een belevenis opzich. Meer dan een 'jungle'-tocht en snorkelen/duiken is er niet mogelijk...

Wij zijn hier in juni 2006 10 nachten geweest en hadden op

Maurice & Janine van Vianen
9-6-2006

Wij zijn hier in juni 2006 10 nachten geweest en hadden een Deluxe Seavieuw. Een houten bungalow zowat op het mooie hagelwitte strand. Zodra je de zee in stapt kun je snorkelen en er zwemmen meteen veel visjes om je heen. Wanneer je bij de rotsen komt en het koraal begint dan weet je helemaal niet wat je ziet. Zoveel verschillende vissen in alle kleuren, soorten en maten. Ook schildpadden en haaien van hele kleine tot twee en een halve meter (vegetarisch). Goed het eten is wat minder, bijna iedere dag hetzelfde, maar dat mag de pret zeker niet drukken. Want met het a la carte menu kun je dan wel iets anders bestellen.

Het personeel is zo lief en vriendelijk, en doen alles om het verblijf zo perfect mogelijk te laten verlopen.

Wij vinden het echt een aanrader voor een ieder die op zoek is naar een relaxte vakantie zonder drukte van honderden andere vakantiegangers.

2005

Het is een leuk resort waar de bediening heel aardig, het eten simpel en je huisje lief en eenvoudig is. Maar hé, je komt niet om op je veranda te zitten!! Je komt hier om met je voeten over hagelwit strand te lopen, schelpjes en koralen te zoeken om 's avonds een mobieltje te maken voor op je veranda, te zwemmen in een heldere blauwe zee met allemaal gekleurde visjes om je heen, te snorkelen in het mooiste openwater aquarium om hun 'huisschildpad'te ontmoeten, en je tijdens het duiken mee te laten nemen naar de mooiste duikspots van dit gebied door Renolds en Mikky. En dat het eten minder is? Ach, thuis eet je toch ook wel eens een weekje patat, tonijnsandwich en nasi? Wat ze maken is prima, alleen niet zo veel keuze. Maar dit is een plek waar je niet voor het eten komt, dit is een paradijsje, waar je alle stress uit Nederland van je af kunt laten glijden. Doen!!

2004

wij zijn in mei 2003 op dit prachtige eiland geweest

susanne en alex
28-12-2004

wij zijn in mei 2003 op dit prachtige eiland geweest. Het was onze huwelijksreis!!! We hadden een superior kamer, maar deze lag veel mooier dan de "de luxe" kamers. Namelijk aan het witte zandstrand met uitzicht op de blauwe zee. Echt heel romantisch!

De mensen waren erg vriendelijk en wilden zelfs met ons op de foto. Er waren ook nederlanders en verder alleen maleisiers.Ook kon je geweldig duiken en snorkelen vanaf het strand. De duikschool was prima en helemaal niet duur.

Ook hebben we een jungletocht gemaakt wat geregeld werd door het resort. We gingen met 2 mensen die erg veel van het eiland wisten de jungle in en hebben een mooie, maar vermoeiende tocht gemaakt. Het enige nadeel was de boottocht om bij het resort te komen (we hadden windkracht 8 over de oceaan in een klein bootje) maar als je er eenmaal bent is het zeker de moeite waard!!! Een echt bounty eiland!!!

Dit is een prima hotel, eenvoudige kamers maar prima met een kleine veranda. Vanaf het strand kan je meteen snorkelen. Voor het avondeten krijg je een vaste tafel. Het wordt alleen niet gecommuniceerd dat het zo werkt.... de naam staat op de tafel geplakt! Ons advies is je eten te bestellen van de kaart en niet te gaan voor het buffet! Het buffet is zo leeg, het is niet gevarieerd, weinig en veel te duur! Voor een vierde van de prijs kan je beter een heerlijk maleis gerecht bestellen!!

Wij waren met eigen vervoer gekomen. Voor het vertrekpunt van de boot moet je net voor het plaatsje Merang zijn bij een "grote" brug. Je auto kan je parkeren op het prive terrein van de familie aan de overkant.

Wij hebben in ieder geval genoten!!

Vieste hotel van Maleilie

hubert
7-10-2004

Vieste hotel van Maleilie. Maar wat een enorm bijzonder ligging. Steek je hoofd in het water en het is net alsof je het in een aquarium steekt. Vreindelijke bediening. Vraag een van de twee chalets op het strand bij boeking.

2003

Vergeleken met Pulau Redang een oase van rust.

Mooi gelegen in tuin, kamers en "badkamer" net niet slecht, maar wel met veranda.

Je kunt er nachtduiken, de flora en fauna is fantastisch.

Bezocht in juni 2002

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Blue Coral Resort in Lang Tengah Island, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Blue Coral Resort zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.