Tijdelijk €25 aanbetaling

Lankayan Island Dive Resort

8.8FantastischScore uit 13 reviews

Misschien vind je deze accommodaties ook leuk?

13 Reviews over Lankayan Island Dive Resort

• 10Fanoula12-09-2018

Uniek!

Fantastisch! Heel veel schildpadden, super mooi verblijf en adembenemend uitzicht. Tip: hele kleine kwallen in het water, hier kan je op reageren als je daar gevoelig voor bent dus vraag om een wetsuit!

• 9Rien25-03-2016

Fantastisch eiland

Rust, machtig gevoel en prima chalet + goed restaurant en bijzonder aardige medewerkers die alles uit de kast halen om je verblijf zo aangenaam mogelijk te maken. Jammer dat men de steiger aan het uitbreiden was en enkele dagen palen hiervoor aan het heien was wat de rust verstoorde. Ook vernam ik dat men daar weer paalwoningen aan wil gaan plaatsen wat de kleinschaligheid aan zal tasten. Maar het is(nog) een stukje paradijs op aarde

• 10Anoniem04-09-2011

Een waar paradijs

Een groen eiland met palmen, een hangmat, blauwe zee, witte stranden en die je het gevoel geven dat je het eiland voor jezelf alleen hebt. Het rif is direct voor de deur en de kleine haaien zie je de hele dag langskomen. Het eten is redelijk goed en voor iedereen wel wat wils (buffet). Iedere dag is er een lokale en een westerse variant voor het eten en wij hebben hier genoten. De prijzen voor drank zijn erg redelijk (10 ringit voor een biertje). Het duiken hier is een beleving. Wij kwamen tijdens 1 duik 4 schildpadden tegen. Wij hebben een non-diver boeking gedaan en ter plekke duiken geboekt. Dit is geen probleem en er is genoeg gear. Wij hadden het geluk 3 schildpadden eieren te zien leggen en getuige te zijn van het uitkomen van eieren. Een echt aanrader!

• 9A.R. Batelaan08-03-2011

Bounty eilandje in de Sulu zee

Vanaf Sandakan met de speedboot ongeveer anderhalf uur varen en dan kom je bij het eilandje Lankayan. Prachtig klein en idyllisch. Slechts een twintigtal bungalows en allemaal gelijkgestemde gasten die oa komen voor de prachtige koraalriffen. Snorkelen en duiken is prachtig. Wij hebben oa zeeschildpadden, pijlstaartroggen en haaien gezien. De service in het restaurant is vrij basis en zou veel beter en voorkomender kunnen. De duikinstructeurs zijn wat te easygoing af en toe, dus kijk goed dat je een ervaren instructeur krijgt. Maar ja, het eiland zelf, je bungalow op het zandstrand en de prachtige onderwaterwereld maken alles echt dik goed. Dit eilandje was een highlight in onze rondreis in Sabah!

• 9Rene17-11-2009

Mooi & Knus

Fantastische plek om te verblijven. Geweldige plek om te duiken of om te snorkelen, zwemmen, luieren etc. Toen wij er verbleven waren er op de punt van het eiland Maleise soldaten. Gezellige lui, die dagelijks een potje voetbal deden en het leuk vinden als je meedoet. Grappige ervaring om eens 2 koppen groter te zijn dan alle anderen! In de avond zeer gezellig in het knusse bar/restaurant waar meestal met zijn allen werd gezongen, gitaar gespeeld etc. De kok maakte de heerlijkste gerechten. Aanrader dus voor wie van zee en gezellige tropische kleine eilanden houdt! PS De speedboat van Sandakan naar Lankayan scheert lekker hard over de zee, paraplu mee dus...

• 8Lisa08-06-2009

Puur bounty!

Prachtige en zeer ruime bungalow op het strand. 2 meter lopen en je staat in het water. IJskastje en mooie badkamer. Eten goed, soms wat minder maar voor culinaire hoogstandjes ga je ook hier niet naar toe, lijkt mij. Wel rust, mooi strand en zeewater, personeel allemaal even vriendelijk en je kan zelfs internetten ondanks afgelegen ligging in zee. Duiken is wat minder, slecht zicht maar al met al vond ik het de moeite zeker waard. Ga je puur en alleen voor het duiken, ga dan naar Sipadan. Wil je een prachtig bijna prive-eiland met mooi huisje op het strand, Lankayan is the place to be!

• 10Berlinda10-03-2009

Geweldig!

In juni 2008 op huwlijksreis onder andere Lankayan aangedaan. Het is een prachtig eiland. Dit is het bounty eiland. Wij zaten in het huisje op de punt, van 2 kanten loop je zo de azuur blauwe zee in. Het personeel was ook zeer vriendelijk en het eten goed. Ook super dat het eiland en de zee beschermd gebied zijn... Enige minpuntje, toen wij er waren zaten er erg veel kleine kwalletjes in het water die toch erg onaangenaam waren als je er mee in aanraking kwam.

• 9T. Meijering02-11-2008

Wooooooowwwwwwwww!!

Wat een fantastische plek, in de middle of nowhere op zee. Vanaf je hutje hoor je de golven en als je sochtends wakker wordt... het uitzicht is onbeschrijfelijk! Het duiken is wel ok, niet mega spectaculair (in vergelijking met bv sipadan). Ook hier komen schildpadden aan land om te nestelen en dus kun je dit met eigen ogen aanschouwen en kleine schildpadjes die uitkomen, fantastisch! Het is dus niet nodig om dit te combineren met Selingan (turtle island) want hier tref je hetzelfde aan met veel minder toeristen om je heen.

Enige jammere is dat de boot naar Lankayan om 10.00u uit Sandakan vertrekt, terwijl er nog veel vluchten aankomen omstreeks 10.00u en daarom moet je een nacht in Sandakan overbruggen. De terugtransfer is stipt om 07.00u sochtends. Afwijkingen hiervan zijn NIET mogelijk.

Deze plek in combinatie met het duiken is echt een must. Een waar paradijsje!

• 9Astrid19-10-2007

Paradise on earth! Tja, een geweldig mini-eilandje met nette accomodatie en heerlijke lopende buffetten! Snorkelen is heel mooi, als er tenminste geen watervlooien zitten. We hadden de pech hier 1 dag last van te hebben. Snorkelen werd door de prikkende beestjes onmogelijk. We zijn hier 3 dagen geweest, althans op dag 3 moest je het eiland al om 7.00 uur verlaten! Dus achteraf...zeer prijzig om hier te verblijven! Ik moet zeggen dat ik voor 250 euro per nacht (!) meer luxe accomodatie had verwacht. Hilton in Kuching voor 50 euro per nacht is veel en veel luxer! Maar ja, dan heb je geen uitzicht op de Sulu Sea en koraal voor je deur!

• 10Liisa Hendriks17-08-2007

Een echt paradijse! Waar in de wereld kun jij zo iets unieks vinden: schildpadjes, kleine haaitjes, koraal, zand, zon, lekker eten etc. Geweldig! Wij willen zeker nog terug. Een aanrader!

Hotel Lankayan Island Dive Resort info

• Adresgegevens