Kuantan

• Met wie en wanneer reis je?

Als we dat weten, kunnen we je overal de juiste prijsinformatie laten zien.

2 volwassenen
    Volwassenen

12+

Kinderen

2 tot 12 jaar

Baby's

Jonger dan 2

Leeftijd bij thuiskomst. Min. 1 persoon ouder dan 18.

vakanties Kuantan

Reviews over Kuantan

• 0Esther13-03-2012

Oostkust van Maleisie is bijzonder...

Het is er nog niet heel toeristisch maar dat houdt ook in dat er onontdekte plekjes zijn! In de stad zelf bleek het moeilijk te zijn een redelijk Engelssprekend iemand te kunnen vinden die ons de weg wees. De stad zelf is niet heel bijzonder, de omgeving des te meer!

• 5Uitgaanslevenn
    • 7Sfeer in stad

Gereisd met partner in februari 2012

• 8arjenirene27-11-2011

Goede uitvalsbasis

Kan makkelijk alle kanten op

• 7Sfeer in stad
    • 9Stranden

augustus 2011

• 8christine11-07-2009

Speciaal minder toeristisch

Kuantan is niet zo populair bij toeristen omdat de meesten wel aan de westkust blijven en verder gaan naar Borneo. Omdat mijn zoon daar tewerkgesteld was hebben wij dus de omgeving verkend. Kuantan heeft een erg grote moskee die je kan bezoeken en een zeer mooie boottocht langs een eiland met een mangrove waar je oa nog slangen en enorme hagedissen vind. Het strand in Kuantan is zeer mooi maar geen zonnestrand (moslim) meer een wandelpromenade met een mooi nachtleven in de vele restaurantjes. Er zijn zeer grote shoppingcentra en een zeer goede toeristische dienst die je ook veel tochten in de omgeving kan aanraden en met een uitstekende documentatie. Mooi olympisch zwembaden. Met de plaatselijke bussen kan je steden zoals Sungai Lembing bezoeken waar een zeer groot mijnmuseum is en een prachtige natuur naast het slaperige dorpje.

• 8Cultuur
    • 8Omgeving

februari 2007

• 8Desiree en Patrick19-09-2006

augustus 2007 Kuantan is een leuke stop aan de oostkust. We hebben hier bezocht Lake chini welke bekend staat om zijn lotusbloemen. Wij zijn zelf met de auto daar naar toe gegaan en een aanrader is om een priveboot te regelen. We zijn door een mangrove heen gegaan om daarna op het meer uit te komen. Het meer stond nu vol met lotusbloemen wat er erg mooi uitziet. We hebben hier ook aapjes en hagedissen gezien. We hebben ook een stop gemaakt bij een orang asli dorp en mochten hier leren blaaspijp schieten. Cherating een schildpadden farm waar je om 10 uur 's avonds terecht kan om naar schildpadden te kijken die aan land komen om eieren te leggen. Mocht je wat minder geluk hebben die avond mag je nog altijd kleinde schildpadjes uitzetten. Naast het hotel zit een klein barretje waar ze quads verhuren, voor zo een 50 rm kan je op een quad over het strand en de duinen heen crossen.

• 7Uitgaanslevenn
    • 9Omgeving
    • 8Stranden

Gereisd in september 2006

• 7ReLiPri On Tour26-09-2005

Vrij grote stad in het oosten van Peninsula Malaysia. Mooie blauwe moskee, leuke boulevard Teluk Chempedak (ongeveer 3 km buiten Kuantan) en een grote shoppingmal (waar je een hele dag kunt parkeren voor 1 ringgit (ongeveer 0,25 Eurocent)) met vele winkels, restaurants en op de bovenste verdieping de karaoke-afdeling (wat een herrie hahaha).

• 6Cultuur

Gereisd in september 2005