Chalet Kapalai Dive Resort

Meer chaletinfo

15 reviews over Chalet Kapalai Dive Resort

• 8Linda05-09-2013

Prachtig, maar wel minimalistisch

Plus: - Prachtige setting. Paalwoningen op azuurblauw water. Vrij zicht. - Veel grote water schildpadden onder de stijgers. - Sun set vanaf balkon of steigers. - Koraal bij park aardig. Diverse kleuren en vormen. Heb mooier op Malediven gezien. Sipadan zelf schijnt wel mooi koraal te hebben.

Min: - Geen airco. Vond het wel nodig. Ook geen horren. - Inrichting huisjes minimalistisch (wel ruim). - Buffet beperkt en snel op. Voornamelijk Aziatisch. Smaak was o.k. - Wijn alleen verkrijgbaar per fles (25 euro). - Slecht 1 uur dinertijd. Aan tafelen wordt niet gedaan. - Kwallen. Van mini tot groter. Elke tocht meermaals gestoken. - Snorkelaars mogen niet naar Sipadan.

• 9Eddie Bogaert07-10-2011

Super verblijf

Wij waren hiervier dagen in september 2011. Een geweldig verblijf. Inderdaad verblijf je in je eigen huisje boven op het water van de prachtige blauiwe zee. Je ziet allerlei vissen onder je huisje zwemmen. Het is een waar paradijs voor duikers. Maar let op, vanaf Kapalai kun je als duikere maar incidenteel naar het beroemde duikeiland Sipadan. Als snorkelaar kom je daar zelfs helemaal niet. Maar snorkelen kun je bij Kapalai resort ook uitstekend. OP een paar dagen zagen we bijvoorbeeld 5 zeeschildpadden, een grote morene, een paar barraccuda's en nog veel meer. Het eten vonden wij goed, maar geen top en maakt daardoor dat de verhouding prijs/kwaliteit geen negen is, maar een acht. Verder zijn de mensen super vriendelijk en voel je je echt koning kklant.

• 10simone en henri12-07-2011

Geweldig Diveresort!

Dit is een hele bijzondere locatie, met een grote speedboot 40 min varen richting een zandbank waar het dorpje (51huisjes) zijn gebouwd. voor ongeveer 1200euro heb je voor twee pers een divepackage voor 4 dagen. We hebben gedoken bij het resort, maar het hoogtepunt was natuurlijk Sipadan! Waar de grote vissen voorkomen,baracuda's,white-tip sharks,zeeschilpadden enz. Omdat hier maar 120 duikers per dag mogen duiken, wordt er geloot wanneer je heen mag, bij een verblijf vanaf 3 dagen, mag je in principe 1 dag naar Sipadan, ligt ook aan het seizoen. Als je in Borneo bent is dit zeker de moeite waard om te doen!!!! Dit resort is ook mooier gelegen dan het nabijgelegen mabul.

• 10N.Joos04-11-2010

Duikersparadijs

Prachtig op palen gebouwde bungalows midden op zee. Geweldig bad met uitzicht op het koraalrif. Iedere dag 3 tot 4 keer duiken. Heerlijk eten in buffetvorm. Vriendelijk personeel. Super om te duiken!

• 10Leon en Cissy29-05-2010

paradijsje op zee wat een prachtlocatie

in een woord "wow" wat een prachtlocatie. duiken op sipadan super. het macroleven en nachtduiken op kapalai en mabul geweldig. het eten zeer gevarieerd en heerlijk. wij zijn hier 7 nachten/ 6 dagen geweest en hebben hier ons 25 jaar huwelijk gevierd. vanuit je bad zie je de schildpadden, roggen en vissen voorbij zwemmen en vanuit je bed kijk je uit op zee echt een geweldig resort. de kamers zijn groot en hebben veel privacy te bieden. wij hadden een kamer met balkon over de hele breedte van de kamer. wij hebben een geweldige tijd gehad hier

• 10J. Jeurissen17-11-2009

Paradijselijk.

Schitterend gelegen chalet op palen, midden in de zee. Een bijzondere, romantische plek, ver van de bewoonde wereld. Vlakbij het onderwater natuurpark van Sipadan. Zonder enige twijfel een van de mooiste duikstekken van de wereld en een "must see" voor elke duikliefhebber. Kapalai een een schitterend resort waar het je aan niks zal ontbreken. Super vriendelijke bediening, en heerlijk eten elke dag weer opnieuw. De duiken zijn perfect geregeld. Als niet duiker is het misschien wat saai, want behalve duiken en snorkelen is er niet veel te doen. Tenzij je graag met een goed boek en een drankje op het terras zit te wachten op de schitterende zonsondergang.

• 10Karen01-07-2009

Luxe zeevilla's, volop genieten van oceaan !

Luxe ruime volledig houten villa's op palen boven kristalhelder zeewater. Door openslaande deuren volkomen vrij uitzicht vanuit badkuip, bed en zelfs toilet. Genieten ! Zeeschildpadden 's avonds vlak voor de veranda ! Leuke sfeer door sportieve gasten. Accomodatie is ruim en schoon, op 3 kwartier (hard)varen van Semporna. Geen airco maar is niet nodig. Wifi bij restaurant. Lopen op hoge houten steiger maakt hotel ongeschikt voor kleine kinderen! Hotel is volkomen ingesteld op plannen en uitvoeren van duiktrips. Wij zijn stel: een duiker en beide snorkelen. Duikers worden met alles geholpen. Controleer desondanks apparatuur voor je gaat. Als niet-duikende partner ben je vaak dagdelen alléen in het hotel. Dat is heerlijk rustig, maar je moet dus wel jezelf kunnen vermaken. Snorkelaars moeten zelf initiatief nemen om elders dan bij hotel te kunnen snorkelen. Rondom hotel is al heel veel te zien ! Ontbijt, lunch en diner in buffet vorm. Zeer afwisselend, steeds vers en van goede kwalitei

• 10Ramona23-02-2009

een wonderlijke plek

wat ongelofelijk mooi is het hier. het water zo blauw, de houten huisjes zo mooi en de mensen die er werken zijn heel erg vriendelijk. het eten was top. het duiken was schitterend, heel veel haaien en schildpadden rond Sipadan. Zelfs schildpadden in de zee rond ons huisje. rond kapalai zelf is het mandarijnvisje, megemini beest maar schitterend. Al met al een topper!!

• 9margo meiland05-11-2007

Prachtig resort. Geweldig om vanuit je bed of vanaf je terras over zee uit te kijken. Zelfs voor mij, als niet-duiker, was het hier heerlijk toeven!

• 9desiree08-10-2007

Prachtig resort, perfect voor duikers (je kunt 5 duiken per dag maken als je om 5.30 u. begint!), ze helpen je met alles.Wel weinig rental equipment (neem zeker je eigen masker mee als je hebt).Duiklocaties rond Sipadan en huisrif fantastisch (white tips, schildpadden,naaktslakken,etc,etc).Huisje groot, luxe, mooi, eigen afgeschermd terras met uitzicht op zee, zee en nog eens zee.Water,ranja, koffie, thee, eten en duiken zijn inbegrepen in de meeste prijzen.Als je niet duikt ga je je wel vervelen na een tijdje,denk ik,want je kunt niets anders doen dan duiken, snorkelen, in zon liggen, boekje lezen.

Anders

2 tips over Chalet Kapalai Dive Resort

• Eddie Bogaert, 07-10-2011

Dit hotel is super geschikt voor duikers en geschikt voor snorkelaars.

• Linda, 05-09-2013

Na kwallenbeet direct azijn erop. Na 15 min pas douchen. De minikwallen laten geen plekken achter. De grotere kwallen wel. Kwallen steken door t-shirt heen. Duikpak schijnt wel te helpen.

0 vragen over Chalet Kapalai Dive Resort

Chalet info