Cameron Highlands

Vakantie in Cameron Highlands

vakanties Cameron Highlands

We hebben een aantal aanbieders voor Cameron Highlands voor je op een rij gezet:

Van Verre
Van Verre

Reviews over Cameron Highlands

• 7F.15-05-2018

Een tropisch groene panorama!

Deze plek is een van de aanraders die ik men kan geven wanneer zij Maleisië willen bezoeken. Met de bus is het makkelijk bereikbaar vanaf Kuala Lumpur en een ideale tussenstop wanneer je naar het oosten of het westen wilt gaan. Het is er iets koeler in verband met het klimaat in de bergen, maar perfect wanneer je klaar met de vieze warme stadslucht. Erg leuk om door de Highlands te wandelen met een gids en theeplantages te zoeken. Nog een leuke tip: bezoek de aardbeienfarm. Het klimaat en de grond maakt het mogelijk om aardbeien te verbouwen, het hele jaar door! Het schijnt de enige plek in Azië te zijn waar dit mogelijk is. En de zijn nog lekker ook.

• 2Uitgaanslevenn
    • 8Cultuur
    • 7Sfeer in stad
    • 7Zorg voor natuur

Gereisd met vrienden in juli 2016

• 4Gabrielle08-11-2015

Na 1 nacht wilden wij weg

Na een paar dagen Kuala Lumpur hadden wij er zin in om naar iets heel anders door te reizen. De reviews beloofden heel veel goeds. Op weg erheen met de huurauto waren we nog heel enthousiast. De natuur is prachtig. Maar naarmate de reis vorderde werd dat wel minder. Je moet een vrij lange slingerweg omhoog rijden en de dorpjes waar je doorheen rijd zijn niet bepaald de moeite waard. Het regende, was koud, de omgeving mistroostig. Onderweg niets gezien waarvan we dachten, leuk daar gaan we eten vanavond. Aangekomen bij het hotel, wat ook niet helemaal was wat we ervan verwachten, zijn we een stuk gaan lopen. Het stikte er overal van de toeristen met name uit China, hele touringcars vol! Ontelbaar veel Farmhouses, wat zoveel betekende als een tuincentrum met bv alleen maar cactussen of bijen of vlinders. Niet echt iets waar onze harten sneller van gingen kloppen.

• 2Uitgaanslevenn
    • 2Cultuur
    • 6Omgeving
    • 2Sfeer in stad
    • 8Zorg voor natuur

augustus 2015

• 5olivia15-04-2015

Weather of Cameron Highlands

The weather in Cameron Highlands is temperate/cool all year round. The temperature here ranges from a minimum of 14o C to a maximum of 25o C. Rain is common throughout the year althought the monsoon season is from Nov-Feb. The dry season is from Feb-April.

• 8Cultuur
    • 3Sfeer in stad
    • 7Zorg voor natuur

Alleen gereisd in januari 2015

• 7Ton Broeders01-02-2015

Schitterende bossen

Voor natuur en golf liefhebbers een uitstekende bestemming

Gereisd met partner in januari 2015

• 7Thijs26-12-2014

De natuur is er nog mooi

De Cameron Highlands worden een beetje te populair. De accommodaties schieten uit de grond ten koste van de natuur. Buiten de steden ziet het er nog mooi uit met mooie wandelingen over de trails, de theeplantages zijn een mooi gezicht, maar erg toeristisch. Een aanrader zijn de vlindertuinen met reptielen.

• 4Cultuur
    • 8Omgeving
    • 6Sfeer in stad
    • 6Zorg voor natuur

Gereisd met partner in december 2014

• 9J.Mandos07-10-2014

Fantastisch mooi

Prachtig gebied,veel geleerd met de mossy forrest walk over het regenwoud en de invloed van de mens op de natuur,daar schrik je van...wel erg koud als je net uit de jungle komt van Taman Negara,maar had het niet willen missen die prachtige natuur

• 10Zorg voor natuur

Gereisd met partner in oktober 2014

• 8astridvw14422-05-2014

mooie plek

De Cameron Higlands zijn prachtig met de uitgestrekte theeplantages. De theefabriek bezoeken met na afloop een high tea is ook een aanrader. Het kopen van de thee is ook leuk en ze hanteren nette prijzen.

• 3Uitgaanslevenn
    • 6Cultuur
    • 8Omgeving
    • 8Sfeer in stad

Gereisd met vrienden in mei 2014

• 9Hanneke26-11-2013

Erg mooie omgeving!

Erg mooie omgeving. Vooral de theeplantages zijn een bezoekje waard. Maar ook een wandeling door Mossy Forrest is zeker de moeite waard!!

Gereisd met partner in mei 2008

• 10Hugo06-09-2013

Mooiste wat wij ooit gezien hebben

De Cameron Highlands zijn een absolute aanrader als je naar Maleisië gaat. Wij hebben theeplantages nergens eerder gezien en vonden het echt overweldigend. Helaas is het moeilijk om het mooie uitzicht goed op foto te krijgen.

Nadeel van de Highlands is de drukte. Het is toeristisch en veel bezocht. Niet alleen buitenlandse toeristen, maar ook veel lokale bevolking. Er is een kleiner gebied met theeplantages, waar het veel rustiger is: Fraser hill, daar zijn wij niet geweest.

Het gebied is prima begaanbaar met de auto. Hoe een georganiseerde trip is, weten we niet.

De bezoek aan een plantage is ook zeer de moeite waard!

• 9Cultuur
    • 10Omgeving

Gereisd met partner in augustus 2013

• 9wingchun14-08-2013

Geweldig!

leuke bestemming voor studenten. maar niet voor 40+. dan moet je maar naar langkawi

• 4Uitgaanslevenn
    • 10Cultuur