Vakantiepark Mutiara Taman Negara Resort

• Activiteiten8,2
  • Onderkomen7,1

11 tips over Vakantiepark Mutiara Taman Negara Resort

Gertjan, 21-9-2014

Boek geen twee onder één kap huisje. Deze zijn niet geluiddicht. Boek een single huisjes

Canopy walk is leuk, alleen wel erg toeristisch.

Het bezoek aan de Oerang Asli gemeenschap is schrijnend. De gemeenschap verdiend veel geld aan toerisme en het is meer aapjes kijken. Je krijgt mogelijkheid om het armoedig bestaan van de gemeenschap op de foto te zetten want erg onmenselijk was.

Wij zijn verderop maar gaan zwemmen omdat we het zo zielig vonden.

Leoni, 5-6-2014
Ga een (halve) dag op excursie met een Orang Asli gids. Die neemt je mee naar het dorp en kan veel vertellen over de lokale bevolking. Hij laat je dan ook wat oude gebruiken zien zoals vuurmaken etc.
Eddie Bogaert, 8-9-2013

Als je de jungle wilt zien, kies dan een excursie per boot. Je loopt dan af en toe stukken door het regenwoud, maar grote stukken doe je varend. Tenzij je een doorwinterde wandelaar bent, ga dan te voet door de jungle.

De slaapplaats in Kunbung Hide is van beton en biedt d.m.v. 6 stapelbedden plaats aan 12 hikers. Met een dun matje is de slaapplaats keihard en als je dat niet gewend bent, slaap je weinig. Overigens zagen we daar geen enkel dier komen drinken! Natuur is niet te dwingen!

We hebben een aantal aanbieders voor Mutiara Taman Negara Resort voor je op een rij gezet:

Hugo, 30-8-2013
Als je excursies wilt doen, is het raadzaam vroeg te vertrekken (voor half 9). Hoe later het wordt, hoe drukker. Er zijn veel (luidruchtige) Chinezen op het park. Zij maken de kans op het spotten van een dier niet veel groter.
post_ee, 9-8-2013

eten op de drijvende restaurantjes

zwemmen in de rivier (volg bordjes op complex)

Ronald & Marieke, 19-3-2013
boek het bij het hotel zelf, op hun site, met de boottochten erbij en je bent voordeliger uit. verwacht van deze boottocht ook niet te veel. Het was heerlijk maar je krijgt na 2,5 uur wel een blikken kont en ook hier spreken de gidsen geen woord engels en wijzen je niets aan.

nine, 26-8-2012
vraag een chalet tegen de jungle aan, dan heb je meer kans om dieren te zien.
Boertien, 20-8-2012

Als je niet dagen lang in de jungle wilt wandelen is twee dagen genoeg om een goede indruk te krijgen.

Bescherm jezelf tegen bloedzuigers als je wandeltochten doet (geen last bij de Canopy walk).

marian.kerklaan, 11-8-2012
Riviercruise is heel mooi.
Tessa Barten, 18-6-2012

De canopywalk was nog steeds voor de helft gesloten, maar achteraf was dit ook prima, de helft van die tocht is ook leuk, we hebben voor ons gevoel niets gemist!

De Teresik-walk is vermoeiend! Zorg voor voldoende conditie!

Wij moesten toch wel een eindje lopen van de ingang van het park naar ons guesthouse..

De bootjes van en naar het resort zijn zeer goed geregeld! De tocht per boot (3 uur) naar de Taman Negara is prachtig!! Dit kun je op de terugweg ook beter doen dan de bus!