Reviews over Sipadan

Prachtig, maar wel minimalistisch

Linda,
    5-9-2013

Plus:

- Prachtige setting. Paalwoningen op azuurblauw water. Vrij zicht.

- Veel grote water schildpadden onder de stijgers.

- Sun set vanaf balkon of steigers.

- Koraal bij park aardig. Diverse kleuren en vormen. Heb mooier op Malediven gezien. Sipadan zelf schijnt wel mooi koraal te hebben.

Min:

- Geen airco. Vond het wel nodig. Ook geen horren.

- Inrichting huisjes minimalistisch (wel ruim).

- Buffet beperkt en snel op. Voornamelijk Aziatisch. Smaak was o.k.

- Wijn alleen verkrijgbaar per fles (25 euro).

- Slecht 1 uur dinertijd. Aan tafelen wordt niet gedaan.

- Kwallen. Van mini tot groter. Elke tocht meermaals gestoken.

- Snorkelaars mogen niet naar Sipadan.

Super verblijf

Eddie Bogaert,
    7-10-2011

Wij waren hiervier dagen in september 2011. Een geweldig verblijf. Inderdaad verblijf je in je eigen huisje boven op het water van de prachtige blauiwe zee. Je ziet allerlei vissen onder je huisje zwemmen. Het is een waar paradijs voor duikers. Maar let op, vanaf Kapalai kun je als duikere maar incidenteel naar het beroemde duikeiland Sipadan. Als snorkelaar kom je daar zelfs helemaal niet. Maar snorkelen kun je bij Kapalai resort ook uitstekend. OP een paar dagen zagen we bijvoorbeeld 5 zeeschildpadden, een grote morene, een paar barraccuda's en nog veel meer.

Het eten vonden wij goed, maar geen top en maakt daardoor dat de verhouding prijs/kwaliteit geen negen is, maar een acht. Verder zijn de mensen super vriendelijk en voel je je echt koning kklant.

Geweldig Diveresort!

simone en henri,
    12-7-2011

Dit is een hele bijzondere locatie, met een grote speedboot 40 min varen richting een zandbank waar het dorpje (51huisjes) zijn gebouwd. voor ongeveer 1200euro heb je voor twee pers een divepackage voor 4 dagen. We hebben gedoken bij het resort, maar het hoogtepunt was natuurlijk Sipadan! Waar de grote vissen voorkomen,baracuda's,white-tip sharks,zeeschilpadden enz. Omdat hier maar 120 duikers per dag mogen duiken, wordt er geloot wanneer je heen mag, bij een verblijf vanaf 3 dagen, mag je in principe 1 dag naar Sipadan, ligt ook aan het seizoen. Als je in Borneo bent is dit zeker de moeite waard om te doen!!!! Dit resort is ook mooier gelegen dan het nabijgelegen mabul.

Duikersparadijs

N.Joos,
    4-11-2010

Prachtig op palen gebouwde bungalows midden op zee.

Geweldig bad met uitzicht op het koraalrif.

Iedere dag 3 tot 4 keer duiken.

Heerlijk eten in buffetvorm. Vriendelijk personeel.

Super om te duiken!

paradijsje op zee wat een prachtlocatie

Leon en Cissy,
    29-5-2010

in een woord "wow" wat een prachtlocatie. duiken op sipadan super. het macroleven en nachtduiken op kapalai en mabul geweldig. het eten zeer gevarieerd en heerlijk. wij zijn hier 7 nachten/ 6 dagen geweest en hebben hier ons 25 jaar huwelijk gevierd. vanuit je bad zie je de schildpadden, roggen en vissen voorbij zwemmen en vanuit je bed kijk je uit op zee echt een geweldig resort. de kamers zijn groot en hebben veel privacy te bieden. wij hadden een kamer met balkon over de hele breedte van de kamer. wij hebben een geweldige tijd gehad hier

Sipadan scoort een 8 uit 10, op basis van 3 reviews